Nettopp. Det er i alle fall ikke mye premium å hente og gir liten/ingen mening å ha den teknologidimensjonen på denne indeksen i et tradisjonelt skall av helt/delvis ren flåteutnyttelse.
Viktigste er at de som kommer inn har litt skikkelig størrelse og kan investere ytterligere i rask oppskalering av Remote flåten.
Q2 blir bra, men problemet er at det er et must og ikke et utstillingskvartal. Satser på at omstendigheter i verden og leveranse tar seg opp, og at “buy in may and look away” tjener meg godt i september.
Du mener When in May, stay away. 
Denne teknologien gjør det mulig å være sjømann – på land
https://www.sintef.no/siste-nytt/2026/denne-teknologien-gjor-det-mulig-a-vare-sjomann-pa-land/
Tilsynelatende ingen grense for hvor hardt denne skal kjøres ned. Nedsalget den siste uken+ har vært særdeles aggressivt. Påfallende at de som har utgjort kjøpssiden i lang tid sitter stille enn så lenge - noe som antakelig skyldes at Remote spinnes ut.
Veldig spesielt! Samtidig er peers (?) som Fugro opp 36% hittil i år?
Er det frykten for spin-off som plutselig skaper panikk?
Tror mer det er spin-off som gjør at kjøpersiden sitter på henda inntil det er avklart / enn så lenge. Og da skal det ikke rare overvekten av salg til for å krakke denne aksjen. Savner at det kommer inn litt skikkelig volum og setter stopp her snart. Trodde liksom ~5,50 var så lavt den kunne finne på gå 
Ja, får bare vente det ut (spesielt om det er BNP kontoen som skal lempe). Syntes selskapet alltid har fremstått forsiktig og aksjonærvennlig, og ledelse + styre sitter med 19% av selskapet, så velger å tro at vi skal komme greit ut av det mtp spin off
Enig - blir å stå an av
Mistenker at det er BNP-kontoen som gjør det ekstra surt.
Kjøpe på 5blank er fin fint😎
Nå må jeg visst plukke litt igjen, 4-tallet er tullete.
gjør litt vondt i magen nå altså.
En av de større papirskrellene dette ja. Handlet en del etter svakt Q1 og trodde det var så billig det ble på blokksalg-nivået. At den skulle druse rett ned gjennom det «gulvet» og helt ned på 4-tallet uten noen ytterligere informasjon så jeg ikke komme.
Volumet tar seg bittelitt opp. Så får bare håpe på en kortvarig visitt her nede og rekyl. RSI på 18 er vel personlig rekord.
Har sittet med nesten bare en lyttepost i denne fordi penger satt “fast” i photocure, og reach så litt på gyngende grunn ut rent teknisk. Her nede var den såpass utbombet at det var greit å øke litt igjen.
Min teori om hvorfor den er så upoppis nå er at markedet ikke vet hva de får her, er det et subseaselskap som ikke tjener penger, eller er det et r&d selskap.
Er fremdeles rikelig fallhøyde helt ned til 4 blank altså
Man ser jo hva selskapet selv har skrevet i kvartal etter kvartal nå
3Q 2025: Weaker Results
4Q 2025: Results Down
1Q 2026: Weak Quarterly Results
Siden q1 har kontoen STATE STREET BANK AND TRUST COMP plukket opp 1m aksjer.
Hva kan vi si om denne?
Claude mener det kan være Nordea-fondene (Robert Næss) som kjøper via State Street som depotbank, men det blir vel bare en finger-i-luften-svar.
Ingen av topp eiere selger.
Med confirmation bias så håper jeg jo at dette er et resultat av at retail selger. “weak hands out, strong hands in”
Det er en BNP-konto med et par-tre millioner aksjer jeg tror tømmer seg i dag. Ligner på likvidering/tvangssalg jeg har sett i andre aksjer. Fraværet av tydelige salg fra større aktører har gjort siste tids fall litt ekstra underlig.
Sammenligningen var rett nok selskapets definitive rekordår og samtidig har de tatt REMOTE fra spennende konsept til bevist teknologi/suksess i både Norge og utlandet. Vi er åpenbart på helt feil indeks for å prise inn noe slikt av vekst/tech-premium i et subsea-skall. Håper vi aksjonærer får en OK+ deal når det spinnes ut.
Blokksalget her dekket vel også opp kjøpsinteressen i lange baner. Da knekker den når det først kommer en ny runde med salgspress
https://newsweb.oslobors.no/message/665033
Må vel bare få gå sin gang,
Ser quarter henger ikke helt med i svingene men er vel sikkert sånn noenlunde korrekt
Den satt🎉
Han er Chief Technology Officer og sitter kanskje ikke med innside om spinn-off (vs. CEO/CFO)? Eller så regnes det kanskje ikke som innside gitt at det allerede er kommunisert at REMOTE skal spinnes ut.