Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Redwood Pharma (REDW)

Redwood Pharma.

Bolaget noteredes på børsen den 15 juni på 9kr. Tekningsgraden var 80% og gav bolaget 17-18 Msek. Siden notering har bolaget sluppet mycket bra nyheter - Samarbeide med SP Process development, utviklingsarbeided med RP101 fulger plan, godkjent patent i Japan, Ulf Björklund som ny forskningssjef, positive in vitro resultat for IntelliGel, samarbeide med Professor Gerhard Garhöfer, leder på Opthalmologisk-Farmakologisk avdelingen på Universitet i Vienna.

Produkter:
IntelliGel, RP101. Skal først og fremst behandle Dry Eyes disease som ofte drabbar kvinner etter klimakteriet.

Nå ska det sias att Dry Eyes er ikke ett like hett tema som Immunterapi, men epidemiologiska studier fra 2009 viser att DED drabber rundt 9% av verdens befolkning, ikke kun syke mennesker.

“Substansen RP101 har används i två tidigare ögonstudier som genomfört FASII med goda resultat”

Selskapets forretningsidé er derfor å utvikle et produkt som reduserer behovet for øyedråper til 1-2gng dag. Gitt at den biologiske stoffet allerede er kjent, og at det har 2st vellykket fase 2-studier i USA, har selskapet relativt meget god sjanse til å komme gjennom både fase 1 og fase 2-studier med RP 101. Dette er noe som markedet ikke i det hele tatt tar i betrakning.

Produkten RP101 kommer fra ett tidigare amerikansk bolag Nascent Pharmaceuticals som dessverre gikk i konkurs. De klarte ikke de ekonomiska delene, og dessverre var ikke produkten unik i seg selv. Men med Redwoods IntelliGel blir produktet unik, og sammensettningen av disse to produktene er nå blitt Redwood Pharma.

Selskapet har også en lisensavtale med Broda Technologies, siden juni 2015. Avtalen gir Redwood rett til å bruke IntelliGels supramolekylære poloxmerteknik i alle oftalmiske applikasjoner. Med andre ord kan Redwood bruke IntelliGels enestående substans og har således en virkning som reduserer dosen med 50%, er sikrere for pasienten, den høyere produksjon pr slipp og er svært mye enklere å bruke. Broda Tech er spesialisert på denne typen stoffer.

Når selskapet gjennomfører en vellykket fase 1 studie, har vi en markedsverdi som sannsynligvis er rundt 10x forhold til dagens nivå. Dette er fordi risikoen for Redwood RP 101 er ansett å være mye lavere, som et resultat av de tidligere studiene. At man nå i tillegg gjennom in vitro-studier har fastslått at IntelliGel ikke irriterer øyet, betyr dette at den fase 1 studien bør være forholdsvis enkel og risikofri.

Sammendrag:

  • Ingen emisjonsbehov (rundt 12-15mkr i kontanter, i tillegg till en TO i mars på kurs rundt 10 kr)

  • Sterk ledererfaring fra store avtaler med Big Pharma

  • Relativt lav verdivurdering. I dag bv om 35 Mkr. Og etter dette har levert en rekke gode nyheter.

  • Ledelsen eier en rekke aksjer. VD har ca 21,4% av selskapet. Charles Mee, har omtrent 10%. Siden en rekke store investorer ca 10%. Free Float er altså rundt 50-60%.

  • Unikt stoff etterspurt av markedet.

  • Det potensielle markedet er stort og forventes å vokse til 5,5-6000000000000 i 6-7år.

-Børsens laveste teknologi verdi etter vellykket fase 2 studier. Verdien er om 30mkr for IntelliGel og RP 101

Kurs idag: 7.15 SEK, kurs ved notering 9 SEK. TO2 på rundt 10 SEK.

Bolaget er latterlig billigt, R/R er meget høy med tanke på tidigere resultater. Dessverre er ikke Dry Eyes like hett som annet idag, men man skal nog ikke underskatte størrelsen av dette. Det har også blitt gjort en rekke affærer innenfor denna bransjen siste tiden, her er noen:

-Bayer kjøpte lisens for DelSiTech Partners.
(Http://www.press.bayer.com/baynews/baynews.nsf/id/Bayer-and-DelSiTech-Partner-to-Develop-Innovative-Drug-Delivery-Technology-for-Ophthalmology)

-Santen Pharmaceutical kjøper i 2016 InnFocus for 225mUSD.
(Http://v4.eir-parts.net/v4Contents/View.aspx?cat=tdnet&sid=1383275)

**

Mye av denna analys er hentet fra tidigere blogger på Redeye.

