Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Ser man på seineste året så har den ikke varit under 15 NOK særlig lenge.
Før den som er langsiktig (+3 år) så er nok dagens kurs en bra ingång. Egentlig er det nå REC begynner å bli intressant. Og sikkert mange som kjøpte langt under 10NOK som er lei av å vente og selger (med god vinst).

Selv har jeg en hel del i REC og kan tenke meg at kjøpe mer hvis man får riktig bra pris. Men var og en må gjøre en egen bedømning med avseende på risiko og tidshorizont.

Jeg har vurdert frem og tilbake om jeg skal selge. Begynner å røyne på med tålmodighet. Men får vente ut året iallfall. Hvis man makro messig ser litt bak i tid mht 10 års renta i usa på 80 tallet og nå, så ligner den skremmende .

makro er ei deep shit, sol industrien i usa i deep shit. Dette blir bare verre fremover med enda høyere renter. skal nok ned og under 10 kr recsi.

Rec har gode renter pr i dag på låna sine. Men ser heilheten ja.

Så du mener rec ikke er verdt stort mer enn 4 milliarder kroner? Andelen i Yulin og hele fabrikken i Moses Lake tilsammen? Min oppfatning er at det kan se ut som en dobbel bunn her rundt 15 kr. Og at den ikke skal noe særlig lenger ned, men det er det bare tiden som vil vise…

makro tar sjeldent hensyn til slike ting har jeg erfart. + sol segmentet preges av high inventories, market demand meget dårlig nå, margin issues også svake.

Spennende tider fremover :hugs: skal iallfall følge med på neste q pres.

Litt ned på 14 tallet om sentimentet forsetter å være like negativt kan jeg se for meg. 10 kr har jeg absolutt ingen tru, da må det komme melding om at åpning av ML er utsatt til neste sommer eller noe.

Kan du dokumentere påstanden din om at solindustrien i USA har det tøft for tiden?

Hanwha har nok tro på solkraft i USA til at de har inngått en 10 års take or pay kontrakt på all produksjon av polysil i moses lake.

Denne kontrakten har en minstepris de 5 første årene som er garantert profitabel for rec.

Det etablerer seg også flere batterianodeselskaper i moses lake som har silangass som innsatsfaktor. Gjett hvem som produserer silangass i moses lake? Det er rec .
Hvilken annen industri bruker silangass? Halvledere. Rec leverer allerede idag silan til halvlederindustrien fra anlegget sitt i Butte.

Min konklusjon er at rec har mange ben å stå på. Dette ordner seg. De har en plan, og en rekke med potensielle kunder som de pdd. ikke har kapasitet nok til å levere til.

2 Likes

slowing demand i us og europa er noe du burde være kjent med nå om du er investert i sektoren.
en ond sirkel med semi conductors som du nevner, der har det stoppet totalt opp, samme med batteri sektor i usa. Hvis du tenker at dette kommer å være en bransje uavhengig av makro så må du nok tro om igjen.

Kan du så fortelle meg hva du gjør her? Du sitter iallfall ikke long. Short regner jeg med.
Dere som har ett negativt syn og frekventere recsi trådene her og på FA har som regel en agenda. Slik som Nemi og Mr Molnes.

Selv velger jeg at gå på Hanwha’s sine bedømninger. Jeg utgår fra at de har et antall folk som jobber på helttid, året rundt med at analysere marknder, finansielle førusettninger, makro etc så at de har meget god koll på hva som er god butikk og hva som ikke er det.
Stoler betydlig mer på dem enn noen tilfeldig figur på et aktjeforum.

1 Like

Trodde ikke jeg skulle være så heldig å få kjøpt langt nede på 14 tallet men jeg sier nå takk som byr :hugs:
Har 30% av portisen i rec nå. Snart er det åpning og q pres. Hvor mye er forhåndsbetaling mon tro?

1 Like

Samme her, kjøpte mer i går, må utnytte dagens prising så tett før åpning og potensielt mange triggere framover. Forøvrig 17% av portis her da.

1 Like

Har mesteparten cash i tilfelle sure dager. Men sitter med 30% i uran også. Og en liten post i Høegh autoliners.

Sikkert lurt med cash til å utnytte urimelig fall i dagens børsklima. Personlig er jeg alltid så godt som 100% investert, tror det lønner seg om man er langsiktig investor, mens som trader handler det så klart om å time markedet. Som langsiktig tror jeg det er viktig å være inne for å få med seg de virkelig gode dagene, tror det er mer lønnsomt enn å utnytte de dårlige dagene.

2 Likes

Aksjen er rett og slett pillråtne. Kem seriøse investorer tør å ta i en slik aksje? Ledelsen får ta sin del av skylda da de er så utrolige nøgne på info.
Men volumet er ikke stort så det er nok short som prøver å trøtte ut småaksjonærer som meg.

1 Like

Da er jeg ferdig i denne. Finnes ikke interesse selv på dette nivået :face_vomiting: og infoen her inne på TI om recsi er mer eller mindre 0. Over til neste aksje. Bye

1 Like

Ikke dum strategi! Kjøp fugl, selg fisk og videre til neste trade👌🏻

4 Likes