Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Resqunit AS

Rundt regnet ca 10.5mill?
Mtp marketcap på ca 100mill og en aksjekurs på 9.5

Fik mail på fredag om at aksjetildelingen var i gang, og at vi snart skal få tilgang til vår andel. Var vel sagt notering i midten av mai, så alle dine datoer er jo innafor.
Venter i allefall i spenning.

Nu har man tillgång till listor över alla ägare m.m

Stjelt fra FA forum:

Dette blir bra!

"Resqunit har allerede utvidet repertoaret og funnet flere bransjer som kan dra nytte av deres tjenester.

– Vi er i dialog med et av de største SEISMIKK SELSKAPENE i verden. De vil ikke bruke våre sensorer, men de ser på mulighetene for å benytte vårt utstyr til å hente opp igjen SINE egne seismikk-sensorer… De vil ha flere svar på havbunnen og med våre sensorer kan de sende ekko-signaler ned som gir oss flere svar på spørsmålene vi lurer på fra havets bunn, sier han."
Tester over hele verden
Nå drives det med store testprosjekter globalt.

– Vi tester i store deler av verden. Vi gir ut gratis uniter for å sikre god kartlegging i flere land. Havet er et utfordrende sted og gjør det viktig å samle inn mye data. Våre uniter med sensorer gir store mulighet eksempelvis for fiske av skalldyr, sier han og fortsetter;

– Vi kan måle oksygen, saltnivå, temperatur og på den måten ha en form for værmelding under vann. Undervannsdata er ekstremt etterspurt, både hos fiskere men også i oljenæringen. Vår løsning er veldig mobil. I løpet av en femårsperiode håper vi å ha en million uniter på havets bunn, sier han.

– På sikt har vi et mål om å bli Google under vann, sier han.

3 Likes

5 Likes

Framoverlent! I love it
Spent på nyheten(e)

3 Likes

Er vel greit om noteringen blir så sent som mulig med tanke på hvordan markedet er nå

Du skal ikke ha det travelt med å komme på børs. Nå er det snart sommer, kanskje det beste er å vente med noteringen til høsten?

I mine øyne er det å ha det travelt = ønske om kortsiktig profitt.
Ta heller tiden til hjelp, vær tålmodig og en langsiktig investor. Da har det ikke så stor betydning for deg om noteringen kommer i morgen eller om 6 måneder :wink:

Hastverk er lastverk. Bare fint on den noteres nå etter inflasjonsfrykten har korrigert markedene.

Vi får nok kommunikasjon fra selskapet vedrørende dette snart. Det kan hende noe har forandret seg, som endrer planene til selskapet, eller at nye muligheter dukker opp.

Uansett vil nok selskapet kommunisere ut i løpet av kort tid, nettopp pga tidligere uttalt mål om notering i midten av mai (slik du nevner ovenfor, Geir).

1 Like

Da de sa notering i midten av mai var det midt i bullmarkedet, nå har der kjølna litt så helt greit å vente å se an litt om det blir en korreksjon for min del som medeier i alle fall (hvis det er det de gjør). Man trenger/skal ikke ha det travelt i aksjemarkedet

Hvis markedet ikke går nedover og det ikke er noe annet hinder i veien, tenker jeg vi får nyheter denne uka allerede :slight_smile: har jo nettopp vært langhelg, og er fortsatt midten av mai.

Er det lov å «holde igjen» godbiter i form av børsmeldinger? Jeg trodde relevante nyheter var pliktig å informere markedet om med det samme.

De siste månedene har vi sett store papirverdier forsvinne på Euronext Growth. Grønnvasking av selskaper og generelle negative oppfatninger og omtaler har medført en tung senvinter for mange av selskapene på listen. Etter samtaler med våre tilretteleggere, en rekke av våre profesjonelle medeiere og en intern vurdering finner vi oss tjent med å også legge markedsstrategiske vurderinger til grunn for noteringstidspunktet. Analyser av markedene, en total risikovurdering og generelt lav likviditet i sommermånedene taler for at verdiene best ivaretas ved å utsette noteringen noe.

Tycker de gör det rätt. Kaosartade tider på börs. Pöst in med nya IPOs. Tror det är smart att vänta.

5 Likes

Dette er jo bare et trygt og godt tegn. Lå jo litt i kortene og. Fint at det er ute nå. Vi alle tjent med det i det litt lengre løp.

1 Like

Ser också att de vurderer notering i Sverige. Skulle hellre se att de noterar på svensk börs.

Vi ønsker også å informere om at vi har vært i en rekke samtaler både med Oslo Børs Euronext og Stockholmsbørsen Nasdaq First North for mulig notering. Vi foretar nå sammen med våre børs-tilretteleggere løpende vurderinger både av noteringstidspunktet og den riktige plassen å notere.

1 Like

Tror i dagens marked at det ville blitt en kortvarig glede , ser jo må at markedet ikke responderer på gode nyheter en gang så dette vil jeg si utelukkende er positivt og noe jeg personlig håpet på!

Som aksjonær i selskapet synes jeg de har tatt en helt riktig og ansvarlig avgjørelse om børsnotering.

For å forenkle voldsomt, man vil heller noteres på bunn i et rolig optimistisk klima enn hva som er klimaet i markedene per idag. Sterk dreining mot verdi krydret med sterk rentefrykt er ikke optimalt. Bedre å noteres noe senere med mer å tilby et roligere marked og. Interessant at de vurderer Stockholm ikke bare Euronext.

God timing samme hva det gjelder i livet er positivt.

1 Like

Du må ha oversett store deler av oppdateringen. Her var det ekstremt mye godt nytt.

At noteringen utsettes er i mine øyne helt korrekt avgjørelse. Notering i Stockholm er også noe jeg vil foretrekke over Euronext Growth. Det er store sjanser for at noteringskursen nå vil være et godt stykke over emisjonen på NOK 9.50. Forstår det slik at du ønsker å cashe ut en liten gevinst så snart som mulig, men til høsten vil du prise deg lykkelig for at CEO og resten av ledelsen i Resqunit ventet med noteringen.

En viktig del du ser ut til å glemme, er hva som skjer i ukene og månedene i etterkant av en notering. Juli og august har lavt volum, lite skjer, og kursen ville mest sannsynlig falt på lavt volum.