Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Nja, jeg er ikke enig. Det måtte ha kommet på ett tidspunkt, det startet tidligere i Europa og USA.

Varig vet jeg ikke, men er sunt å få litt normal prising.

Sissener bryr seg ikke om andre enn Sissener, om han uttaler seg i media er det ikke fordi han synes synd på småsparerne…

Sissener sammenligner jeg med en bilselger, bare på et annet nivå. Ingen tillit til den luringen.

Her synes jeg du fornærmer bilselgere grovt…

1 Like

Stemmer det. Fullt fortjent. Ferdig med den saken nå.

Ja, jeg brukte anførselstegn :grinning: Er mega bull Rec i det lange løp.

Dere som sitter over knekkene gjør nok lurt, men jeg er for feig og tok gevinst. Dog med en heftig reduksjon.

Det som får meg inn igjen er når Sila Nano ruller ut kommersielt. Inntil da tør jeg ikke, fordi jeg vil se masseproduserte si-batterier fra dem, de virker å ha en approach som passer Rec (i motsetning til Tesla)

Har såklart også troa på Group14, men så lenge de ikke ansetter i større bulker, avventer jeg. Tydelig at noe stort i norsk målestokk er i gjære, spm er når :slightly_smiling_face:

Rec kan klare noe ytterst få norske klarer. Være lønnsom og super-grønn allerede om få år. Scatec kan vel nevnes, men de prosjekterer jo bare.

REC Silicon - Minutes from Extraordinary General Meeting 2021

4 Likes
6 Likes

Noen som har noen tanker om droppene som denne går igjennom om dagen? RT er -7% i skrivende stund… Gevinstsikring og folk som blir redde på røde dager?

Handler vel om en generell korreksjon i grønn sektor. Alt går jo ned. Se på NEL til eksempel.

Nå er det bitcoin som gjelder for Røkke! :roll_eyes:

1 Like

At Nel faller burde være en selvfølge, det aller dyreste selskapet på Oslo børs. I mine øyne :slight_smile:

Hah! Etter å ha sittet siden 2015 med snitt på cirka kr 12,5 - altså blodrøde tall det meste av tiden - fremstår ikke de siste ukenes nedgang som en krusning på havoverflaten engang.

Har ikke solgt en eneste aksje selv om jeg nærmet meg 100% gevinst intradag for ikke lenge siden. Det er fullstendig uinteressant. Når ML åpner og leverer marginer, så skal jeg vurdere å selge en del av potten for å dekke kostprisen på aksjene jeg sitter igjen med (som da blir risikofrie). Men da er også kursen en helt annen, og 100% på kr 12,5 vil se ut som et musepiss i nevnte havoverflate.

Sitter long i REC, og da mener jeg LONG!

Nu skal jeg være meget spekulativ.

Hvem andre har kjøpt bitcoin for nylig og har stor batteri interesse?

3 Likes

Edison?

Det du impliserer der kan du nok glemme. Hva Tesla har kommunisert at de planlegger å bruke i sine batterier er ikke noe REC produserer.

Den eneste koblingen mellom REC og Tesla, er at styreleder i REC sannsynligvis ønsker seg samme Mojo som CEO i Tesla.

4 Likes

Men det er fordi det Tesla produserer er billige førstegenerasjonsbatterier. Alle forskere er vel enige om at skal du virkelig få max ut av det, må du ha silangass. Ihvertfall min forståelse av diverse forskning.

Problemet med det er at skalering, pris og teknologi ikke er moden p.t. Derfor eier jeg ikke lenger REC-aksjer, men avventer 6-18 måneder til Sila Nano eller lignende produsent som legger lista høyere viser at de kan produsere.

Men altså det Tesla gjør med batterier er fantastisk, bare en litt annen idrett: Mindre silisium, billigere, mindre “krakkelering” (som er bra) og derfor mindre effekt.

Flere som håper på noen nyheter fra Røkke på kort sikt?

1 Like

De fleste håper. Jeg tror ikke det, fordi Røkke gir faen i det kortsiktige bildet. Han har ikke noe imot å bygge informasjon om Rec og la Rec gå nedover. Håper jeg tar feil.

Det er jo forpliktelser som styreleder om å informere om godt nytt. Men Røkke er sleip og Kristian Røkke har sagt at de tenker veldig langsiktig her. Who knows.

1 Like