Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Rec Silicon-aksjen er enten ganske dyr eller kjempebillig

REC Silicon - First quarter 2021 results

Veldig positive til ML i 2023, bør dra opp kursen…

Bedring i Rec Silicon-tallene: – Trygge på at Moses Lake-anlegges restartes i 2023

Bedring i Rec Silicon-tallene: – Trygge på at Moses Lake-anlegget restartes i 2023

1 Like

Fin update angående Yulin også på webcasten.

1 Like

REC Silicon - Minutes from Annual General Meeting 2021

Pain.

1 Like

Kjøpsanledning imho, bedre tall og ML “skal” fortsatt starte opp 2023

Jeg syntes det var en god Q1 rapport.

Fremgang på alle områder, og bare Butte forsvarer dagens kurs. Det er tydelig at de jobber på batteri sporet og at dette kan bli det største. De forhandler også med flere potentielle kunder heri.

ML kommer igang, og replacement cost på ML er vel 12-15 mia.
Kursen er som i mange andre tilfælde på OB frakoblet virkeligheten. Denne gang i REC disfavør.

2 Likes

Helt kortsiktig håper jeg noen av husa prøver seg på et inneklemt-fredag-raid og presser kursen ned mot snittet mitt på kr 12,5. Da kjøper jeg med begge henda. Orker bare ikke snitte OPP … :smile:

For langsiktig er det ikke lenger noen tvil om at dette går veien.

3 Likes

https://www.finance.senate.gov/imo/media/doc/Katherine Tai Senate Finance Committee QFRs 2.28.2021.pdf

Question 4:
“As you know, polysilicon is the foundational material necessary to produce solar cells and
modules, semiconductors, and next generation batteries. For several years, an array of Chinese
unfair trade and industrial policies has targeted and threatened the US polysilicon industry and
resulted in China capturing nearly the entire global solar supply chain. This puts at risk US
national security and clean energy interests, as well as critical US manufacturing jobs in
Michigan. The Chinese Government committed to open its market to US polysilicon exports as
part of “Phase 1”, but so far it has broken that commitment.
How will you prioritize a resolution to this issue?”

Answer: “If confirmed, I will make resolving this issue, as well as other unfulfilled
commitments of the Phase One Agreement, an important part of my engagement with
Chinese trade officials.”

1 Like

Om dette skulle ordne seg med de silisiumprisene vi har nå tror jeg det blir en fin sommer👍

2 Likes
4 Likes

Det er jo passe superbull!!

3 Likes

Nå er det jo fortsatt straffetoll på silisium, ilagt av kinesiske myndigheter. Er vel heller ikke noe som tyder på at de vil lette/fjerne den i nærmeste fremtid.

Noen gjedder i sivet som sluker alt av aksjer. Her er det bare å holde seg fast!

Herre for en sluttauksjon!

U.S. Department of Energy Announces New Vehicle Technologies Funding and Future Partnerships with Battery Industry | Department of Energy

1 Like