Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

4 Likes

REC kommer til å bli riktig god ila. året. Har faktisk økt litt i det siste. Ser at det var klokt/heldigt.

Når de åpner ML kommer den store stigning.

4 Likes

Når tenker du ML åpner igjen?

Jeg tror vi får beslutningen inden Q3 utløb. Åpning blir en gang i 2022. Men jeg tenker at vi får flere batteri avtaler inden det.

5 Likes

Rec og VP er nevnt her:

2 Likes

REC Silicon - Annual report 2020

1 Like

Kanskje noen her som ikke har fått med seg denne artikkelen :slight_smile:

3 Likes

REC Silicon - Announces termination of strategic partnership with Violet Power

2 Likes

Super positivt.

Dette varsler den nye strategiske linje fra det nye styret.
Og de har politikerne med seg nu. Low carbon solar panels, er det nye hot.

2 Likes

Posetivt? Neppe :expressionless:

Jeg er helt overbevist.

VP gik alt for langsomt og nye muligheder har åbnet seg.

Regner med at det er REC som har terminert. Det gjør man ikke uden at man har bedre muligheder i horisonten.

Det står faktisk også i børsmeldingen.

“In line with the
positive momentum in the political environment which creates a better
opportunity for localized value chains than ever before, REC believes it yields
greater positive outcomes for its shareholders to collaborate commercially with
established, proven, active and relevant solar supply chain partners to optimize
the market opportunity for competitive, low-carbon locally produced solar
panels.”

5 Likes

Det som virkelig er negativt er at det virker som de legger batterisporet dødt, når de skriver. “REC believes it yields greater positive outcomes for its shareholders to collaborate commercially with established, proven, active and relevant solar supply chain partners”. Man kunne jo virkelig håpet at Violet ikke var deres eneste håp om å få til noe nytt av betydning med nye aktører?!

Om det i det hele tatt skjer, så er “localized value chains” innen solar langt inn i fremtiden. Ultra Low-Carbon Solar Alliance er bare en samling med desperate produsenter som er fullstendig spillt ut av Kina sin handelsbarriere.

Her er jeg helt enig mister. Her har ledelsen terminert å har bedre løsninger på gang. Det skal tjenes pæng.

1 Like

Jeg tror ikke de nedlægger batterisporet, det er det alt for hot til.

Jeg tror bare de vælger å satse på noe som allerede eksisterer i stedet for at satse på noget som skal bygges op fra scratch.

Det tegnes konturer av en US-Europe line indenfor solpaneler med samarbejde på alle fronter samt politisk støtte til å udbygge dette som en modpol til Kina dominansen.

1 Like

Jeg tenker umiddelbart at meldingen er negativ ( uten å ha lest den, siden den publiseres på kveld/natt helligdag) i håp om at den ikke får oppmerksomhet i media. (tekbot for president)

Problemet er at det nettopp ikke eksisterer. Disse produsentene ligger med brukket rygg og det finnes ingen som etterspør det REC produserer i betydelige mengder i USA (eller noe annet sted i verden utenfor Kina).

Denne meldingen kvalifiserer ikke en gang til en shit-sandwich - det er bare en dårlig melding med noe falmet håp på slutten.

Hva har Violet Power med batterier å gjøre?

3 Likes

Ingen ting. Men REC annonserer med denne meldingen at de går tilbake til å sparke i gamle hester.

Er ingenting i denne meldingen som tilsier det. Samarbeidet med Group 14 har ingenting med dette å gjøre.

1 Like

Ja, blir ganske spennende

1 Like