Sig är STOR. Deadliest Catch må ju vara en av de största och längsta satsningarna som Discovery haft
Jeg er glad den ikke ble notert på Euronext. Er man investor og ikke gambler er det bedre å bli notert på et gunstigere tidspunkt - se på markedet idag versus da notering ble diskutert. Sobert og godt planlagt av ledeslsen, synes ikke de er noen amatører. Stockholmsbørsen er også et bedre valg enn lille Oslo når det blir snakk om notering. Er man faktisk interessert i å bygge selskap og ikke leke på børsen så har de gjort veldig mye rett.
Så mycket bättre än Oslo. Som även kan kallas den manipulerade börsen. Noll styring och kontroll från kontrollorgan. Bara se på hur många som blitt tatt för manipulation kontra swe börs. Spettet och co och alla rikingar kan göra precis exakt vad de vill från 100 olika konton.
Hvor lang behandlingstid tar det å bli notert i Sverige? Tar voldsomt med tid…
Var det ikke snakk om i løpet av høsten, da? Uansett synes jeg selskapet kunne ha mer kommunikasjon mot aksjonærer.
Så snart som mulig sto det i aksjonær nytt i juni. Kom ingen aksjonær nytt i juli.
Jeg la merke til det. Og jeg synes det er dårlig av et såpass nytt selskap.
Hva mener du med “dårlig av et såpass nytt selskap”? Og jo, det har faktisk kommet aksjonærnytt for juli, så vet ikke hvor dere får det fra. Tipper det kommer et for august også når de har nytt å fortelle ang børsnotering osv, men tidlig i måneden enda.
Det stemmer at aksjonær nytt kom 2 juli med informasjon som hadde påløpt fra aksjonær nytt i mai til ut juni. I dette sto det “så fort som mulig”.
Ser de siste aksjonær nytt har kommet med 2 mnd. intervaller så neste kan fort komme i september.
Ville bare få fakta på bordet.
Jeg synes ikke det er rart de avventet børsnotering når man ser hvordan mange selskaper på euronext gjør det i år, synes det er klokt og redelig å se mot en større børs når man har muligheten til det, og alt har blitt kommunisert ut på en åpen og grei måte.
Saken er her at de hentet penger med lovnad om å gå på børs i mai. Om de ville avvente så kan de ikke si at de skal på børs. Avviket er problemet. Om en er redd for børs så bør en ikke gå børs.
Siden mai har masse selskaper gått på børs, inkludert i fellesferien, noe som svekker troverdigheten til styret og ledelsen i selskapet. Jo lenger dette drøyer jo større problem blir det.
Synes forøvrig det er bra det ble børsen i Sverige, om det noengang blir.
Planen var å komme på euronext i mai ja, var bare en plan ikke et løfte. Nå er det blitt endret til Stockholm, noe jeg tror de fleste synes er ok.
Tror dette er verst for de som ønsket å spekulere på en kjapp flipp, for de som er langsiktige investorer er det bra at de gjør vurderinger av hva som er i selskapets beste interesse.
Man må se det litt fra selskapets standpunkt også. Det ble mer og mer tydelig at mange av de nynoterte selskapene ikke gjorde det noe bra i 2021, og ESG generelt sett gjorde det dårlig, de risikerte å gå på en smell. Dette er en vurdering som må gjøres fortløpende, ikke noe man kan planlegge klart på forhånd, børsklimaet forandrer seg hele tiden. Hvis man har tro på produktet/selskapet, så forandrer det ikke noe at de kommer noen måneder senere på en større børs, mener nå jeg.
Det stemmer, my bad. Sjekket i går, og det stemmer. Glemte å oppdatere her. Derfor faller utsagnet mitt på sin egen urimelighet, beklager det.
Men jeg kunne fortsatt ønske mer info.
Förstår inte vad som haster så himla mycket. Har noll betydelse för mig om det är notering imorgon eller i december. Arbetet står inte still bara för att man inte kan följa kursen.
Kommer när det kommer och plötsligt kommer det.
Jeg mener Resqunit har sin egen appell og flyter godt selv, om en tørr å sjøsette den.
De av dere som er «misfornøyde» med utsettelsen av børsnoteringen er utelukkende ute etter raske penger, og vil være en good riddance. Bokstavelig talt.
Dere vet det er ingenting som hindrer dere i å selge aksjene deres nå? Det er flere som er interessert, inkludert meg selv.
Se litt lengre enn foran nesen deres, og tenk på hva som vil skape størst verdi for aksjonærene. Har dere sett statistikken på nynoteringer på euronext growth egentlig?! Den har vært svært dårlig denne våren. Dette er enda et bevis på at Resqunit gjorde den riktige avgjørelse ved å utsette (og heller velge Stockholm). Har dere i det hele tatt kjennskap til dialogen med Carapax? Dette er et svensk selskap, og Sverige gir veldig mye mening både mtp størrelse og marked.
Andre klager over kommunikasjon med aksjonærer. Dette er et unotert selskap, hva forventer dere? Resqunit kommuniserer og kommer med statusoppdateringer oftere enn flere børsnoterte selskaper.
Nå må dere gi dere. Dersom dere fortsatt mener det dere mener, kjøper jeg heller aksjene deres. Og jeg har mye fra før.
Nei, kjenner ikke til noen dialog med Carapax. Da kan det virke som om noen aksjonærer er blitt mer informert enn andre.
Du må jo gjerne dele med oss andre med aksjonærer hva samtalene med Carapax går i…
Som jeg skrev så har jeg stor tro på selskapet og er enig med beslutningen om noteringen i Stockholm. Å skylde på børs klima er det jeg reagerer på. Jeg etterspurte for noen dager siden når vi kan forvente å komme på børs og hvor lang saksbehandlingstid dette normalt tar i Sverige.
Har forøvrig vært med i Resqunit i flere år og har ingen planer om å selge.
Leit de er utsolgt. Får håpe det er ny leveranse fra Resqunit på vei.