Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Remedy Entertainment (REMEDY)

Nevner det nok her inne når jeg begynner å kjøpe tilbake :sweat_smile:

Hehe, ja jeg tenker “save” som i å selge når det går skikkelig bra. Altfor mange ganger tidligere har jeg sittet rolig på veien opp, forbi toppen, og ganske langt ned igjen (Funcom, Starbreeze etc). Da var jeg for passiv, og det tok mye lenger tid å få resultater på kontoen. Nå er jeg mye mer aktiv og er ikke så redd for å selge på pluss lenger bare fordi den “kan” stige videre og jeg kan gå glipp av noen lapper. Heller pluss enn null. Aksjekurser går i rykk og napp, og hvis man følger med så er det gode sjanser for å kjøpe billigere enn man har solgt. Man må være tålmodig, men man må også til tider være veldig rask når sjansen byr seg.

Remedy pleier å være en ganske kjedelig aksje over lang tid, og så plutselig smeller det en uke eller to. Det er de kjedelige periodene jeg venter på nå. Får se om de kommer tilbake. :face_with_monocle:

2 Likes

Hvordan gamifiserte du?

Robinhood ofc. @janno har vært GME to the moooooon lenge nå.

1 Like

Høres teit ut, men egentlig bare tenke hele som et spill? Gamifisering er vel et buzzword, Men prøvde å lære hjernen til å like sparing/aksjer isteden for spill noe jeg brukte alt for mye tid på i tenårene. Slik som jeg gjorde med trening for 10 år siden via [Fitocracy] f(Fitocracy - Wikipedia).

Som gamere er vi glade i belønninger/ optimalisering (Satisfactory fra Embracer) og theorycrafting ( world of roguecraft?). Bruke den driven til å grinde det beste utstyret i World of warcraft / X spill og putte den i litt mer “fornuftige” kontekst.

Satte opp flere kortsiktige og langsiktige mål / quests . Spare X per mnd, Spare x per år, sette opp budsjettet. jobbe 10 timer overtid, “høre 5-10 lydbøker om økonomi i år, flere podcasts”. Det artige delen var jo å sette meg inn i aksjer/selskap og kjøpe dem :smiley:

3 Likes

Tror det er en god anledning til å komme ut med en fin trade idag. Men grattis til dere som tør å sitte videre :partying_face:

1 Like

Satt faktisk akkurat å la inn ordre i det du skrev dette. Reduserer smått og har en ordre til liggende litt lenger opp. Langsiktig ståltro på selskapet, men benytter muligheten til en trade

1 Like

De store kjøpene som ble gjort både tidlig på fredag og tidlig idag ser ut som de er gjort av noen som er redde for å misse toget. Omsetningen døde helt ut etterpå. Til tross for at aksjen holder seg godt rundt 48 nå så har jeg på følelsen at det blir relativt kortvarig. Gjetter at vi ihvertfall skal ned og snuse på slutten av 30-tallet igjen om ikke så altfor lenge. Men jeg er ingen ekspert.

Mange andre spillaksjer som kræsjer litt nå, som kanskje folk benytter muligheten til å dippkjøpe litt i. Jeg har såvidt begynt selv. :grimacing:

Edit: Titter litt på RSI’en i Remedy, og har prøvd å handle etter den tidligere. Skal bli gøy å se om jeg kan gjøre det igjen. Fingers crossed! :nerd_face:

Zordix er ned over 5%. Men det var kanskje ikke den du tenkte på ? :smile:

Tenkte på Paradox og Stillfront bl.a :grin:

Når Remedy kommenterer Starbreeze er det på tide å ta på seg foliehatten. Ikke bare av tweeten men fordi Remedy har vært på lunsj hos Starbreeze tidligere, riktignok for flere år siden. Da var det spekulasjoner om mye rart.

1 Like

press X for doubt :stuck_out_tongue:
Tror ikke det er noe utover a tip of the hat til sine svenske brødre.
For mye Digital Bros inne i bilde der til at oppkjøp eller publisering skulle være interessant.
Remedy er støtt og stadig på besøk hos andre studio. Har jo tatt sjarmøretappen gjennom hele Playstation sitt arsenal av first party studio de siste årene.

