Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

reTyre

Er det flere som vurderer denne?

Ser de er godt hjulpet av økt elsykkelsalg og at dette gjerne er en brukergruppe som også gjerne vil ha enklere omlegging til piggdekk og ved å dra på lengre turer også kan ha nytte av å sko sykkel for grus/sti. Panthera AB er inne med en eierandel, og viser her hvor enkelt det er å sko rullestol for vinterføre:

Buddy Bike skor sine elsykler med reTyre og det jobbes med flere merker.

De er nå etter en del prøving og feiling og utbedring på 3. generasjon av produktet og er klare for å skalere opp produksjon.

Jeg har tro på konseptet, og med kone og unger i hus som også sykler på vinterstid ser jeg fordel av at omlegging til dette kan gjøres enkelt.

Investering her går etter det jeg har fått tilbakemelding på som oppstartsselskap.

Må nok ha lang horisont, og håpe de greier å utnytte å være først ute med konseptet

Henger meg veldig gjerne på en investering i denne. Håper bare det lar seg gjøre!

Det er mulig å lese seg opp og få tilsendt mer informasjon ved å fylle ut skjema her:

I dagens Finansavisen kan en også lese litt om kampanjen.
Fra saken:
Ved forrige emisjon i 2018 ble selskapet verdsatt til 16 millioner kroner. I denne runden er verdsettelsen jekket opp til 53 millioner kroner.

Det jeg er usikker på selv er verdsettelsen til 53 mill i dag.

I have asked to be sent more information. This looks very interesting to me.

Artikkelen fra tidligere i uken ligger åpen nå ser jeg.

Hva tenker dere som er interesserte om dagens prising?

De har vært flinke til å sikre seg tilskudd og har fått brukt en god del midler på utvikling, prøving og feiling. Jeg har ikke førstehåndskunnskap til disse dekkene, men ser de får gode tilbakemeldinger på denne generasjonen. Noe mer vekt har lite å si for elsykkel og pendling i bystrøk. Pendling over lengre avstander praktiseres nok av mer ihuga mosjonister som benytter rene vinterhjul/har ekstra hjulsett for raske bytter.

Ser veldig bra ut.

Etter min mening er 53 mill en lav verdsettelse. Bare hypen rundt et sånt selskap/produkt er jo verdt mer enn det i marketing. Dessuten er distribusjonskanalene for dette mange: tenk bikeshop bikester canyon xxl etc etc

Jeg tror potensialet for å bli en ny standard for dekkløsninger er stor for et slikt patent. For et par år siden var gravelsykler og skivebremser nesten fraværende i markedet men nå har «alle» mosjonister en slik.

Eneste jeg lurer på er om dette vil dra vekten på sykkelen mye opp, da vekt på utstyret er viktig for mosjonister.
Og selvfølgelig må det være tillitsvekkende kvalitet og dekkene må være lette å ta av og på uansett vær/snø is kulde etc

Ang elsykler vil nok disse leveres med denne typen løsning som standard dersom dette går veien

For mosjonister, «skikkelige» mosjonister, blir det nok fokus på vekt ja, og det må nok noen dyrebare watt ekstra i tråkket som gjør at en heller benytter et ekstra hjulsett med påsatte piggdekk. For hvermannsen, jobbpendling, barn og studenter, og far ikke minst, som kan sko flere sykler uten plunder og heft ser jeg et stort potensiale. At BuddyBike har opplevd økt salg etter å annonsere syklene med reTyre og klar for helårssykling gjør nok at andre merker fort kan hive seg på også.

1 Like

Og for rullestoler og andre hjelpemidler for folk med funksjonsnedsettelse er jo dette genialt iom at man kan ta av pigg eller knastedekkebe når man skal innendørs.

Edit: og elsparkesykler ikke minst

1 Like

Piggdekk på rullestol kan jo også fikses på denne måten: https://www.nav.no/_/attachment/download/c0781593-c916-4db9-9d63-3ce22a4486f8:e7e3e63cac42fecfad40e756f7b1ddd0b11de8ec/Skjema%20Piggdekk.pdf

Ser virkelig et potensiale her altså :crazy_face::star_struck:

1 Like

Dere må høre om de kvalifiserer for skattefradeag ordningen, da er det 22% fradrag!
Pluss Fradrag ved evt konkurs, men det ville jeg ha dobbeltsjekket. I såfall en tar staten halvparten av en evt smell :slightly_smiling_face: Lykke til!

