Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ripple (XRP)

Hei.

Er det noen her som har gjort seg tenker om Ripple?

Jeg synes det ser lovende ut og håper den stiger mer :slight_smile: hva synes dere andre?

Har du investert @Shankuz?

Har mer tro på selskapet enn valutaen. Det de jobber med ser for meg ut som et av de beste scenarioene for kryptovaluta. Teknologien er potensielt nyttig for transaksjoner banker imelllom og kanskje valg, men det er alt for mye gamle penger i spill til at ripple (eller andre) skal lykkes som valuta.

1 Like

Problemet er at Ripple er sentralisert. Hvis man ønsker å investere i noe sentralisert som utfører transaksjoner, tror jeg det er bedre å kjøpe aksjer i VISA eller MasterCard.

1 Like

@pdx Ja har det. Det ser ut til at ting har begynt å skje rundt Ripple. Har allerede doblet det jeg har investert. Det skal komme en avsløring rundt ripple i løpet av døgnet som det er knyttet mye spenning til, muligens vil det bidra til en stigning. Det kan være en ide å sjekke det ut.

Har hatt Ripple en stund nå, og etter stigningen nå er jeg cirka i null. :slight_smile: Dersom det kommer en god økning til rundt/når denne nyheten kommer, så kommer jeg nok til å selge for å plassere pengene andre steder. :slight_smile:

Viktig å skille mellom Ripple og XRP. Ripple i seg selv er jo et meget lovende selskap, men jeg mener personlig at også XRP har en lys fremtid. Det er mye FUD og uvitenhet i kryptoverdenen når det gjelder ripple/xrp, og jeg kan ikke forstå at så mange er så blinde for dens potensiale.
Ripple har et av de sterkeste teamene bak seg, og med et klart bruksområde. De har en prøvd teknologi som allerede er klar for implementering. De har allerede signert mange banker, og store ting er på gang. Et av de vanligste motargumentene er at banker kan ta i bruk Ripple sin ILP, uten å nødvendigvis bruke XRP. Og det er jo riktig, det. Man har ingen garanti, og det er jo derfor risikoen er tilstede. Men sjansen for at banker som faktisk implementerer RippleNet ikke etterhvert vil ta i bruk XRP anser jeg som relativt liten.
For å si det enkelt, hvorfor bare spare 30% når du med enkle grep kan spare 60%+?

Hvor kjøper dere Ripple for nedlasting til en wallet? Det er lett å finne steder for å kjøpe Bitcoin og Ether. Finner mange trading plattformer for annen krypto, men uklart om kan laste ned det man kjøper.

Hvis man kjøper XRP får man håpe at selskapet Ripple Labs ikke dumper ut de 62 % av alle XRP som de sitter på…

Dette er et av de typiske motargumentene man ofte hører når det gjelder kjøp av xrp. Ripple har forpliktet seg til å låse 55 milliarder av sine xrp i et slags deponi (engelsk: escrow), hvor de skal frigjøre maks en milliard for salg i måneden i 55 mnd fremover. De av de en milliard per mnd som skulle være til overs (hvis ikke alt blir solgt) går tilbake i køen og slippes igjen først etter nye 55 mnd. Dette er nettopp for å forsikre investorer og andre at de ikke skal oversvømme markedet. Og nei, frislipp av en milliard xrp i mnd kommer ikke til å oversvømme eller påvirke prisen, bla. ettersom kun det som blir solgt fortsetter å være i markedet. Låsingen av xrp’ene har ikke skjedd enda, men skal skje før utgangen av 2017.

Bitstamp er en fin exchange å kjøpe xrp fra. Der kan du også kjøpe direkte med euro eller dollar, så du slipper å styre med å kjøpe btc først. Skal ikke være noe problem å føre det over på en wallet derfra.

Begynner å skje ting her nå. Ny ATH… 0.7x

du kan trade denne på margin hos bitfinex… :wink:

Hva mener folk om å handle RIPPLE på PLUS500 sin plattform?

Du handler derivater eller EFTer der ikke faktiske rippler

Hvor anbefales det å evt handle RIPPLE?

Kraken? Eller en av de andre børsene som tilbyr dette

på høy tid å gå short XRP :wink:

Kraken som er best, eller er det noen enklere/bedre.??:blush: