Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Nå er ikke Røkke mest kjent for å behandle småaksjonærer godt. Jmf Norway Seafoods og Aker RGI

2 Likes

Skal vel vanskelig gjøres å få dette til å være negativt. Tror uansett at ferden går nordover på denne, småaksjonær eller ikke.
Meg bekjent er Røkke flink til å la det dryppe på klokkeren.

Jeg ser det er mange som spekulerer i hvordan Akh skal få 51% av aksjene i Rec, virker sannsynlig at de kommer til å gå for dette etterhvert. Noen som har oversikt over hva som er maks utsendelse av nye aksjer per år, og hvilken utvanningseffekt dette vil få? Lite trolig at aksjene blir kjøpt over børs iallefall.

Styret har fullmakt til 10% utvidelse uten GF sin godkjennelse i REC.

@zappa66 , man kan føye til Kværner til den listen med selskaper hvor Røkke har utbyttet sine minorietetsaksjonærer. Men alle disse begynner å bli en stund siden, og jeg tror kanskje han har lært at det ikke nødvendigvis er så lurt på lengre sikt.

At Røkke nå går inn som styreleder viser jo at han vil satse på REC og er ikke noe annet enn postivit. Uten at det er så fryktelig “bull” heller.

2 Likes

Oi! Dette var svært oppløftende og rimelig overraskende på en søndags kveld. Mr Røkke himself foreslått som styreleder om jeg leser riktig… (Erstatter frk Malm). Skulle nesten tro noen har litt dårlig tid :star_struck:

Glad jeg sitter så tungt som jeg gjør nå. Lykke til imorgen (og fremover)!

3 Likes

En sedvanlig syrlig og lakonisk kommentar fra Thor Chr. Jensen i DN:

Kongen av clickbait. Værre enn mamman til Michelle. Hva han måtte mene er ganske uinteressant. Hvorfor vente til generalforsamling? Det er jo ingen tvil om at dette kommer til å gå gjennom uansett. Det er jo bare bra at det blir fart på sakene her nå.

Man gidder jo ikke vente flere måneder helt unødvendig i forretningslivet.

1 Like

Ser ut til vi bryter 22.00kr nå

Close på dagens høyeste 22,18.- sterkt.

6 Likes

Blir en svært spennende Februar for REC i år. Skal nok ikke se bort ifra et lite forventingsrally mot Q4. :slight_smile:

1 Like

Nicolay Grove
@nicolay_grove

Svar til

@thor_chr

Rec blir kjøpt opp eller står i fare for å bli det og Røkke vil ivareta Aker sine interesser

6:02 p.m. · 8. feb. 2021·Twitter for iPhone

1
likerklikk

Hvordan tolker dere dette? Nicolay Grove eier 1 prosent av REC.

Ikke satt meg inn i hvem dette er og konteksten rundt men jeg tror han kan ha helt rett. Med den andelen AKH sitter på i RECSI er det faktisk en reell fare for at noen kommer inn fra siden. I dette relativt brennhete ESG og batterimarkedet vi er i nå. Kan komme oss “småttiser” til gode ved at det blir kamp om aksjene. Heng på! :slight_smile:

Ser man på verdien som ligger i selskapet av fysiske eiendeler, patenter, kompetanse etc i kombinasjon med det potensialet som begynner å manifestere seg, så er det jo en åpenbar oppkjøpskandidat all den tid disse verdiene ikke er priset inn. Jeg har kke vært lenge i Rec, men har jo fanget opp at kostnaddene med fabrikkene alene ligger i området 3 gangen av dagens mcap.

2 Likes

Tror ikke Voleon digger situasjonen. https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010112675 Økt på fredag. Redusert i går.

https://shortnordic.com/history_player.php?player=VOLEON%20CAPITAL%20MANAGEMENT%20LP&land=norway

Ny i REC. Kanskje dumt spørsmål, men tjenet REC penger ? Hvordan er den økonomiske situasjonen.

Ny i gamet, selge eller holde på rec aksjeren?

Helt fint at den faller så er det mulig å kjøpe tilbake det man solgte for tidlig sist. Noen som vet hvor den sannsynligvis bunner ut teknisk?