Mener det ble diskutert litt om potensiell emisjon her tidligere
Har lagt ut noen kjøp, så får vi se. Synes det er vanskelig å kjøpe i sånne tilfeller, vet ikke helt hva som er en god pris.
Mener det ble diskutert litt om potensiell emisjon her tidligere
Har lagt ut noen kjøp, så får vi se. Synes det er vanskelig å kjøpe i sånne tilfeller, vet ikke helt hva som er en god pris.
Hvis man får på en kurs som er i nærheten av emisjonskursen så bør man vel være fornøyd ?
Mulig vi faktisk skal ned og under den emisjonskursen faktisk.
Jeg sitter klar
Hadde kjøpt enda mer selv hvis ikke pengene var låst i andre aksjer som har hatt tilsvarende kjip utvikling de siste dagene.
Sliter med det samme, macro styrer nå!
Men fantastisk jobb av Remedy å bruke momentum, evt oppside er nå økt.
Du tenker på at OSEBX er 1% ned fra ATH satt 20. januar?
Hva som skjer med Osebx sier meg lite, er ikke halvparten av vektingen Eqnr, yara, hydro, Orkla og Mowi? Aka aksjer det lønner seg å ha ved økt inflasjon/renter ( minus Orkla, Dnb)
Osebx er styrt av ting ute i Verden. Olje, valuta og renter.
Akkurat nå blir vekst litt straffet?
41,3 ja. Da snakker vi.
Fikk du napp ? gz
Fikk en liten slant på empris, 41,5
Kjøpsanledning her nå? Eller? Ser ut som Paradox har dratt alt av gaming ned i gjørma idag. Har aldri vært så mye minus på en dag før. Og jeg eier litt av hvert.
Kjempefin inngang på 37-39 imo om panikken sprer seg enda mer.
Remedy er immun? Holder seg fint rundt emikurs.
Ser foreløpig ut til å åpne på 40 blank idag. Kanskje dette blir dagen.
Raser overalt nå, nede på 39 blank. Jøss. Ser alle andre spillaksjene som faktisk tjener penger kollapser fullstendig om dagen.
Edit: Da er jeg vel mer eller mindre tilbake i Remedy etter at jeg solgte meg helt ut tidligere i år. Har småkjøpt en stund, tok siste rest idag.
Ja dessverre kjøpte jeg enda mer i embracer på toppen. Syntes Valheim og alle de økte kursmålene var så positivt at jeg økte en del.
Spm er om de økte kursmålene er for at andre skal selge seg ut da… he he
Føler at kursmålene er såpass mye høyere enn kursen både i Embracer og Remedy at jeg ikke er sånn kjempebekymret for øyeblikket. Valheim har jo solgt flere millioner kopier siden flere av kursmålene rundt 300 kom. Redeye har base case på 50 euro i Remedy, nå ligger vi under 40. Kan godt hende det dipper mer i begge aksjene, men syns utsiktene ser gode ut i begge nå.
Macro styrer fortsatt, sålenge vekst/teknologi blir straffet i USA vil gaming få ufortjent tyn imo.
Selv om @christian mener noe annet mtp Oslo børs ATH
Kursmål styrer ikke når P/E på sektor skal ned,pga rente går opp. Men over tid vil spill sektoren øke prisen på spill. Noen må starte, så følger resten etter. Du ser det på streaming også, netflix / viaplay osv øker prisen. Dette gjelder vel Embracer mer enn Remdy som er mer styrt av neste release.
Bra kjøpsmulighet imo! Underholdning er en megatrend.
Kom over denne, tenke den er verdt å lese for Remedy investorer?
Jeg er spent på remedy i år og egentlig hele gaming-sektoren generelt. Har på følelsen at en del vil selge disse aksjene pga. at de er vekstaksjer som har vokst spesielt mye pga. corona. Nå når den er på ned (forhåpentligvis) tipper jeg en del kapital vil selge seg ned/ut av gaming. Kanskje året i år blir et hvile-år for sektoren med flere kjøpsanledninger for oss som har langsiktig tro på sektoren?
Da vil vel kanskje Remedy fungere som et safehaven? Lav float og de fondene som er kommet inn har vel neppe tenkt å selge seg ned umiddelbart.
Forøvrig et annet spørsmål. Fra intervjuet postet over her:
Case in point, Virtala tells us that some of the Control development team is still working on the game – two years after launch – in order to bring it to “selected new services and platforms,” although he offers no specifics at this time.
Hvilke plattformer kan det være?
Eksisterer jo på alt utenom mobil atm, om jeg ikke tar feil?