Jeg har fått det skriftlig fra CEO at det går under dette. Ikke dobbeltsjekket selv, men vil forutsette dette ved en investering

1 Like

Etter å ha lest denne, så virker det å være solide greier… Eller…

I agree with some of the above. The target is definitely not high performance cyclists, but people who keen to ride to work once we are allowed to again and the el-bike users which has huge potential. I am very interested and i think ticks a fair few boxes in terms of society in the coming years. As they are only looking for 10mNOK it will be interesting to see if you are going to be able to get any shares if you are just a regular guy looking at a min 300k investment.

1 Like

Testen gjort fra 2018 var etter sigende gjort på en tidligere versjon som de har videreutviklet til en 3. gen.

Dette var vel også fra 2018

De prøvde seg også på kickstarter med varierende tilbakemeldinger, verst var vel leveringstid og ekstra kost på forsendelser som amerikanerne ikke regnet med.

Bladet Landevei ga også krass tilbakemelding på tidligere versjon, og kommer visst snart med en test av den nye versjonen

Jeg er garva helårssyklist i flere år og har noen ankepunkter her.

Det første er vekt. Om en skal ha et vinterdekk som settes utwnpå på et sommerdekk med glidelås, så vil det totalt sett bli et veldig tungt dekk, og vekten på dekk har overraskende mye å si for sykkelopplevelsen. Det blir fort tyngre.

Så blir det to lag med gummi som gnisser mot hverandre, med en grad av slark imellom, hvor det lett blir til at det ytterste laget “hoper seg opp” eller klumper seg i forkant. For hvor tight er det egentlig mulig å få det med glidelås? Om det blir slark her, vil det ytterligere bidra til en følelse av tung sykling.

Sykling i snø er i utgangspunktet nokså tungt, så her ligger det kanskje til rette for tung baksing gjennom snødriv med dekk som ikke akkurat hjelper på flyten.

De fleste som sykler om vinteren bytter nok dekk kun to ganger i året, så om det tar 1 minutt eller 10 minutter spiller liten rolle i løpet av et år.

Stadig flere har også en sommersykkel og en vintersykkel, så bytter man bare sykkel når snøen og isen kommer.

Så er det jo en bevegelse mot stadig flere sykler om vinteren. Der det før var mest hardcore syklister, kommer det nå stadig flere hverdagsmennesker ut på vinterveiene med sykkel. Ofte elsykkel, hvor vekt og rullemotstand nok har mindre å si.

Jeg ser også blandede erfaringer og reaksjoner på relevante sykkelfora. Men igjen - disse befolkes gjerne av garvede syklister.

Kanskje er det først og fremst tante Oddlaug med elsykkelen som skal bruke dette produktet når hun skal ut på glatta? Hvor mange av disse er det i så fall ute om vinteren på sykkel? Foreløpig svært få, ihvertfall.

Må understrekes at jeg ikke har prøvd produktet, det hadde vært flott om det fungerer for alle syklister, ogvtar det gjerne i bruk om nytte/kostnad tilsier det, men måtte poste noen reservasjoner.

2 Likes

Ja, har vært innom forumet terrengsykkel hvor mye av det samme sies. Er nok litt som du sier en annen målgruppe enn de som ikke synes det er så vanskelig å bytte til standard piggdekk.

Så er det vel også slik at med et slik dekk så slipper en å sykle med piggdekk alle de dagene det ikke er snø/is fra den første minusgraden på høsten til det er over på plussgrader på våren.
For noen vil det ikke være et alternativ å legge om til piggdekk i dag i det hele tatt, og det var slik ideen til dette dukket opp. Sykkelstativ fylt opp med sykler uten piggdekk på vinteren. Med en enklere måte å legge om på etter føret vil det være et håp at studentene og Tante Oddlaug (som sikkert ikke bruker hjelm heller som de fleste tanter…) kan tenke sikkerhet de dagene det er behov å sykle på vinterføre

1 Like

Her er en litt nyere test fra DinSide.no

At de virker å ha tatt læring i tidlige feil og tilbakemeldinger teller i alle fall positivt. At det fortsatt kan være noe å hente vil nok være litt forventet også på et såppas nytt produkt.

