Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Regnskap eget AS - Nordnet og Fiken

Hei,

Forsøkt å søke litt i gamle tråder her, men ikke funnet noe relevant enda.

Case:
Jeg fører eget regnskap i Fiken for mitt investeringsselskap som investerer primært innenfor fritaksmetoden på Nordnet

Jeg er mer enn swing trader, som genererer opp en del transaksjoner som kan bli tvungvint å bokføre linje for linje. Hva gjør dere som ikke bruker regnskapsfører i det daglige (kun til rapportering)?

Konkrete spørsmål:

  • Hvordan gjør dere bankavstemning for handler utført i Nordnet (ingen bankintegrasjon)
  • Fører dere alle transaksjoner linje for linje? Eller tas det en oppsummering mot slutten av året?

Dersom den bokføringspliktige velger å ikke bokføre alle sluttsedlene enkeltvis, men i stedet velger å bokføre totalsummene fra handelslisten, er dette tillatt forutsatt at kravet til toveis kontrollspor er oppfylt. Handelslisten alene er ikke tilfredsstillende dokumentasjon av kjøp og salg av verdipapirer, da den kun spesifiserer de transaksjoner som kapitalforvalter har registrert. Handelslisten må ha en unik dokumentasjonshenvisning til de underliggende sluttsedler som utgjør dokumentasjonen av de bokførte opplysningene."

Jeg ville dog heller valgt et annet regnskapssystem. Poweroffice go har nordnet integrasjon. Vil gjøre alt så mye enklere.

Vet du hva som er kostnad for Nordnet-integrasjonen?

Og oppfylles da alle krav til regnskapsføring ved import av csv-filen?

Ser at Lucaregnskap også har en aksjemodul, noen som er kjent med den?

Må velge noe regnskapssystem fra neste år - takk til Skatteetaten…