Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Resqunit AS

Resqunit priset til ca 9 gangen på årets omsetning på 10 mill. Neste års budsjett anyone?

Selskapet er vel priset til 100,8 mill per idag basert på emisjon til 9,5 kroner og antall aksjer.

Det foreligger nå en ny update på ownersroom. Nå gjenstår kun euroclear registreringen før søknad sendes.

3-8 uker behandlingstid på søknad når den er sendt, blir overasket om vi ser notering før nyttår, tipper mellom Desember-Februar så er selskapet på børs.

Mon tro om vi får støtte fra Handelens Miljøfond i år og?

Lite nytt her, ingen aksjonær nytt for forrige måned enda… Status dokumentet inne på ownersroom dukker ikke opp hos meg i allefall. Har vært veldig tålmodig til nå, men nå begynner jeg å føle en uro, og at ordene som ble sagt i vår ikke overholdes.

Noen som har fisket opp noe nytt ang noteringen?

Send en mail och fråga

Har gjort det, venter på svar fra dem.

1 Like

Vanskelig for dem å si noe men ser ut som om vi nærmer oss.

Kjære medeiere i Resqunit AB
Jeg har de siste dagene mottatt en del forespørsler på telefon og epost om hvordan vi ligger an i selskapet og da særskilt med tanke på vår søknad om børsnotering. Selv om disse prosessene har vært lange og krevende, er de likefullt spennende og lærerike.

Ved siden av fortsetter selvsagt den operasjonelle driften for fullt, og selskapet vil være i posisjon til å kunne melde om mange spennende nyheter i månedene som kommer. Når det gjelder børsnotering, kan jeg på generelt grunnlag si at et selskap fra og med tidspunktet for innsending av søknad er underlagt MAR (Market Abuse Regulations). Dette betyr blant annet at man da må følge de samme reglene for kommunikasjon som gjelder børsnoterte selskaper, altså gjennom pressemeldinger og rapportering til et finanstilsyn.

Flere har også lurt på hvordan en åpningskurs settes ved notering. Igjen, på generelt grunnlag, kan jeg si at noen selskaper kjører en emisjon i forbindelse med en notering; og da er det emisjonskursen som utgjør åpningskursen. Andre selskaper gjør en såkalt direkte listing uten en emisjon. I dette tilfellet fungerer det slik at den første transaksjonen skjer der hvor kjøper og selger først møtes. Legger for eksempel en kjøper inn et bud på kr. 9,50 mens den laveste prisen fra selger er kr. 15 så blir åpningskursen der disse to til slutt møtes. I dette tilfellet er det derfor den som selger til lavest pris som bestemmer åpningskursen.

Av åpenbare grunner vil vi måtte avslutte tradisjonen å sende ut aksjonærnytt i det formatet vi tidligere har gjort, men gleder oss enormt til å kunne gjenoppta kommunikasjonen på riktig tidspunkt. Resqunit er nå et selskap i ferd med å etablere en solid produktlinje, vi har en sterk merkevare og et enormt globalt potensiale til å skape store verdier for våre langsiktige eiere.

Vennlig hilsen

Helge Trettø Olsen

CEO Resqunit AB

Tolker nesten den biten rundt MAR som om søknad er levert og til behandling. Iht tidligere fremdriftsplaner (nå slettet) kunne søknad blitt levert for allerede noen uker siden. Vi får nok nærmere beskjed når det fattes vedtak om opptak til handel.

Håper bare for Guds skyld det blir en emisjon…

Kan gå i 20 snart så ser ikke helt hvorfor de skal kjøre emisjon nå. Om du skal ha flere aksjer så må du nok kjøpe over børs :grinning:

Emisjon gir en langt bedre referansekurs ifm noteringen :slight_smile:

De har nok få problemer med å fylle en emisjon på kr. 12

Håper i utgangspunktet på bignews før notering og at evt. emisjoner kommer senere til betydelig høyere kurs for å redusere utvanningen. :yum:
Ledelsen er flink og stoler på at de uansett gjør de rette valgene for selskapet og aksjonærene.

Siste emisjon var kr 9.5 som verdsetter selskapet til rett under 101 millioner kroner. Tror folk må ha litt realistiske forventninger til noteringskursen på kort sikt. At den skal opp på lengre sikt er ganske sikkert, konseptet med utstyrsberging kombinert med datahøsting er genialt og har et globalt marked fra dag en. Det spennende blir hvor effektivt markedsføring og eventuell produskjonsskalering hvis stor etterspørsel blir håndtert.

Hvorfor selger du til underkurs nå rett før notering? Utålmodigheten tok overhånd?

Har lest gjennom noteringsprosessen hos Nasdaq og det er ikke mange ukene nå før det blir action. For min del har det ingen betydning at du selger, jeg sier dette først og fremst for din del. Du kan nok få litt mer for aksjene dine dersom du venter litt :slight_smile: Har du investert såpass mye her at du trengte pengene til oppussing, etc., da kjøpte du vel rett og slett for mye. Aksjekjøp i aksjer som dette skal først og fremst gjøres med penger du ikke har et sterkt behov for å se på en liten stund…

Låter som du skall stressa dig in där också Geir. Vad är det du MÅ inn i som gör att du väljer att sälja med över 10% i rabatt ?

1 Like

Jeg kjøper gjerne til 8,50. Men bør du selge? Det tror jeg ikke er så lurt. Man må ha is i magen og tålmodighet. Da skjer det ofte gode ting.

Hør med de største aksjonærene som f.eks. Siddis Holding.

Kan kjøpe litt til 5.50kr

1 Like

Synes det er leit at en ikke videreførte tradingroom når en bestemte seg for å utsette børs noteringen. At det skulle ta så fryktelig mye lenger tid enn å noteres i Oslo ble heller aldri kommunisert.

1 Like