Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Passet jo fint med isnidekjøp og sender et signal om bunn her.

Normand Jarstein er btw i jobb i Svartehavet og det har den vært noen dager nå (vet ikke når de begynte få betalt for den fra kunde men tipper ca midten av mai-sent mai når Jarstein var fremme i Tyrkia)

Vil tro det ikke er innsideinformasjon da det er meldt allerede.

Tror ikke jeg heller, markedet er rikelig informert. Hvis en insider ikke skulle ha lov til å handle når rsi er på sub 20 så blir det veldig vanskelig :stuck_out_tongue: Bør jo være en ledergruppe som er vant med subting så det passer kanskje greit med litt bunnfiske.

1 Like

I så fall kommer det fort flere.

Tok en liten kjapp sjekk på status flåten her nå- dette er “fort og gale” og må tas med en klype salt:
Reach Remote 1&2 1 i jobb, 2 ligget en uke til kai i Aus (ukjent om pause i jobb eller ledig)
Deep Cygnus i den engelske kanal
Northern Maria i arbeid utenfor skottland
Olympic Taurus på jobb i NS
Go Electra på vei til Mongstad
Olympic Triton sakte fart sør for Kristiansand, vil tro den er i arbeid
HAvila Subse kom til kai for 6 dager siden, usikker om det er lengre pause eller hva
Viking Reach er i jobb i NS

Sikkert noen som følger tettere og kan opplyse mer, men i det store og hele bra utilzation nå med forbehold på et par av skipene.

1 Like

Jeg har sjekket innom Marinetraffic ukentlig og inntrykket er god utnyttelse, og særs mye bedre enn Q1. Uten at jeg vil sette noen % på det.

2 Likes

Hvor var det timing for utskillelse av RR ble kommunisert? Presentasjonen eller et intervju?

På Q1 presentasjonen

1 Like
8 Likes

Gikk store poster på kjøp og salg på siste listene, Steinar Grlnland største kjøper med nesten 500k aksjer

3 Likes

Stemte det. Har igjen cirka 1,5 mill etter å ha dumpet 1,5 per nyeste liste.

1 Like

Må bare få spille seg ut.

5 Likes

Lite premium å hente i markedet i et «tradisjonelt» subsea-skall her på OSE. Personlig er jeg stålbull teknologien og rasjonalet. Det har kostet mye tid og kroner å realisere. Så får bare håpe partnere/finansiering belønner aksjonærene når det spinnes ut. Om det er aktuelt med et rent oppkjøp vet jeg ei.

2 Likes

Nye 400k+ ut fra BNP, de er vel kanskje tomme de idag? HAdde 900+k igjen på 2+ dagers listen

Neppe helt tomt, men begynner å nærme seg.

Aktøren var jo villig til å lempe på 4-tallet, så merkelig at de ikke bare river plasteret og tømmer seg nå.

BNP har visst sluttet selge nå, uendret siste dagene.

2 Likes

Mens vi bevitner kursmassakeren:

Ser ellers ut til å være relativt god fart i flåten på MarineTraffic.

4 Likes

Kanskje ikke «greit» når utbytte er satt på hold, men selskapet har jo grønt lys for tilbakekjøp. Er vel ikke de store summene som skulle til for å dempe det som foregår…