Nok en case som gir penger på gata?
Da har jeg solgt mine siste REC-aksjer, etter å ha vært inne i denne aksjen (i veldig varierende grad) i over fem år. Dét er sikkert ikke så interessant for andre i seg selv, men begrunnelsen min er at denne aksjen nå er helt frikoblet fra fundamentale forhold og har tiltrukket seg en haug med uerfarne investorer som sluker ESG-hypen uansett MCAP. Noe det faktum at aksjen stiger 16% basert på en nyhet som ALLE visste kom, er ytterligere et tegn på.
Lol.
Er ikke det nettopp der de store gevinstene befinner seg anno 2021; ride the hype?
Med Aker offisielt ombord, ikke kun en gjestevisitt som de paranoide kunne fryktet, vil nedsiden ha minsket betraktelig samtidig som alt ligger til rette for at forventingene hos den gemene hop skal gå ytterligere i taket. Som betyr en kurs med gode muligheter for en fortsatt hyggelig reise.
Høres da ut som en strålende aksje å sitte i, basert på ditt innlegg😎
Du er vel bra inne i biotek?
Der er det vel masse fundamentalt som støtter kursen? Dei har produkter osv?
Eller fortsatt forskning og tro vis om og men for at det skal gå heilt heim?
Ihvertfall. Lykke til.
Fortsatt lenge igjen før denne når “full esg hype mode”. Regner med det kommer flere positive meldinger fremover, med fabrikkoppstart etc.
Jeg utelukker absolutt ikke at den stiger videre. Og om man tilhører det (alltid flertallet) som tenker at man er smartere og raskere enn gjennomsnittet og er utstyrt med fine linjaler, så kan det godt være at man tjener penger på denne videre. Men å se vekk fra det fundamentale er ikke min greie. Jeg mener risikoen for et stort fall har økt betraktelig fra dagens nivå og det sentimentet som også til de grader vises i denne tråden nå.
Denne triggeren som kom i dag er jo bare en av få som bekrefter at REC skal tilbake til gamle høyder. Men men, alle som vil skal selvsagt få ta gevinst.
Morsomt hvordan “erfarne” brukere her inne snakker ned om nye og uerfarne investorer som om de aldri har vært ny og uerfaren selv. Man må alle begynne et sted og ikke alle har utdanning til eller erfaring nok (eller tid) til å ha 14 skjermer foran seg med ulike analyseverktøy før man kjøper seg inn i et selskap.
Jeg er ikke uenig med deg. Men i disse dager må man tilpasse seg de spinnville pengestrømmene som tilfaller esg aksjene. Selv sitter jeg med aksjer i flere dønn solide selskap som tjener bra med penger uavhengig av corona, mens kursen står mer eller mindre stille.
Jeg tror det i tillegg er vanskelig å ta innover seg hvor mye penger som skal inn i esg de neste årene. Rec begynner etterhvert å se ut som en av dem som fort kan lykkes.
Siden du har vært 5 år i denne aksjen og jobber med det fundamentale. Kva er riktig prising pr dags dato?
Kva var grunnlaget ditt for å innvistere 5 år siden?
Vil du ikkje sei dei er nærmere å bli det evt du såg for deg at det ville bli?
Jeg har hverken 14 skjermer eller avanserte analyseverktøy. Og jeg synes det er veldig positivt at flere vanlige privatpersoner investerer i aksjer. Det eneste jeg har skrevet som kan tolkes som nedlatende, er vel at kursutviklingen og sentimentet i tråden vitner om ESG-hype. Og det står jeg for.
En teknologi- og markedsledende produsent av råvaren som gir grunnlaget for verdikjeden i solenergi? Nei, egentlig ikke.
Føler meg litt truffet. Kansje jeg er en smule optimist. Lykke til med dine andre investeringer polygon.
Du sier det fundementale er dårlig sier du ? Markedet hadde en anelse at Aker Horizon skulle inn. Dette var en bekreftelse . At nettop de som investerer fundementalt og i dette tilfellet Aker Horizon. Som er en anerkjent industribygger har godt in såpass tungt.Og for det andre har vi flere konservative analyser som ligger godt opp over 20 tallet.
Og jeg frykter at vi kommer til å knuse taket på trendkanalen vi ligger i. Aker Horizon er kjent for og ha over 50% eierandel.
Merk deg. De vil bli oppgradert. Dette caset er rå bullish Teknisk.
Lykke til.
Er ikke meldingen i dag bare en overføring av aksjer fra et Aker selskap til et annet?
Jo men Akers Horizon står for en aktiv forvaltning kontra den passive posisjonen de hadde. Så Aker har til interesse og øke i Recsi og ikke Selge.
De er vel aktive eiere uansett, men får tilgang til billigere vekstkapital via Horizon pga grønne lån.
Jeg sliter med å se synergier til Røkkesystemet, noe hjelp?