Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Det han mener er at aksjer som er priset på fremtidig inntjening har korrigert ned.
MEN om en er langsiktig spiller det liten/ingen rolle.
Etter lengre perioder med oppgang kommer det alltid en korreksjon før nye høyder nåes.

Når renta økes - for det skal den - vil vi mest sannsynlig få en my dipp på børsen og en del endringer i kronekursen osv.
Men igjen - har en tro på selskapet og skal sitte lenge - ikke selg på nedgang - kjøp…
Ikke vær en sau - da taper en alltid

2 Likes

REC Silicon - Fourth quarter 2020 results

1 Like

Rec Silicon minsker underskuddet i fjerde kvartal

2 Likes

ingen oppstart moses lake før 2023, bad news ser ut som mange vil ut

2 Likes

Den var vel opp 6-8% første timen, så føler ikke det var veldig trangt i døra på vei ut. Vaker rundt -1 til 2% for dagen i øyeblikket.

2023 er ikke hugget i stein, så tiden vil vise når det skjer. Der er de avhengige av andre. Men godt mulig for mye er priset inn, for tidlig. Når du mener rec er en fantasiaksje, så vet vi hva du tenker.

…som er samme år som lånet på USD110 mill forfaller. REC har pt USD135 mill, og kommer til å tape penger fram til da. Her kommer det flere emisjoner!

Og så krangler de altså om fakturaer med JV-partner. Det lover jo ikke bra for hvor mye disse ønsker et økt samarbeid med REC. Men det er jo uansett ikke så nøye når man kan lese:

"Due to the impact of continuing losses, continued delays in realizing designed production capacities, and continued deterioration in REC Silicon’s ability to influence business decisions, increases in anticipated cashflows have not been realized. In addition, the Yulin JV has accumulated additional long-term debt to fund operating losses,

to complete construction, and to maintain operations. As a result, estimated enterprise value less long-term debt results in a deficit equity value."

Man har altså skrevet ned de 15% til null!

Ja, de sa so på presentasjonen.

Hva skjer her? Noe jeg ikke har fått med meg? Makan til plutselig blodrødt de siste to dagene da…

Fin kjøpsmulighet om man har ledig kapital

Jo absolutt, bare overrasker meg med såpass drop på kort tid.

Bryter ut av positiv trend om vi stenger på dette nivået. Ikke bra.

Og jeg vet jeg er vanvittig arrogant og usympatisk nå… så bring on the emjois!

3 Likes

Hva er nivået vi er på jakt etter TA messig for å holde oss innenfor på close?

Litt forsinket, men ser ut som du fikk rett. Opp som en bjørn på fredag og ned som en skinnfell i går og i dag.
Håper vi snart ser bunnen.

ja som jeg sa så man signalene fra usa om nedsalg som begynte i plugpower og flere grønne selskaper, dette smittet over her, alltid et lite etterslep så man hadde tid å komme seg ut før det skjedde her borte. Fond satte vel snøballen igang også med nedsalg her hjemme.

Jeg kan for lite om TA dessverre. Men noe sånt. Kan nesten se ut som om at den kanskje holder seg i positivt territorie på dette nivået?

Noen med bedre peiling må gjerne kommentere.

Da valgte jeg å kjøpe litt mere :smile:

2 Likes

Har ikke vært inne å sjekket noe selv, men har du sett på forskjellige Moving Averages? 20, 50, 100, 200? I følge grafen din så ligger den rett over der den har støtte tidligere å faller den igjennom så går vel neste på ish14

Litt irriterende at de hausser de ned - da ut fra erfaring er det mest sannsynlig en klikk bait artikkel som akkurat nå kunne / føler er for å påvirke markedet. Tror noen har lyst på billigere aksjer :thinking::roll_eyes:

Blodrød børs, og enda mer blodrødt for div ESG aksjer. Kjøpt selv på dippen i dag.