Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Remedy Entertainment (REMEDY)

Det RedEye vel poengterer her er at de har ett konservativt estimat med oppsidepotensial pga kvaliteten på produktet, men at de i utgangspunktet står for hva de skrev? Eller?

Husk at MYZ er ett spill som hadde en slow start også. Det er forskjell på hvor raskt spill selger. Og det er inntektene over ett - flere kvartal som betyr noe.

2 Likes

Ja det er jeg selvfølgelig enig i. Og jeg deler oppfattelsen av mottakelsen med redeye. Jeg synes bare det er en merkelig oppdatering å komme med to dager etter at de kuttet kursmålet. Dette kunne fint stått i den første updaten. Da alt han nevner var relevant på de tidspunktet. Det eneste nye nå er oppdaterte tall fra UKIE charts og at gamstat har sagt at tallene er lavere enn først antatt.

1 Like

Spillet virker å ha solgt mindre enn mange håpet på

Utrolig irriterende at det ikke er på steam slik at vi kan se hvordan det selger på pc. Epicdealen kan nok uansett veie opp for dårlig salg på console.

Tracket bare tre dager på det chartet, og man of medan hadde veldig mye hype på forhånd, men ja jeg trodde på bedre salg enn dette.
Tror spillet får veldig lang tail. Lovprist av journalister, og veldig mye positiv feedback i sosiale medier.
Imorgen kommer oppdaterte tall fra gamstat. Gamstat sa selv at det var 80k eiere på ps4 PR 31 aug, så spent å se imorgen, med flere profiler å estimere fra.
Men ja, veldig blandede følelser rundt launchen akkurat nå.

Edit: og det @nofun sier.

2 Likes
2 Likes

Chartet dessverre ikke for august på NPD listene.
Hadde bare 6 dager å selge på, og deler ikke digital salg, men Astral Chain f.eks. Hadde 2 dager med salg, deler ikke digital salg, og er kun tilgjengelig på en platform.

Spent på om redeye skal komme med 4 oppdatering på noen dager nå.

1 Like

Spillet selger ikke spesielt bra, men kojima er Remedy bestie, så at least they got that going for them…

@pdx ser at aksjekursen på remedy er feil. fikser du?

Er kursen eller tickeren feil?

Har endret denne en gang til remedy_st (se Remedy Entertainment (REMEDY))

Er dette riktig selskap? https://finance.yahoo.com/quote/REMEDY.ST?p=REMEDY.ST&.tsrc=fin-srch

Kursen er iværtfall feil på den siden. nede i 10.15 eller noe nå.
https://finance.yahoo.com/quote/REMEDY.OL?p=REMEDY.OL&.tsrc=fin-srch
den stemmer

Da har jeg byttet over :smile:

2 Likes

Fant ut noe litt spennende idag. Digi bros, som eier 505 games hadde styremøte i forrige uke og godkjente årsregnskapet for 18/19 som endte 30.juni 19.

Det mest spennende det var denne paragrafen:

The above expectations performance realized by Bloodstained in the first week of sales together with the revenue recognition
of the PC version of Control in the last quarter were the major effects that fueled the consolidated gross revenues, which were
up +6,9% compared to the previous fiscal year.

Det vil si at Epic pengene må være bokført i dette kvartalet.

Tok en titt på regnskapet for dette kvartalet og forrige, la til grunn at omsetning for eksisterende katalog var samme som forrige periode og:

image

Så var det salget til Bloodstained.

Ifølge Gamstat hadde spillet pr 30 juni 110k eiere. Spillet ble lansert på Xbox samtidig og Switch uken etter, så ganger tallet med 2 for å få ca’ish antall spillere på konsoll.

steam hadde spillet pr 30 juni 3744 reviews, multipliserer med 60 som skal være et ok tall å bruke og ender da på 225k spillere.

Totalt antall salg pr 30.06.19 lander altså rundt 450k.

Steamprisen ligger rundt 36EUR

Ender da med:
image

I tillegg til dette så kan jeg kontrollere dette opp mot Royalties i resultatet.
Gjør samme beregning som med omsetningen:
image

Fra meldinger ser jeg at 505 games har avtalt publishing splitt 50/50 for digital og 55/45 for retail
Digi bros er også en skikkelig bro når det gjelder å dele marginene sine:

Samt at de også deler spliten de har med Remedy (45% til remedy)

Jeg regner med at digitalt er stort når det gjelder dette spillet, siden Steam er den største platformen og tar en konservativt estimat 80/20 fordel digital.

image

Får et noe høyere tall, men uansett så viser det at Epic mest sannsynlig bruker mye penger på å sikre seg eksklusivitet. Faktisk bortimot 50% av hele utviklingen til Control, i dette tilfellet.

9 Likes

^^TLDR: Bull Funcom! Right? Right!? Riiiight!!!

Veldig bra graving da! :clap:

4 Likes

Jeg var nok for høyt i beregningene mine. Fasit Epic eksklusivitet 1 år : 9.490.000 EUR

2 Likes

Har de offentligjort at det er summen de har fått?

Ja, det ligger godt skjult, men imotsetning til @h3nk1 har jeg svartbelte 19 dan i googling og fant det således med litt graving.

https://www.digitalbros.com/wp-content/uploads/2019/09/Digital-Bros-Progetto-di-Bilancio-consolidato-al-30-giugno-2019.pdf

1 Like

SIden jeg ikke er så god til å lese røversprøk, hvilken side fant du det på?

19 :slight_smile:

Eller, ser det faktisk står enda bedre på side 27
image

1 Like

Hadde vært kjipt hvis Funcom hadde så detaljert kvartalsrapport. :stuck_out_tongue: