Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Nordea kjøper 200k fra SocieteG som er tomme

Brutalt når det dumpes aksjer under siste større innsidekjøp til og med :sweat_smile:

Mulig det er ekstra tungt grunnet presset på olje/offshore aksjer etter Iran-avtalen.

Siste ukene er det brutalt i portisen min ihvertfall

Spørsmålet er om han som dumpet 2-3mill aksjer holder på igjen. Han manglet vel å selge ut 975k aksjer.

Aksjen er jo ikke supermye omsatt, så det tar tid for dette å lande. Føler ikke den er rett priset akkurat nå, enten tryner de skikkelig og da er jo selskapet bare verd stålet i eiendelene sine minus gjeld, eller så lykkes de med ting de prøver på i en verden som trenger olje og annet på havbunnen, da skal kursen opp.

1 Like

Det blir spennende å se Q2-reaksjonen, utlization og inntjeningen skal betydelig opp etter min vurdering (har noen tatt en flåtetelling nylig?) og Jarstein-jobben skal også begynne betale seg inn i Q2 med et OK beløp. (Jeg vil tro den fort er 1mill/dag+ ? De har tross alt leid inn Jarstein med 2 ROV til den jobben så jeg tenker Reach må da ha minst 1mill/dag inn på sin side? Noen som har sett noen tall der jeg ikke har fått med meg?

1 Like
  1. mai sa vel ledelsen at det kan komme nyheter rundt spin-off i løpet av 2-3mnd. Vi er på 2 mnd om 1 uke. Så kan fort komme melding når som helst.
2 Likes

Denne har ikke vært postet her; Remote control - Kongsberg Maritime

Operationally, Reach Remote 1 has performed well, though not without minor challenges. Connectivity was occasionally disrupted, because of seagulls nesting on the Starlink antennas.

1 Like

These are the kinds of issues you only discover through real-world experience

Det er vanskelig å tenke på alt gitt!

Ser neste sitat er at de fikk levert til kunden som forventet. :wink:

3 Likes

Olympic Taurus er hvertfall godt posisjonert for mer arbeid og oppmerksomhet Kystverket har vært på ny tokt ved Fedje-ubåten: Store mengder kvikksølv har rent ut – NRK Vestland

3 Likes

BNP med lite salg igjen 170k

Virker som de holder på i dag også når man ser på selgeren… Stille som graven fra selskapet. Hadde vært et fint tidspunkt for en melding om eventuelle kontrakter som er inngått og status på backlog.

Tok en liten kjapp sjekk på status flåten her nå- dette er “fort og gale” og må tas med en klype salt:
Reach Remote 1&2 1 i jobb, 2 ligget en uke til kai i Aus (ukjent om pause i jobb eller ledig)
Deep Cygnus er i jobb uk
Northern Maria i arbeid uk
Olympic Taurus på jobb i NS
Go Electra har ligget til kai 2-3 uker
Olympic Triton kom te Bergen for 2 dager siden-usikke rpå om den er ledig eller bare imellom jobb ute
HAvila Subse kom til kai for 5 dager siden, usikker om det er lengre pause eller hva
Viking Reach er i jobb UK

Sikkert noen som følger tettere og kan opplyse mer, men i det store og hele bra utilzation nå med forbehold på et par av skipene.

2 Likes

Ja, er enig! Go Electra virker jo å ha vært uten jobb store deler av året, men det kan jo også hende at den blir erstattet av Viking Vigor?

Har også inntrykk at Remote 2 har ligget stille ganske lenge. Må jo være et håp om at aktiviteten for ubemannet tar seg opp siden den forblir stasjonert der nede?

Jeg tror RR2 er i Australia mest for å bygge “branding” og at de ikke stresser med litt ledigtid selv om det selvsagt ikke er optimalt. Det tar nok litt mer tid å bygge den opp der enn det har gjort her i NS hvor Reach og miljøet rundt er så anerkjent.

1 Like

BNP solgt 110 til, nå er de under 700k aksjer- det monner med disse “småsalgene” med den lave omsetningen det er i reach.

1 Like

Da skal vi vel se at den faller mot 4kr så han kommer seg ut

Dof opp 3%+ Soff 6%+ SOMA 7%± Reach siger nedover uansett. Reach burde også fått litt av momentet i Equinors tildelinger idag.

Markedet må vel sluke de siste aksjene til BNP før man kan få en retur ? Kan bare ikke forstå hvorfor de ikke river plasteret…

God stemning på Linkedin

3 Likes