Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ripple (XRP)

Saken er, at når man får styremedlemmer som tidligere har hatt toppstilling i sentralbanken (eller hva man skal «treasurer of the united states» er, og fra før har en mengde toppfolk i finansbransjen med på laget, tror jeg det skal en del til for å synke skipet.

Kanskje blir det en syndebukk som må ta støyten, en eller flere bøter, men utfallet blir nok klarere retningslinjer for XRP og krypto generelt etterpå.

Da kommer Coinbase og Co til å gjenliste XRP, Ripple får enorm PR-verdi, og reise oppover i verdi. Tror jeg!

4 Likes

Noen som har noe ny oppdatering ang rettsaken? Hva er neste?

4 Likes

Ser ut til at det går Ripple sin vei

On balance, Ripple has undoubtedly come out on top. For example, in compelling the SEC to answer if Ethereum is a securityrecently. This point strengthens Ripple’s case regardless of how the SEC answers.

Regarding the latest bombshell admission by the SEC, by stating they refused to clarify XRP’s legal status before litigation, they have effectively played into the fair notice defense by conceding no fair notice was given.

However, that alone is not a cut and shut case as Ripple will still need to demonstrate XRP wasn’t sold in a way consistent with a securities offering.

3 Likes

Sykt viktig for resten av markedet hvordan denne rettsaken går! Jeg heier på Ripple!

2 Likes

oppriktig spørsmål siden jeg ikke har fulgt saken, hvorfor er det viktig for resten av markedet?

1 Like

Mest fordi det vil begrense SEC en god del. Men egentlig har det lite å si for resten av markedet og VELDIG mye å si for Ripple.

2 Likes

Her tror jeg Evilfreud tar feil, hvordan Ripple rettsaken ender vil ha veldig mye og si hvordan reguleringen av kryptovaluta blir.

Legger med noen utklipp og en link til en norsk tekst:

jdsupra: “Right now we’re in a regulatory vacuum in which the SEC has not provided enough formal guidance to cryptocurrency developers and their lawyers about how to launch digital currencies without triggering the securities laws. If it doesn’t settle, Ripple could be a seminal case in the cryptocurrency arena and an opportunity to set forth clear, objective standards which could hopefully be followed by well-intentioned crypto network developers. If that happens, Ripple could make waves in the digital asset space”

Forbes:
" Leaning Into a Ripple Test

Levey raised one of my previous articles on replacing Howey with a “Ripple Test” for cryptocurrencies, where a more specific and relevant set of questions would determine the status of a digital token. The demand for a Ripple Test is evolving whether the SEC wins its case or not. The conversation has moved beyond the SEC, not only because its credibility has been shaken by its startlingly bad arguments in the pre-trial phase. There is a growing recognition that the treatment of XRP by the SEC has come to symbolize the U.S. government’s fundamental misunderstanding of cryptocurrencies, decentralized ledgers and blockchain technology, and what they mean to the global economy. For Deaton and millions of other users of the technology, XRP will either be a triumphant hero or a martyr, but its legacy will play a role in defining the future of the global economy and whether the United States will be a player or a follower."

For de som liker å lese norske tekster: Kryptovalutaen XRP faller kraftig etter søksmål | by Ole Andre Knutli | Medium

3 Likes

Noen som har oppdateringer om Ripple?

Jeg synes fortsatt at det ser veldig bra ut for Rippel.
Det nyeste nå er at dommeren har avslått argumentet at Rippel skulle ha vist at XRP var verdipapirer.
Ting tar tid dessverre.
Trur uansett når ting begynner å gå oppover så følger XRP etter uansett om saken pågår.
Men når saken avsluttes så vil jo prisen bli noe helt annet.
Håper at folk har utnytt seg av muligheten til å fylle på med noe billige coins i denne perioden.
Eller så er det vel bare å dra på seg den støvete månedrakten å sitte å vente i spenning foran skjermen. :wink: God helg! :slight_smile:

2 Likes

Kjøp, Kjøp, Kjøp!!! :popcorn:

2 Likes

Hva tenker folket om XRP?
Jeg har tatt et lite lotto lodd (små penger):sweat_smile:

Skrives mye rart men er det hold i at XRP kan bli en del av transaksjonskheden?

1 Like

Går unna med XRP gitt :slightly_smiling_face:

2 Likes