Nei, jeg tror ikke på noe samarbeid der jeg heller.

Men når det er sagt, så har de jo to fellesnevnere, for begge jobber tett med 505 Games og Smilegate. Og der er 505 Games helt klart mer interessant i denne sammenhengen. Remedy har fantastiske utviklere og har fått litt erfaring med first person shooters etter Crossfire-prosjektet. Tenk om de hadde samarbeidet litt med Payday 3? Lisensiert North Light Engine eller tja… et eller annet. Payday IP’en eies vel 100% av Starbreeze nå, og jeg tror Remedy er et studio som virkelig kunne tatt den til nye høyder.

Edit: Kan dra det enda lenger; Det er ekstremt viktig for 505 Games at Payday 3 blir en stor kommersiell suksess, og de ønsker å forsikre seg om kvaliteten. Remedy er kjent for å gjøre work-for-hire prosjekter. 505 kjenner de godt fra før. Alt snakk om at de jobber med å finne publisher er bare en måte å trå vannet på fram til alle detaljer i kontrakten er spikret :clown_face:

/end of fantasy

1 Like

Nå begynner nivåene å nærme seg der jeg hiver ut fiskesnøret, men RSI er ikke der jeg vil ha den foreløpig. Og aksjen er heller ikke under nivået der jeg solgte (44,9). Dette kan jeg trolig “fikse” ved å snitte ned dersom jeg begynner å kjøpe allerede nå, i og med at jeg mistenker at vi skal ned mot rett under 40 igjen. Men tålmodighet er en fin ting. Jeg tror ikke det haster å kjøpe akkurat idag.

Edit: Getting there. Tatt en minipost.

2 Likes

Spennende, hva blir kursen og hvem tegner seg?:

Remedy Entertainment Oyj: Remedy announces its intention to offer shares in Remedy to institutional investors

17:30
	Remedy Entertainment Plc | Inside information 6:30 pm (EET) 18 February 2021

Remedy announces its intention to offer shares in Remedy to institutional investors

Not for release, publication or distribution, directly or indirectly, in or into the United States, Australia, Canada, Hong Kong, South Africa, Japan, New Zealand, Singapore or in any other jurisdiction in which publication or distribution would be prohibited by applicable law.

Remedy Entertainment Plc (the Company or Remedy) intends to offer up to 1,000,000 new shares in the Company (the Issue Shares) to a limited number of domestic and international institutional investors in a directed share issue in deviation from the shareholders pre-emptive subscription rights (the Share Issue). The Issue Shares would correspond to approximately 8.28 per cent of all the shares and voting rights in the Company immediately prior to the Share Issue.

The Share Issue is being conducted, subject to the satisfaction of certain conditions, as an accelerated book-building process carried out by Carnegie Investment Bank AB, Finland Branch and Alexander Corporate Finance Ltd to a selected group of institutional investors. The subscription price of the Issue Shares will be determined by the bids received in the accelerated book-building process. The book-building will begin immediately, and it is expected to end no later than 19 February 2021 at 9:00 am EET. The book-building may, however, be closed at any time during the book-building period. The Board of Directors of the Company will decide on the execution of the Share Issue, including the number and the subscription price of the Issue Shares, immediately after the close of the book-building process. The result of the Share Issue will be published on or about 19 February 2021.

The objective of the Share Issue is to support Remedys updated strategy. The Company intends to use the proceeds of the Share Issue to finance the development of future game projects and possible self-financing and self-publishing of the selected future games as well as on the development of internal capabilities.

3 Likes

Oi se der ja. Har vært inne på tanken med emi før.
Da tenker jeg control 2 blir finansiert og publisert av remedy.

2 Likes

Tenker control 2 2022 etter emien.
Tenker også høy kurs på emien. Garantert mange fond som vil inn, men umulig med dagens aksjonærstruktur og freefloat, så tipper ingen rabatt, heller en premium. Tenker kurs 50eur høres bra ut.

Du er en tenker du @Konamixx ! Blir spennende å se i morgen da! Men du tror Ctrl2 før AW2?

Ja tenker CTRL2 først nå. Hvorfor skulle de ellers trenge pengene tenker jeg. Om AW2 kom først ville helt sikkert inntektene der holdt i massevis for å selvpublisere CTRL2.
Alternativet er vel ny runde med 505 og risk deling, noe som er meningsløst når IPen er kjent og GOTY kandidat. Mye er gjort for en oppfølger da.

2 Likes

Jo, jo. Publishing delen er jo en del, men det skal jo skaleres opp en del produksjonsmessig før den tid? Selv om Epic dekker kostnadene til to prosjekter, så vil det fortsatt være ganske tid og kostnadskrevende å kjøre to AAA, remaster, Vanguard og Smilegate samtidig? Men ja, du har sikkert rett som vanlig.

Jeg tok grovt feil!
Her kommer kjøpsmuligheten vår @Onns

Kurs 41,5Eur

Remedy Entertainment Plc | Inside information 08:00 am (EET) 19 February 2021

Remedy announces the result of the share issue

Not for release, publication or distribution, directly or indirectly, in or into the United States, Australia, Canada, Hong Kong, South Africa, Japan, New Zealand, Singapore or in any other jurisdiction in which publication or distribution would be prohibited by applicable law.

Remedy Entertainment Plc (the “Company” or “Remedy”) announces the result of the directed offering of new shares to a limited number of domestic and international institutional investors in an accelerated book-building offering (the “Share Issue”). The Company announced the launch of the Share Issue by a company announcement published on 18 February 2021.

The Board of Directors of the Company has decided in its meeting on 18 February 2021 to issue 1,000,000 new shares in the Company (the “Issue Shares”) on the basis of the authorization granted to it by the Annual General Meeting of the Company held on 6 April 2020 and approved the terms and conditions of the Share Issue. The Issue Shares offered in the Share Issue correspond to approximately 8.28 per cent of all the shares and voting rights in Remedy immediately prior to the Share Issue and approximately 7.65 per cent following the Share Issue. Following the Share Issue, the number of issued and outstanding shares of the Company will be 13,072,150. The terms and conditions of the Share Issue are attached to this release. The Board of Directors of the Company has in its meeting on 18 February 2021 decided to accept, subject to payments of the Issue Shares, the subscriptions of the Issue Shares made in accordance with the terms and conditions of the Share Issue.

The subscription price in the Share Issue was EUR 41.5 per Issue Share, amounting to total proceeds of EUR 41.5 million before the commissions and expenses paid by the Company. The subscription price of the Issue Shares is approximately 4.1 per cent lower than the volume-weighted average price per share during the two-week trading period prior to the commencement of the Share Issue (from 5 February 2021 to 18 February 2021). The subscription price of the Issue Shares is approximately 8.8 per cent lower than the closing price of (EUR 45.5) on 18 February 2021. The subscription price of the Issue Shares will be recorded into the invested unrestricted equity reserve of the Company.

The Issue Shares are expected to be registered with the Finnish Trade Register on or about 25 February 2021 and trading in the Issue Shares is expected to commence on Nasdaq First North Growth Market Finland, a multilateral trading facility maintained by Nasdaq Helsinki Ltd., on or about 26 February 2021. The Issue Shares will rank pari passu in all respects with the existing shares of the Company once they have been registered with the Finnish Trade Register.

In connection with the Share Issue, the Company has, subject to certain customary exceptions, undertaken not to issue or sell shares in the Company during a period of 90 days after the completion of the Share Issue.

The investor demand towards the Share Issue was strong and it was subscribed multiple times. Approximately 37 per cent of the Issue Shares were allocated to international investors.

Carnegie Investment Bank AB, Finland Branch and Alexander Corporate Finance Ltd are acting as Joint Global Coordinators and Joint Bookrunners in the Share Issue. Castrén & Snellman Attorneys Ltd is acting as the legal advisor for the Joint Global Coordinators and Joint Bookrunners. Nordia Attorneys at Law Ltd is acting as the legal advisor for the Company.

Remedy Entertainment Plc

MORE INFORMATION

Tero Virtala, Chief Executive Officer

Phone: +358 9 435 5040

Email: tero.virtala@remedygames.com

Lauri Haavisto, Senior Manager, Investor & Talent Relations

Phone: +358 9 435 5040

Email: lauri@remedygames.com

Alexander Corporate Finance Oy, Certified Adviser

Phone: +358 50 520 4098

2 Likes