Nå merker man den svakere kjøpssiden etter blokksalget. Rett ned på nada volum. Vanskelig å tilskrive Q1 da den ble omsatt betydelig høyere. Så da gjenstår noen som må ut, koste hva det vil.
Støtten på 6,30 røk. Skal man se etter inngang på 4-tallet?
Tja, tror ikke den skal ned så langt og at besøket på 5-tallet er svært forbigående og drevet av at noen må ut koste hva det koste vil. Én ting er at den har gått eksepsjonelt svakt vs. peers. En annen er at Q1 ble svakt som forventet - ref. at den ikke falt på volum da. Tvert imot holdt den “blokksalg-gulvet” på 6,30 ish, og det er først den siste uken brutt ned på tynt volum. Og det tredje er at Q2 vet man blir veldig mye bedre gitt full utnyttelse og så videre. Og så har man da altså en eller annen avklaring for REMOTE.
Jeg øker ikke mer helt enda, men det virker som en vel stor dissonans mellom børskurs og den faktiske ståva. Det sagt er det bare å anerkjenne at interessen er lav.
Minner også om at MSCI rebalanserer i dag
Spinoffen var et par måneder unna? Blir jo spennende å se hvordan det blir løst og hvor oljeprisen hopper frem til det, jeg følger med fra siden enn så lenge, men begynner å bli interessant
Hva var ordlyden angående utskilling RR helt nøyaktig noen som har det?
– Med Reach Remote som nå viser stabil operasjonell og kommersiell ytelse, beveger vi oss fra validering til en skaleringsfase. Som en del av denne utviklingen har vi startet arbeidet med å etablere Reach Remote som et eget selskap, for å legge til rette for målrettet vekst og langsiktig verdiskaping, sier Alendal.
- Reach Remote styrket sin markedsposisjon i første kvartal gjennom tildeling av viktige kontrakter, som bekrefter økt kundetillit til fjernstyrte og ubemannede operasjoner.
- Remote er under etablering som et selvstendig selskap, noe som muliggjør gjennomføring av en ambisiøs og rask skaleringsstrategi.
Når det kommer til tidestimat, så mener jeg å huske at de snakket om et par måneder på Q1
Det stemmer.
Åpenbart den rette strategien.
Jeg ser jo for meg at det er endel interessenter som heller vil være med på IPO for spin-offen enn i Reach Subsea og kanskje selger seg ut der nå? 
Det er jo en hypotese, men allikevel spesielt å gjøre på så tynt volum og trasige kurser. Synes fortsatt det bærer mest preg av en/flere kontoer som må ut og/eller rebalanserer.
Næss og Nordea som tidligere tok unna alt som var til salgs både på og utenfor børs virker å være mette enn så lenge. Håper de blir sultne igjen snart 
Kommer vi nedpå 5-tallet blir det mer for meg også, Q2 tallene vil bli meget bedre imho og da spørs det om vi ser 5 tallet igjen.
Null støtte nå før 5,55ish?
Det er jo ikke å se bort i fra at Reach Subsea er høyt gearet, ikke gjennom lån, men leasingkontrakter. Med en spinoff som vil suge til seg penger fra interessenter og et dårlig Q1, så får kursen svi.
Vanligvis ville høye oljepriser ført til økte investeringer i oljebransjen, men det er ikke så godt å si hva oljeprisen vil være i morgen, langt mindre om 2-3 år. I utgangspunktet, så var det nå godt med overskudd både på produksjon og inaktiv kapasitet.
Rett i bøtta på tynt volum fortsatt. Ser veldig ut som om tvangssalg
Har tatt det siste lille forbeholdt denne i dag.
Njaa, er allerde over gjennomsnittet for de siste mnd og dagen er ikke ferdig, så blir vel ikke helt riktig dette
Sant nok. Tenkte mer på at det ikke har kommet inn noen tunge kjøpsposter. Man har jo vært bortskjemt med kjøpssiden inntil nylig.
Mulig 5,50 ble/blir bunnen for denne gang. Gikk dypere enn jeg så for meg i alle fall. Tror mye er glemt med et godt Q2. Hva de store eierne gjør/posisjonerer seg for ifbm. REMOTE-spinoff skulle jeg gjerne ha visst.