Denne siden gir litt mer info uten abonnement
Godt tips theroger den kjente jeg ikke til👏
Ny for meg også
Har ellers registrert at det er god fart for flåten de siste ukene via MarineTraffic.
Fint med bekreftelse-men jeg fikk noen spørsmål her og og tar gjerne andres tanker om dette:
https://osvnyheter.no/osv-nyheter-uke-21-18-24-mai-2026
Man får som fortjent? Dårlige tall og usikkerhet, skaper dessverre ringvirkninger. Har selv troen, men forstår at markedet ikke liker avtaler uten navngitt partner nå.
Tror ikke «markedet» er negativ til ikke-navngitt partner som sådan. Derimot er det «stuck» i (svært) svakt Q1 og tilsynelatende uinteressert i både REMOTE og det faktum at hele flåten er i sving igjen. Selv denne kontrakten har ikke fått noe utslag til tross for størrelsen og mer stabile inntekter frem i tid. Tror personlig dette er hyggelige nivåer å ta litt eksponering og/eller øke. For min del er det REMOTE som er gulrot, med butikk i bunn som bonus og nedsidebeskyttelse.
Edit:
Mye av kjøpssiden med Nordea/Næss i spissen fikk lastet opp gjennom blokksalget for noe tid tilbake. Så den er tynnere, naturlig nok. Men vs. hvor bra peers har gått, REMOTE-planene og utsikter generelt synes jeg REACH er blant de mest interessante.
Om ikke annet så kan man håpe at volumet i dag fikk tatt siste rest hos JPM kontoen som har solgt siden Survey Holding blokksalget.
Kan det være ikke navngitt av sikkerhetspolitiske årsaker? Er vel mye kritisk infrastuktur nedi der…
Tynt volum, men brutt litt ned. Overraskende synes jeg, all den tid den tok unna Q1 på høyere kurser og volum. Men men, er vel fort tvangssalg eller noe i den duren. Har økt litt til, noe som oppleves enkelt gitt at det er kort tid til REMOTE-oppdatering, fart i hele flåten i Q2 og den store avtalen meldt nylig.
Vel unt. Dog bare å anerkjenne at merket ikke priser inn tech-dimensjonen av caset (i det hele tatt). Det sagt, så blir det desto mer interessant hvordan de spinner ut (eller selger?) REMOTE innen de neste ukene.
Jeg tenker at prisingen her kommer av usikkerhet rundt splittingen av selskapet. Slike fimansakrobatiske stunts gjør det hele mye mer usikkert i en periode.
RR har fått klarering i UK og har gjennomført første jobb der🤓