2 Likes

Aksjen er ca 40% fra topp.

Den ursprunglige analysen er her:

Fra @InveSWEster på twitter. Denna analysen er fritt oversatt.

Endret tittelen på tråden litt :slight_smile:

4 Likes

Jeg som trodde vi endelig skulle få i gang en diskusjon rundt OMXS30 :nerd:

1 Like

Haha, visst du ønsker.

OMX kan tolkes på ulike vis. 1.27% opp fra topp i år 2000, 184% opp fra bunn i 2009, eller -9% fra topp i 2015. Min tro er att vi savner en våg 5 som avsluttes i 2018/2019.

OMX for small cap ser mindre morose ut, men vi kanskje kan se en topp på rundt 860. En grunn till hvorfor jag kun eier small cap nå er fordi, likt i 2015 steg small cap som best etter large cap begynte å gå nedover en periode. Husker jag ikke feil var dette rundt april. Tror på en lik oppgang i år.

Norsk biotech har hatt en fantastisk opptur siste tiden, og jag regner med att det kommer smitte over till meget lavt vurderte svenske biotech bolag snart.

3 Likes

Interessant der med small cap. Den er faktisk litt skummel. Det er der jeg har satset mine penger :smiley:

Litt? Den har sett toppish ut siste året :stuck_out_tongue:

Redwood har begynt å bygge en sterk botten rundt 7 kr. MA 100 har vendt nedover og vi kommer sannsynligvis å få se noen sterke avslut på oppsiden innen noen uker. Med tanke på BV og fundamenta tror jag det kommer bli en domino effekt når vi vel snur. Tvivler vi kommer få se lavere kurser

VD ringte nettop og fortalte att folk som vill ta en tur forbi festen imorra må stå opp tidlig.

1 Like

Steg 1 ferdig, nå vill jag se steng over trading rangen. Sen er jag skikkelig bull.

3 Likes

Takk for gode betraktninger babyrage!

Jeg har fulgt dette selskapet en liten stund, og satt meg inn i det jeg finner av informasjon. Ser den sank litt videre i dag. Jeg har vært på jakt etter om det åpnet seg en inngang under 7 SEK, men nå blir jeg jo usikker på hvor bunnen faktisk er?
Hvor tålmodig er du på en gunstig inngang? Jeg er skikkelig dårlig på TA og trading/timing, så jeg velger ut selskaper jeg har tro på og vil følge langsiktig. Men jeg er alt for dårlig til å kjøpe meg gradvis inn. Når jeg først handler så tenker jeg at jeg må handle fort og mye, før den stikker! (Det kan jo da i mitt hode plutselig skje øyeblikkelig når jeg tipper tåa innafor) :joy:
Heldigvis går det meste i pluss igjen for meg på lang sikt, selv om jeg ikke treffer bunnen ved inngang. Men i denne føles det litt nå som å fange en fallende kniv? Samtidig er jo Mcap’en veldig lav. Hva er din target price på eventuell inngang?

Jag eier selskapet og har planer om å eie det frem til start av Fas II.

Etter mine beregninger finnes det en potensiell oppsida på rundt 500-700%, forutsatt markedet faktiskt vurderer selskapet rettferdig.

Markedet med Dry Eye disease er estimert til 4.6 miljarder dollar i 2024. Sykdommen er assosiert med rheumatoid artritt, Sjøgren, bruk av anti depressive, etter LASIK behandling og klimakteriet. Det er en massiv marked.

BV idag er rundt 28 MSEK. Selskapet har som nevnt to lykkede Fas II studier fra før med produktet som kom fra Nascent. Toksikologiske studiene bør være positive med rapportering snart. Etter det planlegges Fas I/II.

Av de selskaper jag vurderer som er i Fas II eså bør ett selskap, beroende på marked, kassa, historia, studier osv, bli estimert til rundt 200 MSEK som en “normal”. Detta varierer selvsagt stort, men da anses fortsatt BV meget lavt i forhold til feks Norge og US.

Redwood har blockbuster potential og solid forskning. Idag finnes kun to produkter på markedet, ett fra Allergan og ett fra Shire.

