Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Resqunit AS

Det handler om å skape aksjonærverdier, og en vellykket notering skaper tillit til ledelsen. En notering slik du skisserer vil ha motsatt effekt, og man vil tenke at ledelsen ikke vet hva de holder på med og heller mene at de burde ha utsatt noteringen. Det er lett å være etterpåklok, men det er også en fordel å reflektere litt.

La oss ta et eksempel: Huddly. De skulle på død og liv noteres slik du prater om nå, og hadde ikke evnen til å forstå når man burde avventet. Se hvor kursen er nå, og attpåtil har de en tvistesak på opsjoner med tidligere ansatte, en sak som ikke ville vært på agendaen dersom de utsatte noteringen. La oss ha litt tålmodighet!

Kommuniserer du mai, og ting endrer seg, er det da helt greit å forandre planene? Børsnotering blir det jo uansett.

Da har du feil fokus, og mye å lære. Jeg kommer ikke med kritikk rettet mot deg spesifikt, men håper at dette gir litt innsikt man kan ta med videre.

Veldig positivt å slippe royalties til sig og kult at man allerede skal teste resquniten for snøkrabbefiske helt ned til 300m dybde! Tror som de fleste at vi er tjent med å utsette børsnoteringen. Viktigere at andre guidinger nåes og at selskapet fortsetter å imponere på utvikling og nettverksbygging.

2 Likes

Markedet forandrer seg stadig. Vil man vinne i dette markedet må også selskapets planer forandre seg fortløpende.

Når det gjelder aksjer og oppdateringer fra selskap må alt tas med forbehold. At notering nå utsettes tyder for meg på at de har en ledelse i selskapet med bakkekontakt. Det virker i det hele å være en klok avgjørelse. Det handler om å ha litt is i magen og smøre seg med tålmodighet.

Har noen tilgang?:sweat_smile:

Artikkelen er i det store basert på det siste aksjonærbrevet og har en postitiv undertone. Et typisk sitat fra Sig om at dette kan bli en gamechanger. Trettø Olsen sier det er mer sannsynlig med Nasdaq First Growth (Stockholm) enn Euronext Growth, og han håper på notering i løpet av august.

« Emisjonspengene skal brukes til å kjøpe selskapet Global Ocean Data, som spiller en vesentlig rolle i utviklingen av Resqunits nyeste satsing på havdata»

Er det noen her som kan redegjøre litt for hva slags selskap Global Ocean Data er? Prøvde å google litt men fant ikke så mye. På proff.no står det at det er 3 (?) ansatte og sjefen ser ut til å ha media/journalistikk bakgrunn?

1 Like

Syns det var dumt at finansavisen ikke fikk med seg at det er slutt på royalties til Sig, jeg mener de har nevnt den avtalen i et tidligere avisinnlegg.

Hvorfor ikke gå på børs i dag? Virker rart at selskapet ikke skal være i stand til å klare det. Ser ikke for meg et bedre børsklima til høsten

1 Like

Ingen hast med å løpe på børs. Mulig det er bedre klima til høsten, mulig ikke. Jeg er langsitig aksjonær i Resqunit fordi jeg har kjempesans for ideen og mulighetene derav, selvfølgelig med ønske om økonomisk profitt over tid. Hastverk er lastverk, det har blitt tydelig at ledelsen er avmålte, langsiktige men fortsatt progressive og sultne. Gir ingen mening å sette børsnotering snarest mulig på første og beste børs over børsnotering på best mulig tidspunkt, være seg i år eller til neste år.

Artikkelen var tabloid vinklet utifra overskriften, ikke dårlige nyheter per se men typisk klikkmagnet vinkling. Man får bare venne seg til sånt og holde seg til virkeligheten ikke overskrifter når man tar avgjørelser.

1 Like

Helt riktig! Og hvor mye bedre er det ikke med Nasdaq fremfor Euronext

Om global ocean data fra brreg: “Designe og utvikle elektroniske sensorløsninger, tekniske løsninger og produksjon”

1 Like

Da blir det Stockholm-børsen, hva tenker folk om det?

1 Like

Positiv til børsvalget i Sverige. Euronext growth er en suksess men Resqunit ledelsen gjør en solid jobb med å bygge selskap heller enn børshype her på berget. De av oss som har vært med siden emisjonene skal nok se en fin reise over tid her.

Blir spennende å se hvordan det vil fungere med notering i Sverige. Attraktivt case som er flink til å kommunisere utad, men inntjening og markedssiden må det jobbes med. Er happy med å ha fått en bekreftelse på at vi er mot børs nå endelig.

Jeg tror den biten med Global Ocean Data er genial. Det gir informasjon som kan selges videre, og er et godt (ekstra) ben å stå på før børsnotering. Hvorvidt Sig er positivt eller negativt for selskapet skal jeg ikke si noe om. Han har kanskje en del “say” i USA? Jeg liker uansett at han ikke skal ha royalties.

Sig er jo megapositivt!
Han kan åpne døren både til USA og Canada m.fl for Resqunit! Og når det skjer vil reisen bli eventyrlig!

Det er nettopp der jeg er i tvil. Er Sig Hansen stor i USA og Canada? Eller er han bare kjent her i landet?

Svar godt nok for meg. :smiley: Var litt redd for at han var mest kjent i Norge.

Var det ikke snakk om å utsette, og tidligst på slutten av høsten? Mener å ha fanger opp det i et aksjonærbrev.

Var det noen som så Sig Hansen-intervjuet?

Takk for oppdateringen. Jeg har vært i tvil om viktigheten av Sig Hansen, men begynner nå å forstå at han er rimelig stor i deler av USA. Personlig tror jeg databiten i dette er selve gullet. Data som samles inn kan brukes, men også selges videre. Vi får krysse fingre, uansett.