Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Hei…

Jeg er ny her på forumet, men vil komme med en oppfordring.

Vi er ca 20000 småaksjonærer i RECSI, og vi er vel alle veldig spent på hva denne Molnes vil publisere i finansavisen på mandag. For meg så virker det som han ikke er oppdatert på selskapet og heller ikke oppdatert på hva som skjer innen sol og diverse investeringer i USA. Han har allerede skapt usikkerhet med sin analyse denne uken.
Derfor oppfordrer jeg alle til å sende mail til finansavisen om at vi helst ser at Molnes ikke publiserer noe om RECSI. Skal det publiseres noe må det eventuelt være en oppegående analytiker som uttaler seg.
Uvitenhet skaper bare tvil og negativt momentum noe aksjen ikke trenger nå når støtte pakken til solar blir vedtatt i USA.

6 Likes

Det er helt ufatteligt at FA giver en sådan inkompetent, arrogant og kunnskabsløs person en talerstol.
Fyldt med faktafejl og løse påstande. Jeg var ganske enkelt rystet da jeg både læste og hørte hans forklaring.

Jeg håper flere av de gode REC skribenter kommer her over, så vi kan diskutere REC på et væsentlig bedre grundlag.

REC er et særdeles interessant selskab, som står midt i en mega trend. Både med udviklingen i sol og batterier, men også i den geopolitisk trend hvor flere og flere gør sig uafhængig af Kina. Jeg tror REC kan få en nøgle rolle i denne mega trend og som fantastiske Uchi på FA tror jeg at det vi nu ser kun er starten for et meget større REC.

11 Likes

Short dekker inn mer og mer for hver dag som går. T.o.m. robotene til Voleon vet mer om fornybart enn Molnes. Han maser om emisjon, ok. Men den blir ikke satt på 20 kr.

5 Likes

Jeg ser også at short dækker inn, men REC fortsætter nok med å være en trade og short aktie, derfor vil vi også fremover se store svingninger tror jeg.

Men det fjerner ikke at den alt avgjørende trend vil hæve kursen betragtelig over de nærmeste år.

I det korte bilde er jeg spændt på om det sættes en ny short etter q2, eller de dekker helt inn.

5 Likes

Hei. Prøver ut tekinvestor forumet. Er dette den eneste tråden om REC, eller finnes det tråder som omhandler forskjellige tema? Isåfall synes jeg det er vanskelig å navigere. Mulig det er en vanesak og en forstår bedre logikken etterhvert.

1 Like

Foreløpig brukes vel kun denne. Man kan evt opprette nye tråder, men det er jo greit å begrense antallet litt.

Det er generelt litt mindre trafikk her enn på HO. Spesielt er det færre innlegg hvor alle sier seg enig med hverandre (“liker” og emojis brukes aktivt til det). Det er så vidt jeg vet kun denne tråden som bare handler om RECSI, og det er ganske typisk at hver ticker har én tråd.

Velkommen

Skulle gjerne sett at vi hadde mulighet til å ha en egen RecSI-mappe der det kunne opprettes ulike RecSI-tråder basert på ulike temaer (som en ukesteåd, fundamentale nyheter, trading etc).
Tror dessverre ikke det er et alternativ i dag, men håper det vil bli mulig på et senere tidspunkt :slight_smile:

En tråd fungerer veldig fint fordi det er en helt ok søkefunksjon på TI. Men det vanlige her er at dersom det blir veldig mye aktivitet på den opprinnelige tråden, så skiller man ut en egen fundamentaltråd for å lette det å finne fram info senere enda mer. Og så er det i noen tilfeller en egen linjalgnukketråd (TA) for de som er opptatt av sånt, og det blir mye av det i den opprinnelige tråden.