Noe som også er nytt er forretningsmodellen og nye produksjonsmåter som reduserer produksjonskostnader og at dekkene kan resirkuleres bostedet forbi havne på dynga. Det er skinsene som drar inn pengene, mens basisdekket kan gi sykkelmerkene som utstyrer syklene med dette en tilbakebetaling basert på antall skins sykkelkundene kjøper i dekkets levetid.

Da er det gjennomført GF der det er valgt aksjonerer.

Det har vært en formidabel interesse for eierskap i reTyre og kun en fjerdedel av interessentene fikk til slutt bli medeier. Vi har brukt både hode og hjerte i prosessen med å velge en eiergruppe som styrker selskapets muligheter fremover, og har besluttet å lukke en rettet emisjon på ~15MNOK som dermed gir økt handlingsrom og vekstmulighet.

Målet var 10MNOK.

Jeg antar at mange små investorer har blitt utelatt til fordel for noen litt større og det skal bli spennende å se hvordan sammensetningen av aksjonærer blir. Selv om det kan være moro på børs, håper jeg dette skal bli enda morsommere å følge med på.

Er det flere her som er med på reisen?

1 Like

En del oppdaterte tester ute nå i store deler av verden.

Har kanskje en begrenset interesse her inne om en ikke er investor, men jeg får vel håpe dere skor sykkelen med Retyre så fort de får til å møte etterspørselen :+1::grinning:

1 Like

Det er sendt ut et nyhetsbrev til oss investorer:

reTyre fortsetter å være tidenes mest populære dekk å skrive om
I Q1 har vi hatt 32(!!!) oppslag i av ulik art i aviser, magasiner og blogger. Majoriteten av disse er i utland og hjelper oss å bygge et stadig sterkere grunnlag for internasjonal ekspansjon. Vi har i Q1 også hatt en skikkelig push mot influensere i Sverige, Finland og Østerike da dette er fokusland der vi i vinter vil selge produkter gjennom kjeder, butikker og nett. Disse har testet produktene og vil publisere blogger, Instagram historier osv. om reTyre som gir oss god søkbarhet på nett. Det dreier seg hittil om 26 influensere som vil publisere når vi nærmer oss sesong, og vi forventer at dette antallet vil øke ytterligere gjennom sommeren. Disse publikasjonene vil ligne dette, fra en av våre nåværende influensere:
ReTyre del 1 – unboxing och på med nya däck – S K O G S C Y K L I S T ReTyre del 2 – inkörning av dubbdäcken – S K O G S C Y K L I S T ReTyre del 3 – på isiga stigar i Änggårdsbergen – S K O G S C Y K L I S T

Økende salg
Målsetningen for 2021 er som kjent ~8 MNOK og reTyre har hatt en svært sterk start på året med 2.367.651 NOK i Q1. Normalt har reTyre to salgssesonger: Q2 (vårslipp av sykler, innsalg til butikker) og Q4 (vintersesong, OEM), der Q4 står for majoriteten av omsetningen. Det er dermed gledelig å vise til selskapets umiddelbare vekst. Vi ser at etterspørselen etter våre produkter øker både hos eksisterende kunder og nye kunder. Det er spesielt positivt å se at eksisterende kunder øker sine volumer som dermed bekrefter økende etterspørsel i deres respektive markeder, eksempelvis:
• Panthera: 916.000, - (Opp 4X fra 2020)
• Buddybike AM (Aftermarket): 558.580, - (Opp 4,5X fra 2020)
• XXL AM: 352.793, - (Opp 3,5X fra 2020)
• Sør Korea distributør: 109.849, - (Opp 12X fra 2020)
• Grønnland distributør: 63.521, - (Opp 3x fra 2020)

1 Like