Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Remedy Entertainment (REMEDY)

Det der er et annet spill :slight_smile: Age of wonders: Planetfall.
Din twitter noob :stuck_out_tongue:

2 Likes

Det har åpenbart ikke floppet, derav min kommentar ovenfor om at det virker (altfor) lavt.

Altså 80k på 4 dager er jo ingen flopp, men det er ikke bra.
Wolfenstein youngblood, 60k etter 4 dager
Metro Exodus: 120k etter 4 dager.
Men tallene til gamstat er nøyaktige. Er jo gammel steamspy kvalitet over de tallene.

Jeg brukte den gode gamle reviews metoden for å tracke, og da lå jeg rundt 300k.

1 Like

Anmeldelsene har vært strålende som ventet ja, men hypen har vel vært litt fraværende? Har jo vært litt frykten for en del, “a little too weird.” Mistenker at dette er litt MYZ-utvikling, det så også ganske tungstartet ut den første måneden. Kommer til å selge som hakka møkk ved første salg. Jeg har ihvertfall planer om å plukke det opp da :stuck_out_tongue:

1 Like

Det trender vel mot 500k - 1 million solgte første måned, gjerne det dobbelte første året. Er det en flopp for selskapet?

2 Likes

Ja, det har vi diskutert en del. At dette er en sleeper hit. Hype før lansering var så godt som ikke eksisterende.
Om amazon er en pekepinn hoppet den rett fra 14 til 1 plass når de kjørte 10% rabatt.

1 Like

Jeg tror dette stemmer bedre, eller noe midt imellom, og at Gamstat kanskje ikke er helt til å stole på helt ferske titler (les: første uken eller to).

1 Like

http://gamstat.com/games/Just_Cause_4/
Jo forsåvidt.
Selv JC4 etter katastrofelansering av dimensjoner har jo klart å stablet frem et salg på over 1 million første halvår.

1 Like

Dette er vel kun PS4?

Logikken blir vel å legge på 50%, dvs xbox, for å få samlet konsollsalg, og så gang det tallet med 2-3 for å få med PC salget og estimere totalsalg (dvs at konsollsalg er 33% - 50% av totalsalget). I mangel av bedre data. Det blir jo fort litt annerledes hvis ett spill får rævva reviews på PC og bra på konsoll eller motsatt, men generelt ?

Jeg følger jo ikke selskapet, men hva var forventningene?

1 Like

redeye sier 1,3 M solgte frem til jul.

1 Like

Jeg tviler litt fordi spillet har tydeligvis store problemer på original ps4, i mindre grad for ps4 pro. Når tekniske problemer er så store problemer burde det påvirke salget negativt ganske mye:

It can drop all the way down to 10 fps on standard devices, making the game almost completely unplayable.

1 Like

Hehe, kan jo virke som om RedEye har litt peiling kanskje. Hvis det skulle komme julesalg.

Control nr 4.
bare 1500 kopier mellom de fire.

Remedy justerer ned kursmålet til 13, og mener spillet selger dårligere enn sitt estimat.

1 Like

Dette er en av kanalene jeg pleier å sjekke før jeg kjøper spill.
De er ganske nyanserte, og de er ganske begeistret for Control:

Synd remedy ikke timet lanseringen opp mot lanseringen av den nye Matrix filmen…

Damn denne bommet jeg kraftig på. Synes veldig godt at tekniske problemer ved spillanseringer ofte er dårlig nytt…

image

Veldig synd, hadde virkelig tro på dette caset.

3 Likes

Hva skjer @Konamixx? Er spillet en flopp? Chartet nærmer seg oversolgt…

Har kommet frem mye skuffende salgs info den siste uken. Tweeten over blant annet.
4 plass på UKIE sin retail chart(UK) for forrige uke., med ca 10k solgte.

Spillet er bra, men det er for krevende for gamle konsoller og sliter rent teknisk. Gameplay og grafikk er råbra.
Twitter reponsen er veldig bra og flere kaller det deres GOTY.
Hjelper dessverre lite for oss investore, om det ikke selger bedre enn det gjør nå.

Redeye med en update igjen:

The conclusion is that the game Control could have had a slow start, we do not know yet. We lowered our sales estimates due to a conservative approach. The high quality of the game will, however, most likely mean Control will be a commercial success in the end.

Equity Analyst Thomas Otterbeck AKA XxXToMmYOUTBACKXxX på PSN har spilt spillet og er fornøyd.

I have (Tomas Otterbeck) played the game for maybe six hours. I have played most AAA third-person action adventures and is confident the quality of the game meets the high standards. I think like many other gamers the atmosphere and the gameplay are excellent. But I am most impressed by the destruction game physics’ in the game, meaning you can destroy every object. This is a somewhat unique element that is possible thanks to the self-developed Northlight engine, one of the major assets in Remedy we believe.

@anon80503862 dette er vel det som kalles fundamental analyse?

Ja, når man analyserer det langsiktige inntektsgrunnlaget ut fra kvaliteten i produktet vil jeg si at det er fundamentalt.

Hvis man hadde skrevet “mange andre spill fra andre utviklere har solgt mye i lang tid så håpet er ikke ute, og derfor beholder vi estimatene våre for conan unconque… err, Control” så hadde det ikke vært så veldig fundamentalt.

Det de skriver er jo nettopp basert på subjektiv oppfattelse, men også reviews og tilbakemeldinger. Som matcher deres subjektive oppfattelse av situasjonen.

2 Likes

Når du kommer med update for to dager siden, med senket kursmål, så kommer dette her. Fra den analysen kom til nå er det kun kommet negativ informasjon vedrørende salget.