Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

poenget bare at hvis jeg skulle gjøre lyssky handler ville jeg i det minste gjort det litt vanskeligere å spore.

Men det er da mange som kjører handler på privaten av ulike grunner. Hva som er grunnen her aner jeg ikke.

Vi har endelig fått en viktig positiv nyhet som markedet har ventet på, og prisen var høy nok i går til at alle som ikke har handlet helt på topp lå i pluss. Det er helt naturlig at noen tar gevinst da. Sell the news.

REC Silicon - Invitation to second quarter 2022 results

Aksjonærlistene forklarer lite av aktiviteten til ASP. Utlån og tilbakelevering av aksjer ifm short (hos andre) fremkommer i daglige endringer på aksjonærlistene. Men at han i tillegg trader en del er opplagt, og fullt lovlig.

Hvorfor det? Eller rettere sagt, hva mener du med det?

Du har skjønt at som innsider+ medlem her på TI så får man daglige endringer med T-2 forsinkelse? Og all historie på de 73.000 største aksjonærene på OB?

Kort forklar: reduserer en aktør betyr det nødvendigvis ikke at man har solgt (ASP lånet mye til short, og utlån vises som en reduksjon i aksjer) og økning på aksjonærlistene betyr ikke nødvendigvis at man har kjøpt (aksjeutlån leveres tilbake).

Ja, det vet jeg veldig godt. Men jeg har veldig liten tro på at innlån og utlånsaktiviteteten hans er så stor og høyfrekvent at det betyr noe særlig for det man ser på listene. Jeg tror det aller, aller vesentligste er reell trading.

Om du skulle ha rett, så ville man sett motparter som matcher i en eller grad også i listene, og det gjør man ikke.

Tipper det er en miks, noe ASP selv uttaler

You don’t say…

Ja for det er jo en kar man kan stole på… Hadde du hatt aksjer i Funcom i ASP sin glanstid der, hadde du skjønt hva @polygon snakker om. Han ble tatt i å regelrett lyve flere ganger etter div, uttalelser her på forumet. Brydde seg overhode ikke noe om att han ble fersket gang på gang, bare fortsatte i samme dur.

2 Likes

Er ikke ute for å støtte eller påstå noe som helst, og ja, kjenner historikken fra Funcom

Husker deg halling fra Funcom tiden. Det var noe griseri han holdt på med og var en stor grunn til at aksjen aldri tok av. Han gjorde dette i mange andre aksjer før Funcom og har nå kastet seg over rec.
Vi ansatte advokat på saken itillegg huske jeg

1 Like

Voleon begynner nok å kjenne det nå :smiley:

Setter de ny short eller dekke de panisk inn?

Jepp stemmer det, min andel av fellesregningen var 3000 kr. Betalte de med glede.

1 Like

Ser ut til at de satt en ny short, nesten 5 mill aktier i slutt auktionen.

Det er ikke så unormalt i Rec med 5 mill i slutt handelen. De kan ha satt en ny short ja. La oss håpe det så kan det fort bli litt action når Rec melder om kontrakten med Hanwha.

Rec SiliconTotal value change: -36.11 million NOK

From To StartPrice EndPrice Short-% #stocks Change

  1. 2022-08-08 2022-08-10 (ongoing) 19.965 20.190 1.56% 6,586,588 -1.482 M

https://shortnordic.com/detaljer.php?player=VOLEON%20CAPITAL%20MANAGEMENT%20LP&land=norway

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010112675

7 Likes

Ser at de dekket inn I går i stedet for å øke, det er jo positivt. Da er det bare å holde på aktiene og vente på at vi skal opp. :blush:

4 Likes