Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Vel, det er forskjell på grønne aksjer, på samme måte som det er forskjell på ikke-grønne aksjer, eller på biotekaksjer. Noen vil klare seg bedre enn andre. Har Sissener noen flere tanker om det, eller er han bare negativ til alt som er “grønt”?

Helt sykt å se dagens fall. Ned over 17% en periode. Helt åpenbart at dette i stor grad var drevet av algoritmer. Fasinerende å se på, og jeg håper ikke for mange brant seg ved selge på lavt 16-tall. Har troa på at dette er en fin kjøpsmulighet, og at vi skal opp igjen ila februar.

Sissener satser vel på å ta en Tesla short i denne, han ønsker vel å tape enda mer…:joy:

Hentet seg inn hardt i USA, blir grønt i morgen.:sweat_smile:

Spørsmålet er om grønne aksjer blir grønne…svei skikkelig idag😅

Om dere synes dette var brutalt burde dere se til Scatec :wink: Ser for øvrig ut som grønt henter seg inn over tilnærmet hele linja.

Når det kommer reaksjoner som i dag så har de en tendens til å bli vel voldsomme, det stiger sikkert 5%+ på de som ble voldtatt i dag i morgen. Mye av kjøperne kaster seg like fort av som på når det kommer til slike “trender”.

Håper det er flere som forstår hva dette kan bety for REC.

Kanskje en av grunnene for at Række setter seg inn som styreleder. REC skal opp å forhandle på et annet niveau.

4 Likes

Det REC leverer til halvlederindustrien er ikke rammet av straffetoll i Kina (eller andre steder i Asia). Her er det nok snakk om å bygge ut kapasitet langt høyere opp i verdikjedene.

2 Likes

ØKT short: VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 2 097 410 0,56% 23.02.2021

1. 2021-02-23 2021-02-24 (ongoing)

Price start 19.630 Price End 17.160 0.56% 2,097,410 5.181 M

Shorten og Grove skal ha solgt om kapp, og gitt kraftig salgspress. Ingen tvil om at denne har fått en knekk de siste dagene. Skal den falle, eller er den oversolgt, som RSI kan indikere?
Skal flere følge Grove ut før Røkke kommer inn?

Edit: Vil ikke si at grafen i seg selv gir grunn til panikk, da det finnes flere støttepunkter rundt dagens sluttkurs, og den svært lave RSI indikerer at den er oversolgt.
Det er også interessant at den var i ferd med å hente seg inn i dag før noe trigget nedgang fra kr 18 som Grove skal ha solgt på i dag.
Men minst like viktig er det at vi har et fundament med lang tids stigning. Så i lengre perspektiv peker den fremdeles opp, i samsvar med de gunstige rammebetingelsene fremover. Det som blir bestemmende er selskapets konkrete planer for å utnytte mulighetene i Bidens nye USA, og mulighetene knyttet til samarbeidspartnerene. Kursutviklingen på kort sikt vil avhenge av hvor godt selskapet klarer å redegjøre for dette, og her ligger det vel an til at Aker v/Røkke kan få en nøkkelrolle

3 Likes

Mest sannsynlig skal flere ut, ja. Så fint som Røkke inn er, tror jeg folk har mer panikk.

Sier dette som aksjonær som kjøpte for Røkkes del for tredje gang nylig. Så ikke noe forsøk på å ødelegge.

Jeg har et håp om at Røkke tar tak i kurs-fallet ved å innsette ny CEO og kanskje fremsnakke litt. Men her tror jeg man må vente 1 til 2 måneder før vi har en stabil kurs rundt 18-20.

Jeg kan ikke se hvorfor Grove plutselig skulle være noen bjellesau som påvirker andre til å selge, og at nedsalget hans skal være så negativt. Dette sitter KUN i hodet på de som følger etter.

Fair enough, han har pratet opp REC Silicon der han har fått mulighet til det, og vært en relativt stor aksjonær med “outgoing” profil som han har visst å bruke til sin fordel.

Men jeg trodde alle var klar over at man ikke skal høre på verken Spetalen, Sissener eller Grove for den del. Man skal tenke selv. Alle de forannevnte har sin egen agenda - og det har de fleste andre av oss også, men det er som regel et betydelig misforhold mellom agendaen min og agendaen din/Groves/Spetalens/etc.

Ved å dilte etter bjellesauene bereder vi grunnen for at de utnytter diltingen i fortsettelsen. Det virker ikke som det går en måned uten at f.eks. Spetalen har kjøpt seg inn i ett eller annet selskap, og alle med VPS-konto og bestemoren deres går mann av huse for å kjøpe aksjer i samme selskap.

Samme historie gjentar seg hver gang; Spetalen selger seg ut igjen etter noen uker med fin profitt, og resten av sauene står igjen og breker om at han har forlatt skuta med redningsvest på og latt dem seile sin egen sjø uten livbåt.

Game over - insert coin. Press start to play again. Og sånn går årene, tilsynelatende uten at noen blir klokere.

Stol heller på deg selv, og din egen investering, og gi blanke i hvem av bjellesauene som kjøper og selger hva - så lenge du tror på caset. Folk med panikk taper penger i markedet, enten det er ved hjelp av hastige fomokjøp eller halvt gjennomtenkte brannsalg.

Til og med bjellesauer blir spist av ulv før eller siden.

11 Likes

Gode poenger, julietkilo. Det er nok noen i saueflokken som tapte penger på panikksalg i dag tidlig. De som taper mest nå er de som selger når aksjen allerede er oversolgt, samtidig som det fundamentale for selskapet ser bedre ut enn på flere år.

Lol og fasiten kom : Sissener roper “Selg Alt!!!” -og “alle” selger alt.

-Så to dager senere dukker han opp atter en gang og forteller at “NÅ skal jeg handle billig”.

Ja, Kanskje man bør holde for ørene neste gang de store gutta proklamerer dommedag?

2 Likes

Man kan godt være uenig i advarselen rettet mot grønne aksjer, men han har ett poeng. Det er for mye luft og luftig prising i de :slight_smile:

Er ikke uenig men når en går ut I media på den måten virker det mere som en markeds manipulasjon enn en advarsel mot små sparere - da de fleste profesjonelle investore skal ha/bør ha bedre oversikt på hva som er best. Så all den klikk baiten er for oss.

1 Like

Re-prising i grønt har skjedd for fort ifølge markedet. Nå blir det “varig” tilbaketrekning. Men ingenting varer evig, det blir nok et solid comeback før jul.