Personligen anser jag 200 Msek i framtiden være meget lavt. Men jag regner lavt. Setter vi target på 200 Msek gir det en oppgang på mellom 600-700%, og en kurs på rundt 40-50kr.

Sen hvor botten er lær vise seg. Husk att kursen har gått ned siste ukene med en omsetning på 10.000 - 100.000 per dag. Dvs ingenting. Det er ingen handel. Kjøp / salg gap kan være 0.4-0.6 kr spread. Det kommer gå snabbare opp en ned når dagen vel kommer.

Og fram till den dagen kommer så skal jag fortsette øke og selger ikke føren target er nådd på minst kurs 40.

Regner med att det kan ta 8-10 mnd, da Fas I/II er planlagt til seinare i år.

En kommende TO i juli - augusti på 10.30kr, ska bli spennende hva for nyheter som kmr før det. Worst case får vi en emissjon till lav kurs, sen kan oppturen begynne.

2 Likes

Takk for et så utfyllende svar, det setter jeg stor pris på.

Ja, ut i fra hva jeg har forstått så er jo dette priset veldig lavt nå. Når jeg kjøper meg inn så blir det langsiktig, mens jeg følger med på utviklingen i selskapet. At kursen svinger i mellomtiden er jo naturlig, men det har jo åpnet seg en meget gunstig inngang her, mens jeg har sittet på gjerdet og lest meg opp litt.

Emisjoner er jeg forberedt på, og har jeg troen videre (som alt nå tyder på) så deltar jeg i den.
Planlegger å starte handel imorgen.

Glad påsk!

1 Like

https://thepharmahub.wordpress.com/2017/05/22/redwood-pharma/

1 Like

Tanker om inngang i denne nå? 3.00 SEK. Vurderer kjøp men lurer på hvorfor den har falt så mye siste mndene?

melding som kom i går:

REDWOOD PHARMA: PLAN INLEDA NY FAS 2 MED RP101 SLUTET 2017 - VD

	10:48
	STOCKHOLM (Direkt) Redwood Pharma planerar att inleda en ny fas 2-studie med läkemedelskandidaten RP101 för behandling av kliniskt torra ögon. Studien kommer att påbörjas i slutet av 2017 och väntas kunna visa resultat under slutet av 2018 eller början av 2019.

Det säger Redwood Pharmas vd Martin Videaus under sin presentation under Aktiespararnas aktiedag.

Inom 18 månader siktar bolaget på att genomföra en utlicenseringsaffär. Licensdiskussioner med större bolag uppges pågå.

Marknaden för torra ögon uppskattas vid 2022 ha ett värde på 2,7 miljarder dollar, där kvinnor efter klimakteriet är den största målgruppen.

I Redwood Pharmas affärsutvecklingsplan ser bolaget möjligheter att tillsammans med partners utveckla läkemedelskandidater för behandling av ögonsjukdomarna glaukom, bakteriell konjuvit och åldersrelaterad makuladegeneration.

Samtidigt finns möjligheter till en utlicensiering av teknologiplattformen Intelligel. Novartisbolaget Alcon, Allergan och Valeants Bausch & Lomb med flera pekas ut som möjliga motparter i en eventuell licensaffär.

Denne gikk godt i dag, noen som er inne? Hva er på gang her?

jeg er med i denne med en minipost. snart klar for fase 2. markedsverdi på 30 millioner og ca 12 millioner i cash. en aksje som kan gå mye når de bekrefter oppstarten

Kjøpte denne i noen omganger i forrige uke, snitt litt over 2,6. Var først fornøyd, men så oppdaget jeg at jeg hadde lest meg opp dårlig og ikke fått med meg at fase 2 er utsatt til 2018. Samtidig leste jeg @babyrage strategiguide og så at inngangen nok var ganske håpløs i et swing-perspektiv; negativ trend og svært lite volum. Benyttet derfor sjansen i dag og solgte med nesten 20% gevinst da det ble litt volum. Sier meg storfornøyd med det og så får det heller være at den eksploderte til 3,90 like etterpå og er 44% opp nå :slight_smile:

Skal følge med videre… :wink:

2 Likes

Underskatte ikke en småbolags hausse i Sverige :wink: Redwood er sein på bollen da flere småbolag allerede har hatt sine rallyn. Selskapet vurderes till 30-35 MSEK i en Fas II studie … aksjen ska nog gå en bit till :wink: