Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Resqunit AS

3b46c179f2d481933b79e747dbbce736

@anon80503862 , @Fornybar , @Evilfreud kom tillbaka dere paperhands. :heart: Nästan @Hakon kunde få hänga med. Men så blev det inte. Bara för riktiga män.

1 Like

jeg fikk %60, ser ut som de vil ha likt fordeling. De som bestilte til til 50000 fikk %100 , de som bestilte mer fikk %60 og de som bestilte mye fikk mindre %. Fint om noen kan bekrefte

Er nok ikkje heilt sant. Tegna for 35k og fekk 59% tildeling, altså nesten 21 000 da

Da antok jeg feil, men noen må ha fått mindre enn %60, vi får se om det kommer en forklaring

Tegnet meg for 90K. Fikk 59, 42%.

Tegnet for bare 20k, fikk 100%. Fillern at jeg låste over 100k i Freyr nettop, har tro på begge men må vel gi Resqunit et lite favorittstempel - så enkel og genial ide, produkt allerede i salg med solide fremtidsplaner. Global relevans for fisking og forskning. Er long i denne, børsnotering blir spennende men uaktuelt å selge.

1 Like

Kjenner ikke prosessen men ser vel aksjer på vps om 1-2 uker tidligst tenker jeg. Ihvertfall før evt. børsnotering i Mai.

Tegnet meg for 20k og fikk 100% Ble stressa siden de lovet overtegning, men ser her at flere ikke fikk full klaff. Tegnet meg ganske tidlig. Kan hende tildeling også tok til inntekt for når man tegnet seg?

Hadde vært artig å vist va de som prøve å handle for 1mill fikk.

Virker som de som handlet relativt lite fikk full klaff, mens vi som gikk for litt mer 50-200k ish fikk 60%

Hvorfor tror du det?
Kan legge ved spørsmål om hvorfor de skal være verdt over 1mrd allerede neste år og.

Mtp prospektet så satser de på en inntekt på 30mill i 2025… P/E på 40 i 2025 vil da gi en markedsverdi på 1.2mrd…

Mulig jeg har missforstått noe Men mye haus uten noe substanse her :see_no_evil:

Noen som våger seg på en mer eller mindre kvalifisert gjetning om hvilken vei denne kan ta innen 2-3-4 år? Kursmål?

Er lett å skrive “to the moon” og x 30. Men la oss være litt mer realistiske.

Edit: Kan legge til min personlige gjetning. Delvis basert på inntekt de selv forespeiler, med en del fratrekk, og magefølelse/synsing.

Innen 1-2 år: Togangen.
Innen 3-4-5 år: Firegangen.

– En gamechanger

Resqunit har utviklet et elektronisk lokk til krabbeteiner som utløses etter en gitt tid i vannet og flyter til overflaten slik at tapte teiner lettere kan finnes igjen.

«Dette kan bli en gamechanger. Hvis du kan finne igjen teinene er dette home run. Sky is the limit», sa Sig. Hansen til Finansavisen i mars.

– Vi skal bruke emisjonspengene på kjøp av Global Ocean Data. Det går fremover med elektronisk utløser og sensor, men det som er nytt er at vi har møtt et stort seismikkselskap. De vil bruke vår teknologi i sin virksomhet til å finne sensorer på havbunnen som lytter på seismiske signaler. I dag hentes disse av roboter, men med Resqunit slipper man å bruke ubemannede undervannsfartøyer til dette, sier Trettø Olsen.

Utover Sig. Hansen gikk et stort internasjonalt investeringsfond inn i Resqunit i forbindelse med emisjonen. Hvilket dette er ønsker han ikke å gå ut med foreløpig.

Sig. Hansen kjøper seg opp før børs | Finansavisen

1 Like

Veldig uventet om det ikke blir sterk vekst i dette selskapet, men man bør holde seg i virkeligheten anngående kursmål og horisont for når disse nås. Dobles til Jul? Sannsynlig. verdi over milliarden vs ~80mill nå innen et år eller to? Svært usannsynlig men ikke umulig. Innen et par år? Da blir det mer interessant å synse. Mye to the moon over hele fjøla siden pandemien slo til, unntakene heller enn regelen det.

2 Likes

Noen som vet når vi får aksjene?

1 Like

Jeg lurer på det samme.

1 Like

Det var vel forespeilet at børsnoteringen skulle være i starten av Mai, dermed bør aksjene være inne om ikke så alt for lenge?

1 Like

Det beste er og ikke selge disse. Så fint for meg om vi får dem lenge etter notering.:wink:Her lukter det rask mangedobling.

1 Like

Fra artikkel i finansavisen:
Noteringen skjer i midten av mai. Sig. Hansen kommer til Norge 12. mai. Det hadde vært kult å ha ham med på noteringen, men det avhenger av om han må i karantene. Han er uansett vaksinert, men vi må se på reglene, sier Olsen

4 Likes

Noen som har oversikt over totalt antall aksjer i selskapet når det noteres?