Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Resqunit AS

Hva er hastverket med å komme på børs? Skal man trade og flippe aksjer så det røyker finnes det mye bedre alternativer når det kommer til volatilitet og eksponering for eksempel alles favoritt jojo Kahjoot! osv.

Hastverk er lastverk mener nå jeg, og da selskapet begrunnet ikke å noteres på Euronext nå med dårlig timing og klima er jeg helt enig med ledelsen. Det er ikke alltid best for et selskap å kaste seg på børs fortest mulig, her synes jeg Resqunit har noen likheter med feks. Autostore, en god enkel men genial ide med global appell og nok midler for å gjennomføre nåværende planer har ingenting på børs å gjøre fortest mulig om de er seriøse. Slapp av, spis fisk, blir bra dette over tid folkens.

Carapax har distribusjon av Resqunit, og har signalisert at de ønsker eksklusive rettigheter.

Resq har dog avventet en slik beslutning, og ønsker å utforske andre muligheter først. Synes dette er fornuftig, men man skjønner vel hvor det bærer. :slight_smile:

Ja, vil tro de må handle for et minimums beløp hvert år da som sikker øker i omfang hvert år. Dette gjelder bøyen til teinene eller også data løsningene?

1 Like

Positiv nyhetsstrøm for ESG selskaper i dag.

1 Like

Du har fått ett nyhetsbrev idag Geir :wink:

Ja. Det som var problemet.

Flott at aksjonærene får en tidslinje å forholde seg til og en orientering om hva som skjer. Blir bra dette. :smiley:

Påbud i Norge er en ting, men jeg tror nok det største potensialet på det området er globalt - mange fiskere rundt om i verden som ikke bare sier “uff da” om utstyr forsvinner som mange her i Norge kan tillate seg. For småfiskere er det store penger å spare på løsningen, ikke bare for selskaper med mye utstyr.

Jepp, alle som er aksjonærer har fått en epost nå Fredag. Flott om alle signerer asap evt. huker tak i de de kjenner som har aksjer :+1:

99% nå, bare 4 som mangler

1 Like

Børsnotering neste måned sies det filmen under.

Kan fint hende folk blandt de som kom inn på 3 vil ta noe gevinst. Håper det selges under 9 så kan jeg handle litt mer på salg.

Håper det kommer noe mer informasjon om selskapet rundt salg og mål, samt mer konkrete vyer. Savner også selskaps presentasjoner på ownersroom og vil tippe de skal på turne for å markedsføre selskapet i investor og børs kretser. Lurer også litt på Bakke sin rolle som omtales av Resqunit både som teknisk sjef og partner og som dukker opp i film materiale fra selskapet uten å eie 1 aksje. Om han går inn i Resqunit så kan dette bli svært interessant.

1 Like

Hahaha du som hausa om market cap på en mrd ila høsten selger nå for 11,4😂

Prøv Hans Thrane Nielsen i Storebrand.

eller Marte Siri Storaker i KLP

Du kan jo prøve å sende dem en email

1 Like

Nei, ikke som jeg er klar over. Men de skal jo være miljø investorer med fokus på bærekraft så da kan jo ingenting være mer i blinken enn Resqunit.

1 Like

Svært til hastverk, jo sterkere selskapet står når notert jo bedre så noe koketid er bare flott. Sitter du inne med penger låst som du gjerne skulle hatt til andre ting skjønner jeg men da er vel ikke et selskap såpass tidlig i løpet som Resqunit et ideelt investeringsvalg å låse kapital uten noe horisont i.

Kan bli som Astrocast :grinning:

Slik fremdriftsplanene foreligger per selskapets seneste oppdatering, er det naturlig å forvente en mail i nær fremtid om at søknad er sendt Nasdaq Stockholm.

Timingen avhenger sannsynligvis av fremdriften på etableringen av et svensk listco.

Vi går uansett spennende tider i møte.