Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Redwood Pharma (REDW)

Men hva med kriteriene dine da? :wink:

1 Like

Jag eier ikke selskapet idag. Men det ser ut å være en turn-around idag. Resten av markedet ska vel først innse att BV rundt 30 MSEK og en kasse på 11-12 MSEK er litt lavt … minnes jag ikke feil var mitt target 500-700% opp ved Fas II.

1 Like

Ja, dette virker veldig lovende. Volumet i dag er noe helt annet og nå kan vi bryte 4,00 også. Closer den der så er den så vidt over sma 200.

1 Like

Yupp men det er litt for høy risk for min smak. Jag liker mine penger :joy: men om vi ser på hvordan noen av de andre selskapene har gått så skulle det ikke forvåne meg om aksjen går 300-400%.

1 Like

Ser du skrev varmt om Redwood tidligere. Når ser du på muligheten for eventuelt å kjøpe deg inn aksjen? @babyrage

Nei man må velge sina kamper, og har allerede fokus på 4-5 aksjer.

Denne går rimelig bra i dag

Crazy, over dobling på kort tid :slight_smile:

opp 80% nå på høyt volum (2x forrige topp). Tydeligvis mange som har oppdaget denne i dag :slight_smile:

Ibland hatar jag min strategi. Kanskje burde handle mer på mavefølelsen, 103% idag. Not bad Redwood, not bad. :face_with_raised_eyebrow::joy:

3 Likes

Hehe, metoo. Gikk inn på 2,50, solgte på 3,10…angrer litt. den tålmodigheten har spilt meg et puss for siste gang, tror jeg.:roll_eyes:

Er det noen her som fremdeles følger Redwood? Lurer på om vi ser en konsolidering før videre oppgang eller om det blir nedgang nå etter 100% økning på en måneds tid.

Var veldig optimisktisk til redwood. Eneste grunnen til jeg hoppet ut igjen var at rp101 ikke er patentbar, kun intelligel plattformen.

Er det ikke kombinasjonen som er det sentrale her? Kombinasjon av kjente ting til et nytt bruksområde er meg bekjent patenterbart. Mulig jeg har misforstått hva Redw gjør… :slight_smile:

Jo, men rp 101 er jo det essensielle i kombinasjonen. Intelligel gjør at man trenger å dryppe det i øynene sjeldnere, har muligens andre fordeler (et og et halvt år siden jeg solgte meg ut, så er ikke oppdatert).

Men big pharma kan egentlig bare lage en generica av rp101 og så har de sikkert andre produkter tilsvarende intelligel som de kan administrere det med.

Mulig det. Jeg har tørre øyer selv og har blåresept på diverse remedier, de virker bra men ikke ideelt. Sjeldnere dosering er en åpenbar fordel som jeg jo også ønsker meg.

Hvis det var så enkelt å så attraktivt for BP å forbedre state-of-the-art så hadde de kanskje gjort det? Eller lar de noen svensker ta utviklingsrisikoen før de kjøper det for lommepenger??

Det er jo ikke godkjent enda. Så big-pharma kan jo heller ikke bruke det enda. Er nok desverre alltid noen som er frekke nok til å lage en kopi selv om det er klar over andre har hatt store utgifter med det.

Det var vel spessielt rette mot kvinner i overgangsalderen som hadde sluttet å produsere et hormon for å fukte øynene om jeg ikke husker feil?
Så tror ikke dette er for alle med tørre øyner.

Dersom intelligel er behagelig å ha i øynene så kan det jo være stor verdi bare i denne? Men de fikk vel kjøpt den ganske billig om jeg ikke husker feil.

Ah, lurte litt på hvorfor det var for akkurat den målgruppen. Men hvis produktet ikke gjør annet enn å fukte øynene (uten å bruke eksogene hormoner) så er vel bruksområdet generelt. Akkurat det har jeg ikke funnet svar på.

" RP101

Topikal (lokal) ögonbehandling av torra ögon hos post-menopausala kvinnor

Vår första produktkandidat är baserad på en endogen (kroppsegen) molekyl som i tidigare kliniska studier visat sig kunna återställa tårfilmsproduktion och ge en bra behandlingseffekt. Redwood Pharma´s projekt RP 101 syftar till att återställa den naturliga nivån av denna molekyl genom administrering i form av en ögondroppe. Denna behandling tros främja den tårfilmsproduktion som behövs för att korrekt smörja den främre delen av ögat. Redwood Pharma´s team och andra forskare har redan bekräftat en signifikant korrelation mellan den verksamma substansen och minskade symptomen mot torra ögon i kliniska prövningar."

Ja har sett den men blir fremdeles ikke helt klok :slight_smile: Mangler jeg også det hormonet lissom? (FYI: ikke er jeg kvinne og ikke er jeg i menopause)