Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Resqunit AS

1 Like

Dæven. Imponerende. Bra jobbet gutter!

1 Like

Tålmodighet lønner seg Geirbjarne :smiley:

1 Like

https://www.realtid.se/telegram/resqunit-far-villkorat-godkannande-notering-pa-first-north-i-stockholm

2 Likes

RESQUNIT AB har mottatt godkjenning for notering av sine aksjer på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. Den første handelsdagen er 26 November | Resqunit AS (ntb.no)

1 Like

Liker vi dette da? Håper alle har is i magen første dag og ikke tenker kvikk profitt, men heller lar den stige… Kan samtidig skjønne de som kjøpte seg inn i første folkeinvesten til 3,5 kroner som er gira på å selge litt nå. Blir spennende å se neste fredag!

1 Like

Geirbjarne selger vell 60k til 8.5 på åpning😅

Hehe…slapp av. Null stress. Åpner sikkert over 10. Kanskje kommer det melding i løpet av uka og…

1 Like

Det er det jo blant annet du som er med på å bestemme @Geirbjarne. Hvis ingen er villig til å selge på 10, så kan den jo gå mye høyere. Hvis alle har felles is i magen, så snakker vi en god åpning :moneybag: Det er også en greie med at aksjer som går på børs som går i pluss første dag har historisk vist seg å gjøre det bedre på lang sikt enn de som starter ned.

1 Like

Hold hodet kaldt @Geirbjarne :slight_smile:

Vi får nok børsmeldinger ?? :joy: :rofl: som “driver” aksjer mye mer en “aksjonærnytt” :rofl: :joy:

Her er det bare å ha is i magen.

Ryktes om gode nyheter etter notering.

1 Like

Aksjen kan gå til 30 ganske raskt om folk sitter på aksjene og det kommer nyheter.

1 Like

Gjør den det sitter jeg på Maldivene i Desember :rofl: :joy:

1 Like

Når er det disse aksjene dukker opp på konto?

Trudde vi i tråden var enig om å ikkje selge…

Jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg skikkelig inn i dette selskapet, men jeg forundrer meg over at selskapet nå vil på børs. Hører de egentlig hjemme der? For meg fremstår det som et bra produkt som er ønsket i markedet, men det er det.
Er det noen som ser for seg å sitte i denne over tid, eller er alle ute etter kjapp profitt ved notering?

Det er vel opp til hver enkelt. Men denne kan være 20+ pluss neste Fredag!

Som det står i prospektet så er Resqunit unik og har muligheten til å dominere markedet globalt. For å ta markedet raskt så er det viktig å ha tilgang til kapital ved å være på børs.

Competition
As of today, Resqunit does not recognise any direct competitors to the technological development and features of
Aquarius X and Flotation Buoy. While there are actors aiming to help solve the challenge connected to lost fishing
gear and ghost fishing, Resqunit has not found any industrial player that would undergo or try imitating the Company’s development. Specifically, there are companies like Fugro, Teledyne Marine, Ocean Power Technologies or
Ocean Space Acoustics, which aim to venture in the field of lost gear solutions

Som det står i prospektet så er Resqunit unik og har muligheten til å dominere markedet globalt. For å ta markedet raskt så er det viktig å ha tilgang til kapital ved å være på børs.

Det er vell strengt tatt ikke nødvendig å være på børs for å hente inn kapital? De klarte det jo helt fint sist.
Tvert imot er det betydelige utgifter knyttet til det å komme seg på børs.