Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Remedy Entertainment (REMEDY)

Nå begynner det å bli mange prosjekter på vei! Fin rapport da, får se hva jeg gjør idag basert på hvilken vei kursen har tenkt seg :sweat_smile:

Kommentarene fra CEO i G5 med tanke på 2021 var også på grensen til å være positive så ikke utenkelig at det var med å dra opp kursene i går.

“Jag förväntar mig att vi fortsätter att sätta rekord, både vad gäller intäkter och lönsamhet, under 2021”, skriver Vlad Suglobov."

Det var godt å være nerd/gaming nerd med aksjer i 2020 :wink:

1 Like

Foreløpig ser det ut som vi åpner på 40. Orker den ikke mer idag tro? Dagen er ennå ung.

“We raise our base case to EUR 50 per share due to the strong profitability and guidance for 2021.”

Edit: Kursen fikk litt fart på seg ihvertfall. Ny ATH på 44 :nerd_face:

1 Like

økte litt på 42,9

ATH idag på 44.30 foreløpig. Har redusert bittelitt til. Får se om jeg blir løpende etter eller om det roer seg de kommende ukene.

1 Like

Haha, jeg er en av tullingene som handler på buzzen :joy:, du er noe mer fornuftig

1 Like

Nei altså jeg har solgt så mye annet, Stillfront og Paradox bl.a, og registrerer at aksjekontoen er på ATH. Da føles det naturlig å selge mer Remedy også, når den hopper opp sånn. Men jeg har angret tidligere, så vi får se. Som gamer har jeg lært meg å save så ofte jeg har mulighet.

Har gått glipp av mye oppgang ved å selge, men det gjelder de verste nedturene også.

5 Likes

lol! :joy:

1 Like

Jeg har funnet ut at hvis jeg klarer å unngå de store nedturene så har jeg mer tålmodighet når ting går andre veien slik at jeg får med meg mer av oppgangen :slight_smile:

2 Likes

Spill-aksjer generelt er i en mega-trend pga lockdown og så lenge vaksine etc går så tregt overalt og folk vil være i lockdown så tror jeg det skal mye til for at disse aksjene faller mye. Da må det et generelt krakk til. I tillegg vokser spill-industrien for hvert år, oppkjøp over hele linja.

G5ENT og Remedy sitt flotte resultat smitter også over på de andre aksjene tror jeg. Her er min watch liste for nordiske aksjer (og gamestop he he) i dag kl 10:15

Remedy sitt lille minus er vel egentlig antallet nye titler de gir ut, men så lenge de guider som de gjør tror jeg investorene tilgir lett. Aksjekurs går oppover så klager få merkelig nok.

Tyder ikke dette på at også qiiwi games vil få et meget bra resultat pga de er i samme nisje med casual games?

Undersøkte selv og det er en emisjon der og kom med foreløpige tall

In connection with the Directed New Share Issue, the Company publishes unaudited and preliminary sales and profitability figures for the fourth quarter and full year 2020. The Companys unaudited and preliminary sales during the fourth quarter 2020 amounted to approximately SEK 29.3 million, resulting in full year 2020 sales of approximately SEK 108.0 million. The Companys unaudited and preliminary EBITDA during the fourth quarter 2020 amounted to approximately SEK -5.0 million, resulting in full year 2020 EBITDA of approximately SEK 6.5 million. The Companys unaudited and preliminary net income during the fourth quarter 2020 amounted to approximately SEK -6.0 million, resulting in full year 2020 net income of approximately SEK 3.0 million. Per 31 December 2020 the Company had a cash position of approximately SEK 15.2 million.

Dette ble en digresjon i feil tråd.

Det vil endre seg, de er jo nettopp kommet igang med multiproject strategien sin. De har aldri hatt 5 spill i pipen før.

Ja men ser du hva de skriver om f.eks. vanguard

Our Vanguard team is building a service-based multiplayer game that combines selected world-building and narrative strengths of Remedy. We are creating a free-to-play co-op game, which is new to us. The team has been iteratively developing the first playable version, continuously evaluating and learning, based on which there have been adjustments and changes both to the game and the team itself. The development is still in
its early stages, but the pace of development and our first external tests and research show promise. The publishing model for Vanguard is yet to be decided.

Så er det vel ganske tydelig at utviklingen ikke har gått silkemykt.

Nei det er sant, men dette var mer uutforsket grunn for de. Fremgangen på de andre prosjektene er mye mer interessant.
Dog tror jeg at Epic storprosjekt ikke er ute før 2022 etter denne oppdateringen. Også veldig interessant at de allerede har begynt å aktivere kostnader på et nytt uannonsert spill. Det er høyst sannsynlig Control 2, og den oppfølgeren tror jeg kan bli en banger. Det er også mye enklere å lage oppfølgere, ref Mikalen Kasurinen (director of control) og gamebiz podcasten.

Da er jeg “dessverre” helt ute av Remedy for øyeblikket :sweat_smile: Skal nok inn igjen, må bare se an litt framover nå. Den gikk for mye til at jeg ikke skulle ta gevinst idag.

Sviker :stuck_out_tongue:
Stengte på ath 45 eur. MCAP rundet akkurat 6MRD EUR. Ikke direkte lav verdi sett i forhold til hva de leverer rent regnskapsmessig, men fremtiden ser veldig veldig bra ut.

2 Likes

Kan godt hende jeg angrer. Alt jeg vet er at jeg skal inn igjen, men håper på litt lavere pris enn 44,90 som jeg solgte siste rest på. Det har gått fryktelig fort fra midten av 30-tallet til midten av 40-tallet, men det er jo heller ikke uvanlig om man sammenligner med andre spillaksjer. Noen fortsetter jo bare ferden oppover.

Tror vi skal ned til under 40 igjen, og det baserer jeg på to ting: Jeg syns det er komfortabelt hvis jeg kan kjøpe billigere enn jeg solgte. Og den spratt såpass fort opp fra 38 til 45 at jeg tror den skal ned i det området igjen, bare fordi. :sweat_smile: Også tror jeg at det blir relativt stille fra Remedy de kommende ukene, nå som rapporten er unnagjort og at de ikke kommer med større nyheter før litt senere utpå våren. Denne analysen er gratis.

Edit: Redeye med en oppdatering på gårsdagens tekst: Remedy: Will Stay in the Light the years to come

3 Likes

Poke meg etter du har fylt på en rød dag :slight_smile: Imellomtiden ber jeg til ESG gudene.

Funfact jeg gamifiserte sparing og aksjesparing for 5 årsiden, da jeg skjønte lategame effekten av å ikke ha kapital tilgjengelig til sparing i tidlig alder. Effekten ville være som å ikke få noe creep kills earlygame som en carry i Dota / LoL. Det kan gå bra tilslutt, men da er det veldig avhengig av det andre laget og litt flaks underveis :smiley: