Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Rovio (ROVIO)

Jeg vurderer rovio som en mellomstor investering i porteføljen der man går inn langsiktig. Dette er ikke et tradingcase på en ellevill jubel børs for spillaksjer. Bytte av ceo, oppkjøp, nye spill som kommer til neste år, ab film. Det er noe spennende som dukker opp for den tolmodige.

2 Likes

Ja, det er som du sier en del spennende som ligger i horisonten det nærmeste året nå, og jeg tror det kan bli helt ok for den som er tålmodig i et utålmodig marked. En annen grunn til at jeg tok inn Rovio her forleden, er litt ankret i det @Christian nevner i en annen gamingtråd nå, jeg synes flere av favorittselskapene mine i gaming prises lovlig høyt på fremtidig vekst. Med vaksine, dertil økonomisk innhenting og raskere heving av rentebanen så skal det i teorien favorisere nåværende inntjening fremfor diskontert fremtidig cashflow. Så om vi for en liten periode faktisk skal se en rotasjon fra vekst mot verdi, så burde Rovio være litt mer immun mtp deres balanse og lave forward estimater. Det var bare en tanke, mulig jeg er helt på jordet som vanlig! :stuck_out_tongue:

2 Likes

Så mye tid som du bruker på jordet så er du vel TI’s mest dedikerte bonde :joy:

JK. Enig i ditt ressonement.

Driver og leser meg opp på rovio og her er en figur jeg kom over i betal-analyse fra nordea. Den er interessant og viser at Rovio fundamentalt er ganske billig. Det trengs nok mer vekst enten med oppkjøp og/eller med økte inntekter før investorer oppdager rovio igjen.

2 Likes

Var vel den følelsen jeg satt med og . DVS , at spillet ikke var bra nok. Det blir interessant å se hva som skjer med de andre 2 de har i soft launch. Jeg har ikke testet hard head squad men har spilt en del Darkfire heroes ( er lvl21 ) og det spillet liker jeg. Har sett en del klager på at matchmakingen ikke er optimal i noen av spillene og ser at man i Darkfire heroes ofte blir matchet med spillere som enten har en del høyere eller lavere level.

Som du har sagt tidligere, virker som det er Darkfire Heroes som ligger lengst frem i køen pr. nå? Har ikke opplevd noe stort problem med det på mine få matcher, men så har ikke jeg alt for mange timer. Kan det hende at det er spillerpoolen (lite spillere pga SL) heller enn algoritmen som er problemet, og at dette vil bli bedre ved en bredere lansering?

Det var nok problemet i begynnelsen og når de kjørte events i starten så var det ikke noe problem å havne top10. Når man sjekker leaderboards nå så tipper jeg at det som var top10 tidligere ikke holder til top100 nå .

1 Like

Gikk en bitteliten post utenfor børs.

image

2 Likes

CEO klar. Rekrutterer internt.

https://mfn.se/one/a/rovio-entertainment/rovio-entertainment-corp-alexandre-pelletier-normand-appointed-as-the-new-ceo-of-rovio-entertainment-corporation-b8eccd47

2 Likes

Litt Rovio stoff.

1 Like
1 Like

Nordea : Fair value 6,4-8,2 Euro. Bør være grei R/R.

https://research.nordea.com/api/reportfileapi?id=649932&channel=Avanza

2 Likes

Jeg ble ikke lei meg.

2 Likes

Nei det betyr jo enda bedre bunnlinje :slight_smile:

Ikke alltid det er så veldig Rovio-relatert, men uansett så vil jeg anbefale denne podcast-serien, mye flinke folk med mye kunnskap.

Det er jo litt morsomt at du forventet sakte og rolig vekst også i aksjekursen og resultatet ble så langt at dette er min beste spill-aksje for øyeblikket i urealisert gevinst i %. Hva skjedde?

Tror det var flere som skjønte at den var alt for billig etterhvert :slight_smile: Ellers er jo mobilsegmentet forventet å vokse som bare det de neste årene, så de ligger jo bra til, gode rapporter fra peers som du nevner en annen plass her på forumet, Darkfire Heroes som ser ganske spennende ut, kjempegreier om de klarer å løfte frem et spill som ikke er AB, det vil jo bety ganske mye. Og ellers så bidrar vel den sterke konsolideringen i sektoren til sitt, enten ved håp om oppkjøp fra Rovio, eller av Rovio.
Personlig synes jeg den fortsatt er billig, og gleder meg inn mot serien som kommer på Netflix etterhvert!

1 Like

Kan være hardt å se dær ingen andre ser, men lønner seg som oftest mye mer dersom man har rett :slight_smile: Gratulerer!

1 Like

Helt i linje med forventningene eller? Mer eller mindre en blåkopi av Q3. Personlig hadde jeg estimert bittelitt mer revenue på STM, men totalen blir noenlunde det samme pga et godt kvartal av friends.

  • Darkfire Heroes kommer i April. Det blir spennende.
  • Fått inn et punkt på at de snakker med og aktivt søker vekst gjennom M&A, det er jo i tiden.
  • Jobber med nye ideer borte i Montreal. Games as a platform. Metaverse.

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/5124e1e4-96ba-4e82-a9b9-675a3e8a42e4

3 Likes