Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Redwood Pharma (REDW)

Tja, om det var beregnet for alle med tørre øyner så hadde de nok annonsert det. “Alle med tørre øyner” er jo et mye større marked enn bare kvinner i overgangsalderen som har en “brist” på et hormon.

Men aksjen har jo gått formidabelt i det siste, så jeg skal ikke legge skjul på at jeg nå angrer på at jeg solgte meg ut :wink: Fikk bra gevinst, men hadde et snitt nær bunnen i 2017, så gevinsten hadde vært formidabel om jeg hadde hatt aksjene enda :slight_smile:

Patentsøknad for rp101

https://patents.google.com/patent/US20180263901A1/en

Anbefaler å bli medlem i gruppen på facebook, mye nyttig info der.

Sakset fra gruppen etter mitt spm om rp101 ikke var mulig å få patent på:
«Det är inte sant. Hade det bara handlat om den kroppsegna östrogen-analogen så hade det varit riktigt. Men nu är patentansökan specifikt för estradiol 17b-fosfat tillsammans med de byggstenar IntelliGel kan bidra med till exempel Xanthan gum eller carbopol 17. Man får läsa patentansökan om man är mer intresserad. Dock skyddar den RP101 även om IntelliGel utlicensieras.»

Lykke til! :rocket:

Det kroppsegne hormonet det er snakk om brukes i mange produkter så man kan ikke ta patent på det. Men det er mer interessant å kombinere med inteligel fordi å dryppe seg 4 ganger daglig er for mye. Inteligel har de patent på. Men om big pharma har sin egen topikal formulering som fungerer på samme måte som inteligel så er det ingen som kan stoppe de for å bruke rp 101, eller i ihvertfall det hormonet som gjør hele effekten.

Man kan jo håpe på at de søker om en patent så gjør at de kan få noen rettigheter, men selve hormonet som gjør substansen interessant kan ikke patenteres.

estradiol 17b-fosfat for de ikke patent på. Så hvorfor skal de ha denne patent på estradiol 17b-fosfat og intelligel??? Patent på Intelligel har de allerede. Hvorfor bruke penger på denne søknaden? Skal de selge intelligel og kun beholde denne patenten dersom den blir godkjent?

Spennende firma uten tvil! Men patenter er ekstremt viktig i denne bransjen, med mindre man elsker å jobbe dugnad for andre da.

Hva skjer? 33% opp uten børsmelding (i Nordnet-appen i alle fall).

Resultater fra Fase II er ventet i Q1, noen mener det kan komme i januar også. Bra med oppgang på høy omsetning i hvert fall.

De skal vel til JP Morgan konferansen i USA i midten av Januar for å diskutere partner også om jeg ikke husker feil.

1 Like

“This study shows a consistent and pronounced benefit in objective measures of DED. Results from Schirmer test show fast onset in tear production reaching its maximum effect after 90 days of treatment. Together with the improvement of symptoms it makes an excellent candidate for further development,” states Prof. Gerhard Garhöfer, of the Medical University of Vienna, Austria, and Principal Investigator of the RP101 study.

Data fra fase 2 sluppet i dag. Er på mobilen, så får av en eller annen grunn ikke kopiert mer fra meldingen. Ser lovende ut!

Lykke til!

1 Like