Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Remedy Entertainment (REMEDY)

Det vil nok komme noe i 2021 også, om det blir DLC eller noe nytt. Virker rart om de skal ha et helt år med opphold uten noenting.

Nei de guider fremdeles (pr H1 rapport) 1 spill eller 1 DLC pr år. Og fra linkedin virker det som de fleste er gått videre til et nytt uannonsert prosjekt (bla Game director, Audio Lead , Narrative Lead).
Så spørs det jo om de anser som WFH jobben for smilegate som en lansering av noe, tenker da på fremtidige operasjoner i CFX, men det høres jo ikke helt logisk ut, eller?

Men er det ikke sånn at singleplayer-delen i Crossfire X skal komme episodevis i små drypp på 3-4 timers spilletid om gangen? Sånn at det blir ikke kun én release, men at historien fortsetter med jevne mellomrom.

Jo, kommer som sagt operations som deler av seasonpass. Derfor vil det nok lanseres en eller flere av de i 2021. Får håpet at remedy ikke tenker at det er en lansering/DLC, men at de har noe annet på plakaten. Burde isåfall bære på tide å annonsere noe…

Jeg må innrømme at jeg endar ikke forstår den “pushe aksjen opp til 35kr”.

Personlig tenkte jeg dær og da at det var en feil, siden handelen ble gjort etter stengetid 17:34.

Tradingview viser ikke at den har gått til 35 ? evt en opsjon eller noe spesial avtale ?

Sikkert et fond som måtte kjøpe før månedsskiftet tenker jeg. Sett det samme i andre aksjer før. Antar at de måtte opp i pris for å få det antallet.

Det JEG ikke forstår, er den merkelige handelen idag. Noen vil selge, men det er en utrolig klønete måte å få det gjort på.

RE Control Switch. Postet igår. Ser ut som det er poppis.

I just got placed in a ‘play queue’ for the first time since buying the game. It happened at 7:40pm Seoul time, so I guess it shows that the game is popular in the Japan/Korea/Taiwan server region.

Seing as the game is ranked high on the French and US eshop listing i think many are interested on trying this, i wonder how many bought it.
On the long term, the price factor making the game unable to appear on the top selling eshop list is gonna hurt i think

Da er det også offisielt. EG7 er verd mer enn Remedy
image

1 Like

Og både EG7 og Remedy er mer verdt enn Rovio…

1 Like

Control fortsetter å vinne priser.

2 Likes

Registrerer at portfolioen er på ny ATH idag (hvis vi ser bort fra den sinnsyke boosten til 35 her om dagen), og jeg har solgt unna en liten skvett igjen på 33. Men nå er jeg komfortabelt tungt inne i Remedy. :partying_face:

Godt jeg vekta ned på 31,90. jaja :smiley:

1 Like

Kommer det en dipp nå så skal de jeg solgte på 33 tilbake i bingen.

1 Like

Det var skuffende. Men men.

Det er ikke sikkert det utgjør den helt store forskjellen i inntekter, siden det vil være begrenset antall av de nye konsollene i starten uansett.

Edit: Begynt forsiktig å kjøpe tilbake, lagt plenty av fiskesnører nedover. Har ikke dårlig tid.

Jepp, egentlig ikke det store tapet, da markedet på de PS/XB er noe mettet uansett. Bedre at de får gjort netx gen varianten stand out. Ray tracing og låst 60fps i 4k hadde vært rått, men blir nok litt kostbart å få til tenker jeg.

@onns du har idag og mandag på deg. Skyter opp til 50 EUR på Crossfire lansering mandags kveld :sweat_smile:

1 Like

Med tanke på at Microsoft ikke har noen store launchtitler til Series X, så ville det vært veldig komfortabelt å lansere Crossfire X da. Og Remedy kan flytte Control til neste år med god samvittighet siden de kan dra inn noen kroner på singleplayer-kampanjen. Folk lokkes inn av F2P og velger å kjøpe season pass for å spille historiedelen. Det er jo så få andre nye titler uansett. Hmmm… :face_with_monocle:

Neida jeg tror ikke CFX bidrar så veldig mye uansett.
UE engine fee er vel 5%. Så om de får noe i den duren, med en estimert pris pr chapter, så kan det vel bli litt, men utrolig vanskelig å estimere noe her.