Skulle gjerne sett at vi hadde mulighet til å ha en egen RecSI-mappe der det kunne opprettes ulike RecSI-tråder basert på ulike temaer (som en ukesteåd, fundamentale nyheter, trading etc).
Tror dessverre ikke det er et alternativ i dag, men håper det vil bli mulig på et senere tidspunkt
En tråd fungerer veldig fint fordi det er en helt ok søkefunksjon på TI. Men det vanlige her er at dersom det blir veldig mye aktivitet på den opprinnelige tråden, så skiller man ut en egen fundamentaltråd for å lette det å finne fram info senere enda mer. Og så er det i noen tilfeller en egen linjalgnukketråd (TA) for de som er opptatt av sånt, og det blir mye av det i den opprinnelige tråden.
Ellers veldig gledelig at mange som er opptatt av REC kommer over fra HO. For flere år siden klarte jeg å lokke den ekstremt kunnskapsrike @AntonBerg over hit, men jeg mistenker at han ikke er aktiv noen steder lenger etter muligens å ha lidd litt lignende skjebne som Jens Ulltveit Moe.
For de som ikke er innsider+ medlemmer, så kan jeg røpe at den famøse bergenseren er på topp tre i endring beholdning alle dager de siste syv dagene (t-2) og to av dagene er med motsatt fortegn mellom privatkontoen og aksjeselskapet.
Å trade denne aksjen så lenge han får lov til å holde på sånn er ensbetydende med å gjøre ham rikere.
Ifølge han selv så trader han aksjen aktivt, men sitter også med ca 1.5 mill aksjer long, så at han i tillegg til det trader syns jeg ikke det er noen grunn til å klage på. Det er han i sin fulle rett til.
Trading er helt ok. Det suspekte er at han gjør det med to kontoer. Det er helt lovlig å ligge på begge sider i ordrebildet, men det er IKKE lovlig å handle med seg selv. Og når man ender dagen med pluss på den ene og minus på den andre, så er det veldig nærliggende å tenke at det er det som skjer.
Jeg har bare vært på HO i et par års tid, og derfor kun hørt gjetord om @AntonBerg og hans enorme kunnskap om selskapet. Det hadde vært spennende å høre hva han tenker om hva som har skjedd den senere tiden og mulighetene som er på vei nå (om han i det hele tatt følger med på RecSI lenger)
Skjønner ikke helt hvordan det skal være lønnsomt å selge til seg selv, da går man jo bare i minus på kurtasjen. Dessuten så er det nok ikke alt som er kjøp og salg, er nok også utlån til short og tilbakelevering fra short der.
Det er en god grunn til at det ikke er lov til å handle med seg selv. Grunnen er at man kan manipulere kursen på sist omsatte nettopp UTEN en kostnad annet enn kurtasjen.
Skjønner, men det tviler jeg veldig sterkt på at han bryr seg om å drive med.
Da tror du det. Jeg og andre kan selvfølgelig ikke annet enn å mistenke det. Kun børsen og evt Finanstilsynet kan finne ut av det.
Da bør du titte på nordic nanovector og hva som skjedde når han entret aksjen for første gang.
Det er tilnærmet null tvil om at han kjøper og selger til seg selv for å påvirke kursen.
@h3nk1 har også lang erfaring med ASP, ifb med Funcom.
Skal ikke påstå det ene eller det andre, kan meget vel være at dere har rett. Men han er long i aksjen og ønsker det samme som oss. Om han trader med seg selv, eller hva slags trading han bedriver gidder jeg ikke å bry meg særlig om. I en så likvid aksje som Rec har det uansett ikke stor betyding, mens f.eks. nanov vil en storhai som han kunne påvirke vesentlig mer. Men støtter ikke herjing med aksjer altså, bare orker ikke å ha fokus på tradere og deres styr. Sitter selv langsiktig i aksjer og investerer med 3-5 års perspektiv. I det bildet har tradere mindre å si, mens utviklingen til selskapet selv er det viktige. Nå ser det lyst ut for Recsi, ting utvikler seg som man ønsker og håper, og forhåpentligvis stemmes pakke igjennom i USA nå i helga. Personlig irriterer jeg meg mye mer over f.eks. Molnes som rakker ned på Recsi med argumenter som virker utdaterte og kunnskapsløse i landets største finansavis.