Ellers veldig gledelig at mange som er opptatt av REC kommer over fra HO. For flere år siden klarte jeg å lokke den ekstremt kunnskapsrike @AntonBerg over hit, men jeg mistenker at han ikke er aktiv noen steder lenger etter muligens å ha lidd litt lignende skjebne som Jens Ulltveit Moe.

2 Likes

For de som ikke er innsider+ medlemmer, så kan jeg røpe at den famøse bergenseren er på topp tre i endring beholdning alle dager de siste syv dagene (t-2) og to av dagene er med motsatt fortegn mellom privatkontoen og aksjeselskapet.

Å trade denne aksjen så lenge han får lov til å holde på sånn er ensbetydende med å gjøre ham rikere.

Ifølge han selv så trader han aksjen aktivt, men sitter også med ca 1.5 mill aksjer long, så at han i tillegg til det trader syns jeg ikke det er noen grunn til å klage på. Det er han i sin fulle rett til.

2 Likes

Trading er helt ok. Det suspekte er at han gjør det med to kontoer. Det er helt lovlig å ligge på begge sider i ordrebildet, men det er IKKE lovlig å handle med seg selv. Og når man ender dagen med pluss på den ene og minus på den andre, så er det veldig nærliggende å tenke at det er det som skjer.

2 Likes

Jeg har bare vært på HO i et par års tid, og derfor kun hørt gjetord om @AntonBerg og hans enorme kunnskap om selskapet. Det hadde vært spennende å høre hva han tenker om hva som har skjedd den senere tiden og mulighetene som er på vei nå (om han i det hele tatt følger med på RecSI lenger)

Skjønner ikke helt hvordan det skal være lønnsomt å selge til seg selv, da går man jo bare i minus på kurtasjen. Dessuten så er det nok ikke alt som er kjøp og salg, er nok også utlån til short og tilbakelevering fra short der.

Det er en god grunn til at det ikke er lov til å handle med seg selv. Grunnen er at man kan manipulere kursen på sist omsatte nettopp UTEN en kostnad annet enn kurtasjen.

Skjønner, men det tviler jeg veldig sterkt på at han bryr seg om å drive med.

Da tror du det. Jeg og andre kan selvfølgelig ikke annet enn å mistenke det. Kun børsen og evt Finanstilsynet kan finne ut av det.

Da bør du titte på nordic nanovector og hva som skjedde når han entret aksjen for første gang.

Det er tilnærmet null tvil om at han kjøper og selger til seg selv for å påvirke kursen.

@h3nk1 har også lang erfaring med ASP, ifb med Funcom.

4 Likes

Skal ikke påstå det ene eller det andre, kan meget vel være at dere har rett. Men han er long i aksjen og ønsker det samme som oss. Om han trader med seg selv, eller hva slags trading han bedriver gidder jeg ikke å bry meg særlig om. I en så likvid aksje som Rec har det uansett ikke stor betyding, mens f.eks. nanov vil en storhai som han kunne påvirke vesentlig mer. Men støtter ikke herjing med aksjer altså, bare orker ikke å ha fokus på tradere og deres styr. Sitter selv langsiktig i aksjer og investerer med 3-5 års perspektiv. I det bildet har tradere mindre å si, mens utviklingen til selskapet selv er det viktige. Nå ser det lyst ut for Recsi, ting utvikler seg som man ønsker og håper, og forhåpentligvis stemmes pakke igjennom i USA nå i helga. Personlig irriterer jeg meg mye mer over f.eks. Molnes som rakker ned på Recsi med argumenter som virker utdaterte og kunnskapsløse i landets største finansavis.

2 Likes

Han hadde null aksjer både privat og i selskapet så sent som 14 juni, og har vært inn og helt ut en drøss med ganger de siste 12 mnd.

Om du har lest at han er long (som i langsiktig), så er det noe han har skrevet for å få deg til å kjøpe.

Det tror jeg du tar grundig feil i. Veldig ofte så utgjør netto(!) endringene hans mellom 10 og 20 prosent av dagsomsetningen.