Nå har jeg logget inn på VPS og forhåndsstemt JA på alt vedrørende XGF - ikke minst på forslaget om Røkke som ny styreleder.
Oppfordrer andre til å gjøre det samme. Ikke fordi det vil ha så mye praktisk betydning, men fordi det sender et signal til Aker og Røkke om at også mindre aksjonærer er våkne, deltar i avstemmingen, og ønsker ham velkommen i styrelederstolen.
Må si presentasjonen til KR var positiv.
Men det kan ta tid for REC å få ut sitt potensial.
Jeg synes det er naivt å tro at det vil smelle med fete avtaler i mars, men det kan jo skje,
Silangass-markedet for batterier er veldig umodent og derfor tar det tid, men tiden er på REC sin side. Er dit batterier vil gå mest sannsynlig - sol er det bare å glemme, knapt penger i det imo.
Likte hvordan KR og gjengen gliste godt når de pratet om REC, og hvordan han sa å ha besøkt Butte og ML. Det likte jeg fryktelig godt! KR virker i det hele tatt veldig sympatisk og en mer likandes type enn faren sin.
Flaggemelding REC Silicon ASA
Hedgefond kutter Rec Silicon-veddemål med tap
Kan noen forklare hvorfor denne nå faller 4,5 % før det skal komme «big news» ?
Kanskje det ikke kommer big news?
hvis dere ikke forstår markedet og ser at det er nedvekting i høyt prisede grønne selskaper uten særlig inntjening så burde dere gå over i andre sektorer. Korrigeringen begynte i usa forrige uke og fortsetter både der og nå her i Norge på grønne fantasiselskaper. Fond osv som startet nedsalget fordi de sitter med kjempe gevinster, ting begynt å toppe ut og da går alarmen hos fondene + rente økningen da som er ventet. så vanlige folk som lastet dyrt som får alt i fleisen nedover nå.
Haha , tuller du . Mener du rec er en fantasi aksje ?
handler ikke om meg, handler om hvordan markedet ser på selskapene nå. Hvis man ikke ser det som har skjedd i usa siste uka og som smitter over på markedet her så følger man ikke mye med.
Det er en korrigering på børsen generelt i dag. Det er du som kaller det fantasi selskap. Tror nok du må følge med litt på helhetsbilde også
Jeg mener Rec er ett fantasi selskap, det er så å si bare drømmer og forventninger som ligger i dagens kurs. De har knapt levert, jeg skjønner du er veldig uenig men vis meg minst 2 argument som sier noe annet.
Enig i at det er mye synsing , men er vel litt påfallende at Røkke skal inn på topp og moses lake åpner. Osv. når mye sånt settes sammen skjønner jeg at folk får forventninger. Men om alt dette står til gorventninger ja det vil tiden vise. Men noe fantasiaksjer er ikke rec. De tjener da penger pr q3 2020
Røkke/Aker prøver å hausse den grønne satsningen så godt de kan, det har man sett i media og presentasjoner. Han er glad i å fylle egen lomme, noe som har fungert svært godt det siste året.
Ikke enig i at Røkke hauser opp så mye. Om du så på asko og aker denne uka. Så vil jeg heller di det motsatte, de holdt igjen nyheter. Nesten for at mann skulle tru de vil ha kursen ned.
Enig med deg der Robnie ang Røkke, synes ikke han hauser mye. men synes selskapet er dyrt med tanke på inntektene og at de i forrige kvartal hadde klart å snu negative tall til positivt. Det er positivt selvfølgelig men 7mrd opp i verdi på 70 mill kr pluss pga skattesak som er borte synes jeg er å justere regnskap å pynte ting vel mye.
Hehe ja det er noen luringer på toppen, men som du er nok av de litt pessimistiske, jeg er nok av de undrende. For kan jo ikke være tvil om at kommer fabrikken i moses lake opp å går og de får et sammarbeide igjen med Kina . Da lukter det penger. Batterier og solceller er kommet for å bli. Og req vil gjøre butikk her. Det er det vel liten tvil om