Han hadde null aksjer både privat og i selskapet så sent som 14 juni, og har vært inn og helt ut en drøss med ganger de siste 12 mnd.
Om du har lest at han er long (som i langsiktig), så er det noe han har skrevet for å få deg til å kjøpe.
Det tror jeg du tar grundig feil i. Veldig ofte så utgjør netto(!) endringene hans mellom 10 og 20 prosent av dagsomsetningen.
Ifølge han selv så kan man ikke stole på alt man ser på listene, og at han til en hver tid har hatt ca 1.5 mill eller mer i Recsi. I perioder har han hatt godt over 3 mill. Men utvilsomt at han trader mye. Også utvilsomt at han er bull Recsi og har mye aksjer i selskapet.
For bare en måned siden hadde han godt over syv millioner aksjer. Han har nok mye større makt til å definere kursutviklingen enn det du later til å tro.
Når det er ditt perspektiv så er jeg helt enig i at man ikke trenger å bry seg sånn rent personlig. Det er sånn jeg investerer også. Det er de som forsøker å trade denne i konkurranse med denne aktøren som trenger å lese det. For de blir «sucked dry».
Han kan sikkert påvirke kursen i et selskap som Recsi også, men nå er det ikke noen grunn til å tro at han skulle ønske kursen ned, annet enn for å få lastet opp mer på en lavere kurs. I det lange løp er han også tjent med kursoppgang. Han er en stor aktør, men at han skal kunne styre kursutviklingen i en så likvid aksje over tid har jeg ikke trua på. Uansett, poenget mitt er at jeg mener det er feil fokus, selv om du skulle ha rett, så syns jeg ikke det er noe å bruke energi på. Det fins tradere i markedet, det fins shortere, etc, sånn er det jo bare, det er en naturlig del av markedet, men det er ikke det man bør fokusere på om man er investor da. Imo.
Vet ikke åssen jeg siterer slik du gjør, mulig man må være på pc for å sitere. Men er helt enig i det siste du skriver om tradere.
Markerer teksten uten å trykke svar først, og så dukker det opp en pop-up hvor det står sitat.
Se der ja, kjekt å vite. Angående trading, så har jeg selv kjøpt og solgt litt i Recsi site halvannet året, men egentlig ikke som “trading”. Mer sånn at jeg har gevinstsikret 20-30% av beholdningen når den har vært på 20+, og så kjøpt mer igjen om den har falt tilbake til +/- 15 kr. Men det har ikke vært bevist trading, men mer sikring av gevinst. Tror forøvrig ikke jeg skal gjøre det nå, for tror neste tur over 20 kan bli starten på en ferd inn i et høyere kursnivå for aksjen, nå som det fundamentale er i ferd med å materialisme seg.
Jeg har også lang erfaring med ASP etter 25 år i aksjemarkedet. Han er en stor aktør som kan gjøre forferdelig mye ugang i en aksje som er likvid. Sammen med Voleon så kan denne kjøres 10% opp og ned i løpet av en dag uten noen form for nyheter og det har man fått bevist flere ganger siste 2 årene.
Jeg var tidligere aksjonær i Funcom og det ble så ille at vi tok dette videre opp mot Finanstilsynet og hadde advokat på saken. Case is still ongoing.
Men som Aristo78 nevner så har vi kun 1 tråd her om recsi og da kan det kanskje bli litt unødig «støy» å ha for mye om ASP. Kanskje opprette en Recsi TA tråd? Vi hadde Sirbalo og noen andre på HO som var meget dyktige. Og kanskje ha en tråd om Recsi som kanskje heter «Recsi- trading og diverse» Som ta for seg personer som ASP.
Just my 2 cents. Jørgen her inne er en eminent admin så alt kan ordnes.