Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Rettssaker (FUNCOM)

4 Likes

Jeg hadde ikke innsideinformasjon. Tvert imot, de dataene jeg satt på pekte på formidabel suksess, sa Ahlsand

Så, han solgte seg ut av en aksje han sier han trodde skulle til å gå som en kule for å bygge hytte? Jeg får det ikke heeeeelt til å henge sammen.

7 Likes

At de vil nedverdige seg til en slik åpenlys fossroing…?

Litt synd det ikke er live overføring, gutta har virkelig øvd på skuespillet virker det som.

2 Likes

Bare såpeopera, “dag tv”.

Han må få advokathjelp, er ikke på tiltalebenken for å ha mislykkes.

Innlegg om saken nesten hver eneste dag, Når er denne saken ferdig da ?

1 Like

Var det 6 uker?

10 uker.

EDIT:

“Med fire tiltalte og et tosifret antall vitner tar Økokrim høyde for at rettssaken mot de fire tidligere nøkkel­personene i Funcom kan ta opptil ti uker.”

3 Likes

Det ble satt av ni uker til rettssaken, det står både ni og ti lenger oppe i chatten men det er altså ni

"- Økokrim ville beramme saken til åtte uker. Det var ønske fra forsvarernes side om mer tid som førte til at det ble satt av ti uker. "

@Evilfreud

Domstol: Oslo tingrett
Rettsmøtetype: Hovedforhandling
Saksnr: 16-033122MED-OTIR/02
Sakstype: Vanlig straffesak
Saken gjelder: Verdipapirhandelloven
Parter: Anonymisert
Advokater: Aud Ingvild Slettemoen; Giske Jean-Hansen; Lars-Kaspar Andersen - Anders Morten Brosveet; Bjørn Stordrange; Caterina Håland Gaeta; Frode Sulland; Haakon Åsli Skogstad; Ingvild Boe Hornburg; Kai Roger Vaag; Vegard Aaløkken
Rettens formann: Ingebrigtsen, Hans-Christian
Start- sluttdato: 28.10.2016 - 18.01.2017

2 Likes

yap? det er kopi fra DN artikelen.

1 Like

Spørsmålet som er mest relevant i forhold til inside handel er hvordan spillet solgte under forhåndslanseringsperioden som er den perioden salgene foregikk under.

Informasjon om størrelsen på forhåndssalget er som en premiere på en kinofilm og gir en god indikasjon på fremtidig suksess eller ikke. Det er åpenbart at selskapets ledelse hadde data rundt dette, og som kjent ble aldri slik informasjon kommunisert til markedet.

Har en solgt samtidig som tallene rundt forhåndssalget ikke svarte til selskapets egne kommuniserte forventninger så er det åpenbart at en har handlet på inside informasjon.

3 Likes

De forsøker å sette dette med selskapets forventninger ut av spill ved å påstå at selskapet snakket om scenarioer, ikke forventninger. Slik forstod jeg det fra en artikkel i DN her forleden. Det er vel strategien de kjører med i retten. Lykkes de med dette skal advokatene ha en klapp på skulderen og rettsstaten en smekk på pungen :slight_smile:

Forsvaret har tonet ned betydningen av antall betapåmeldinger. Dette tallet ble brukt for alt det det var verdt når man ringte f.eks. meg om emisjonen ved TSW-release. Da husker jeg at dette var et av de få konkrete tallene vi hadde.

Forhåndssalget ville ikke Aas si noe om på investorpresentasjonen som jeg deltok på. Så antall betapåmeldinger og ikke minst den fine økningen her var i stor grad det eneste konkrete datagrunnlaget man hadde for å fatte en beslutning om TSW sitt potensiale. Alt annet ble spekulasjoner/estimeringer.

2 Likes

Jo, det stemmer. Det var gode ideer, men ble utnyttet svært spekulativt av daværende ledelse!

Helt korrekt :wink: