Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Remedy Entertainment (REMEDY)

Når er neste tittel/release fra Remedy ventet?

Jeg tror ikke 1,15m solgte er en umulighet nei. Tre plattformer, mange markedsførings avtaler og populær sjanger tror jeg fikser biffen. Basert på previews håper jeg også control havner i 80%+ på metacritic, noe som også vil drive salg. Men den store skyen på himmelen her er definitivt hype på nettet nå.
Om du sammenligner litt med sosiale medier kontoen til the outer worlds, som er også er en ny ip fra en relativt kjent utvikler er det skuffende tall. Men mulighetene for en sleeper hot er tilstede. Men veldig vanskelig å forutse noe på dette tidspunktet dessverre.

@evilfreud 27 august.

bilde

2 Likes
2 Likes

Denne hadde jeg ikke fått med meg:

A few days ago, Remedy reduced the PC-requirement, which means the game is suited for a more mainstream audience increasing the commercial potential.

Det øker potensialet.

1 Like

Old news det @alex :slight_smile:
Twitter aktiviteten har økt drastisk den siste uken. Nvidia og Sony reklamerer for fullt.
De har kjørt alan wake gratis på egs en uke. Jeg håper de benyttet muligheten til å legge inn en banner for control i menyen på spillet. Borderlandsgjengen gjorde det stuntet på psplus, helt genialt.

2 Likes

H1 rapport imorgen, kan fort bli litt spennende selv om control fremdeles ikke er lansert.

Redeye estimater:
image

Tre ting som kan gjøre at dette estimatet bommer på en positiv måte:

  1. EGS exclsuive inntekter Phoenix Point har fremdeles ikke lansert, men utvikler har allerede mottatt penger fra EGS. Om dette var forskudd eller hele summen vites ikke, men de mottok visstnok 3MUSD.
  2. Remedy publiserte tidlig i juli at de for H1 vil regnskapsføre en inntekt på 2,5MEUR, som et engangsbeløp for tidligere utgitte spill. Dette er ikke tatt med i estimatene til Redeye.
  3. I Årsrapporten for 2018 skriver CEO at " The Company evaluates activating product development costs for new product development projects during 2019", noe som vil ha relativt grei effekt på EBIT om endringen gjennomføres. Vil tro det er snakk om maksimalt 1/4 del av lønnskostnaden om det kun er snakk om nye prosjekter, ca 1,5-2MEUR.

Edit: Forøvrig har ikke Redeye nevnt EGS eksklusiviteten i analysen sin eller oppdateringen de kom med her om dagen. Synes det er litt merkelig :thinking: Scratch that. Ser de nevnte det i oppdateringen, men gjorde ingen endringer på estimatene sine.

3 Likes

H1 19 Review

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/c3d88e9e-e1e5-4dee-85f9-2c2c5d92ee78

image

  • From 1 January 2019, we began partially capitalizing product
    development costs, starting with the third unannounced game project and the Vanguard project,
    with the effect of €0,4M on operating profit. Moving forward, Remedy will capitalize product
    development costs for all new projects that are based on the Company’s own game brands

Ble en fin rapport. Noen tanker:

  • Engangs betalingen på 2,5MEUR dro resultatet i pluss.
  • Ingen Epic penger på denne rapporten så det kommer på neste.
  • Aktiveringen av utvikling var lavere enn jeg ventet (404KEUR), og utviklingen av de neste spillene er ikke kommet så langt som jeg trodde. Denne posten vil nok øke godt i H2.
  • Lønnskostnadene økte mye mer enn jeg trodde (45%!!).
2 Likes

Forventer du at kursen går opp eller ned på denne rapporten? :slight_smile:

Lite endring idag tenker jeg, men vil øke frem mot lansering av Control. De leverte som forventet en kontrollert (hurr hur) rapport. Går den ned skjønner jeg ikke stort :stuck_out_tongue: Siste usikkerhetsmomentet før lansering er nå ute av bilde. Selskapet er veldrevet og står foran sin største spillansering av et spill som ligger på mange spillpublikasjoners lister over mest spennende spill i 2019.
Akkurat nå er den eneste “skyen” på Remedys himmel aktivitet i sosiale medier. Det har tatt seg opp, men sammenligner du med outer worlds, som også er en ny IP, er det ikke helt der oppe.

Skal sies at de siste dagene har det tatt seg opp med ratings på PSstore, den har klatret fint på amazon top sellers list, og #controlremedy har hatt en god økning i aktivitet.

Edit: Ser ut som det blir opp.

3 Likes

Hva er mcap? Må være deilig å eie en aksje uten sabotører på topp 10 som bomber en illikvid aksje åkke som.

1 Like

Litt over Funcom.
Eller 1,3 mrd nå. De var samme for et par uker siden :stuck_out_tongue:
Men de har divergert :slight_smile:
Men denne aksjen kan nok fint kontrolleres om noen vil. Latterlig lavt volum. Finnene er heldigvis mer opptatt av vodka

1 Like

Alright - fint selskap! Control ser absolutt lovende ut, selv om ikke det er et spill for meg. Har du eller andre forsøkt å estimere salg?

Hehe, tror også folk glemmer hvor mye strengere markedsovervåkningen er i våre naboland. Leker du med ordreboka i Sverige fra gutterommet, har du snuten på døre til lunsj.

3 Likes

Redeye har estimert 1,15m solgte i 2019.
Nå går 55% av revenue til publisher også da.


Så ca 11-12 EUR pr salg rett ned på bunnlinja til Remedy, ingenting å avskrive.
1,15m solgte vil gi et resultat på +10M EUR, muligens opp mot 13-15MEUR mtp at de skal aktivere en del mer kostnadere i H2 19.
Eller glemte jo Epic pengene også oppi her. Så selger de 1,15M over alle platformer er det nok minimum 15MEUR

1 Like

Opp 12% i dag. Ikke verst. Kikket litt på Control, virker som anmelderne er begeistret, i allefall de 2-3 videoene jeg så på Youtube med gameplay. Personlig er det ikke helt i min gate men tror nok det absolutt er et marked for denne type spill. Minnet litt på Death Stranding i konsept / utforming :slight_smile:

1 Like

Kanskje ikke så rart at Kojima er stor fan da :slight_smile:

Personlig er nok ikke spillet i min gate heller, men som du sier, anmeldere som har prøvd det er stort sett over the moon.
Skal være metriodvania/dark souls’ish.
Dessuten er det et RTX showcase, så grafikkfanatikere vil nok plukke opp spillet.

1 Like
2 Likes


@antzzo stikker du innom å tester spillet når du er der?

1 Like
2 Likes


Faktisk litt promo i fysiske butikker, ikke verst! Bare 1/3 av MK banneren, men men :sweat_smile: