Kult
Det ble kanskje ikke like bra kritikker som noen hadde håpet? Men norsk kritiker gir full pott 
Ja ble ikke innertier dette.
Skuffende egentlig. Hadde store forhåpninger.
Men men. Ny high på steam i det minste. 36 gts
Spillerne er tydeligvis fornøyde. Steam gts 16 atm, en uke før release. Begynner å lukte kommersiell suksess for Remedy dette. Aksjonærene var ikke like imponerte før i dag.
Ja. Det kan bli bra inntekter. Remedy er vel også utgiver og tar en del mer av profitten enn tidligere. (Anapurna skal ha sitt også etter at de finansierte 50% …. )
Tipper 50/50 før recoup. Etter er det ifølge avtalen skjevfordelt mot Remedy, og evt omvendt for tv/film adapsjoner, så 70/30 Remedy eller noe.
Men ja som utgiver selv vil vi jo se helt andre revenue tall enn ved tidligere lanseringer.
Blir spennende å se hvor raskt Control Resonant kan nå den første million solgte spill! Jeg skullle egentlig selge litt mer av aksjene før launch, men jeg synes ikke selskapet er ikke så utrolig høyt priset. Jeg endte opp med å beholde det meste av investeringen 
Grafen over er for US. Onimusha solgte en mill på launchdagen og The Blood of Dawnwalker solgte en mill på 48 timer. Kan Control konkurrere?
Ser de kjører litt reklame på “billboards” i Helsinki .
Noen som vet om de har sagt noe om splitten mellom pc og console for Control?
Hvor mange spillere forventer dere i kveld ?
The blood of dawnwalker hadde ca 78000 som peak…. Det hadde jeg vært fornøyd med 
Det var dag 2 eller 3. tror ikke peak kommer ikveld. Kommer på lørdag.
Tenker at hvis peak kommer i kveld så er spillet enten for kort eller ikke bra nok
Edit: blood of dawnwalker hadde 78k på søndagen etter release
Edit 2: foreløpig peak på ca 32k spillere. Føler dette er litt lite og ca halvparten av hva dawnwalker ved release
Du må huske at det er 40k ccu som sitter å laster ned 96gb hotfix nå 
Hehe heldigvis var de kjapt ute med å beklage tabben 
Hvis man får ca samme utvikling som blood of dawnwalker så havner man på ca 43k på søndag? Hvis vi havner rundt de tallene så er man vel ikke helt fornøyd?
Da ligger vi bakpå i forhold, men det spillet gjorde det veldig sterkt med over en mill salg veldig raskt (48 timer eller noe slikt) mens Control er forventet å selge opp mot to mill før nyttår…
Kommer Remedy til å melde om de selger en mill?
Tror de gjorde det for alan wake 2.