Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Rovio (ROVIO)

Jeg la merke til disse som mulige lite minuser kortsiktig:

The mobile gaming market continues to grow with casual gaming being a major growth driver. The ongoing changes in consumer behavior and underlying market trends are accelerated by the COVID pandemic and plays an important role in both current games operation and new game development. This combined with industry changes like Apples privacy policy fuels the near-term uncertainty in the market environment.


Depending on market conditions, the performance of our investments, and the launch of new games, we aim to increase our UA investments to build growth for the coming years. This may have implications on short-term profitability.

1 Like

Tror fint de kunne kopiert Lars W og sagt “another stable quarter”

2 Likes

@Alex Ja, det ligger jo noen momenter her som blir litt spennende fremover, bla IDAF og post-covid aktivitet som du nevner. På lang sikt så er nok mobilsegmentet i kraftig vekst, men hvordan markedet reagerer på den generelle tilbakegangen i spillertall (for den må vel komme?) i sommer blir interessant.
UA kommer nok til å øke utover året, forhåpentligvis vil det få en effekt på veksten. Gjenstår å se!

@nofun Haha, ikke sant! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Blir interessant å se hvordan dette slår ut framover. De brukte jo uansett en del penger på Hatch i 2020 og tror det er mye bedre at de bruker dette på UA.

Hatch operating profit impact during the fourth quarter of 2020 was EUR -1.6million (-3.1) and during January-DecemberEUR -7.6million (-10.9).

@colzjek jeg hadde jo håpet på Darkfire Heroes launch i q1 men kan leve med april

Vet du har sagt det ja, april er jo nesten Q1, så det får gå :slight_smile:
Ser det er eneste spillet som står som planned for 2021, men har vi likevel et håp om at AB Journey kommer i år?

Blir nok litt skuffet hvis Darkfire heroes blir eneste launch i år. Kan jo endre seg hvis de kommer med noen interresante soft launcher.

Ser foresten ut som om markedet er skuffet over rapporten. Det jeg kanskje savnet var litt mer info om de spillene som er i soft launch og hva de har under utvikling .

Samme behandling fikk stillfront. Mulig noen pumper opp disse spill-aksjene litt før rapport og selger som en kort trade.

edit next games får også juling ned ca 10% etter rapport.

1 Like

Var nok noen som håpet på tilsvarende tall/guiding som det G5 hadde :slight_smile:

1 Like

Brutal mottakelse ja. Endrer ikke caset noe spesielt for min del, ser frem mot Darkfire Heroes, og høstens Netflix-serie. Synes selskapet er for billig priset her nede på 6,xx, så spørs om jeg ikke kjøper på meg enda mer trøbbel her etterhvert! :scream:

ROVIO: EBITDA-RESULTAT 12,2 MLN EUR 4 KV (EST 12,8)

	08:15
	STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Det finländska mobilspelsbolaget Rovio redovisar ett ebitda-resultat på 12,2 miljoner euro för det fjärde kvartalet 2020.

Enligt S&P Global Market Intelligence sammanställning av fyra estimat väntades 12,8 miljoner euro.

Intäkterna i kvartalet blev 68,5 miljoner euro, mot väntade 67,8 miljoner.

Kostnaderna för användarförvärv (UA - User acquisition) uppgick till 16,0 miljoner euro (27,5), motsvarande 25 procent av segmentet Games intäkter (41%).

Utdelningen för 2020 föreslås bli 0:12 euro per aktie. Här var 0:10 euro per aktie väntat.

Jeg er ikke noe ekspert på regnskap, men studert talla litt og denne linja her ser litt negativ ut.

Så 0.43 euro er for hele året og 0.04 euro er for dette kvartalet. Så hvis EPS fortsetter slik utde 3 neste rapportene 0.04*4 = 0.16 << 0.43

Var vel avskrivninger på over 4mill pga kansellering av AB legends i dette kvartalet ?

1 Like

Ja godt poeng. Synes bare markedsreaksjonen var vel hard ift. analytikernes forventninger.Prøvde å se på noen nøkkeltall og oppdaga dette. Justert for denne avskrivingen får jeg 0.04 + 0.0975*3 = 0.3325 < 0.43. så bedre ut nå. Bommer 22% på 0.43

9,3 vs 2,7 i fjor

2 Likes

Noen tanker som ble skribla tidligere for nye interessenter.

https://engdalinvest.no/rovio_feb21

3 Likes

Inderes tar opp dekning, 7,5 i kursmål. Fin google translate mat! :slight_smile:

2 Likes

Ikke nyhetsverdi i seg selv vil jeg tro, men hallo, det er snakk om et norsk selskap! :stuck_out_tongue:

2 Likes

Et avsnitt om Rovio. Dog lite nye vinklinger.

1 Like

Offisiell kalender for Darkfire Heroes, siden det ble meldt om release i April, når passer det å slippe det? Stressteste litt i Caravan of Souls eventen pt1, og så slippe folket inn til pt.2?

Alle som er over lvl 25 før eventen starter, og er klar for å ofre jobb og samboerskap i jakten på rank #1 bes forresten om å melde seg til tjeneste.