Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Roblox corporation

Hei,

Roblox( populært spill på nett) kommer på børs om ikke så lenge, men ser at Roblox corporation er børs notert. Hva menes med dette?
Er roblox corporation noe annet?

Mvh

Mads

1 Like

Roblox corporation er de som laget roblox spillet, i følge Google :slight_smile:

Takk for svar, men hva mener de med at Roblox skal på børs når selskapet allerede er på børs?

Aner ikke :slight_smile:

Okay. Da får jeg undersøke dette nærmere :slight_smile: regner med at den vil gi god avkastning.

De bak roblox får tesla til å virke lavt priset. :see_no_evil:

45mrd usd :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

I helsike, det var sprekt…

Å hei på deg. Ja, det er lite eget univers av spill i appen, men det der var heftig. Microsoft betalte tydeligvis småsummer for Minecraft

1 Like

Roblox er heftig populært og utrolig mye piss man kan bruke penger på ingame. Av alt av spill ungene har tror jeg det er roblox jeg har brukt mest på til sammen de siste årene. De spør etter roblux hele tiden.

Men verdi på 45 milliarder UDS? Hvordan kan det forsvares? Har selskapet lansert noen nye spenstige planer i forbindelse med IPO’en?

1 Like

Om dere liker Roblox så sjekk også Genius Brands (GNUS) som annonserte samarbeid med Roblox i dag. Det forventes også annonsering av en eller annen form for samarbeid mellom GNUS og Marvel i slutten av måneden

Noen var fornøyde med earnings i går, si!

Kidsa vil helst ha ukepenger i robux så er ikke så veldig overraskende.

Begynner roblox å bli bra priset? Jeg har ingen aksjer her, men har forstått at roblox er populært, og ikkeminst en stor platform for the metaverse.

Forward P/E 95,24 eller deromkring? Hvor populært må det være, og hvor lenge til å forsvare prisen?

Er vel mer potensialet enn umiddelbare earnings som evt gjør at man kjøper Roblox aksjer. De har sykt grep om markedet, og mange muligheter til å bygge videre på det de har. Jeg har sett på dem jeg også og hadde aksje noen dager ved notering, men ble litt usikker på hvilken vei kursen ville gå. Vurderer å gå inn igjen, om ikke så tungt.

Det var jo poenget med innlegget mitt. Man må se for seg hva de kan få til med den plattformen de har. Og hva de kan gjøre med den og det rundt.

Minecraft viser hvor lang levetid en god spillplatform kan ha.

1 Like

De har Q4 pres 15 februar ser jeg. Jeg tenker at potensialet er spennende. Ser på det litt som YouTube for metaverse/spill. Innholdet blir laget av content creators over hele verden. Roblox tjener på alle transaksjoner pluss reklame. Samtidig kan det alltids komme bedre tjenester på markedet og stjele kundene….

Det kan komme bedre tjenester, men det skjer ikke på et par uker. Veldig mye content må skapes før det dukker opp en reell trussel. Jeg tror det er større sannsynlighet for at Roblox tweeker det de har til noe bedre, slik a utviklerne kan lage noe ennå bedre. Det er tungt å ta igjen Roblox i den posisjonen de har med både utviklere og brukere…

Har introdusert Xbox for døtrene mine, de spiller litt, men synes det er morsommere med venner i Roblox…

1 Like