Revenue grew 26.6% and 11.8% on comparable basis in Q1
January-March 2022 highlights
• Rovio group revenue increased 26.6% to EUR 85.0 million (67.1). Comparable growth (at constant fx and excluding Ruby Games) was 11.8%.
• Group adjusted EBITDA grew to EUR 13.6 million (12.3) and adjusted EBITDA margin was 16.0% (18.3).
• Group adjusted operating profit was EUR 10.0 million (10.1) and adjusted operating profit margin 11.8% (15.0).
• Games gross bookings increased by 25.8% to EUR 80.8 million (64.2). Comparable gross bookings growth (at constant fx and excluding Ruby Games) was 10.6%.
• Angry Birds 2, Rovio’s largest game, had gross bookings of EUR 30.3 million, an increase of 20.1% year-on-year which was its highest quarter since Q1 2019.
• Angry Birds Friends grew 15.2% year-on-year and recorded its highest quarterly gross bookings since Q4 2016 with total gross bookings of EUR 9.3 million.
• New game Angry Birds Journey was launched 20th January and it generated EUR 10.1 million gross bookings.
• User acquisition investments were EUR 31.1 million (17.3) and 37.8% of games’ revenue (26.7%). The high level of user acquisition was due to the Angry Birds Journey launch.
• Operating cash flow was EUR 14.0 million (2.5).
• Earnings per share was EUR 0.07 (0.10).
the non-binding proposal, which is not subject to any financing conditions, was submitted to the Rovio Board of Directors on January 19, 2023, and represents an improvement over an initial EUR 8.50 per share proposal submitted November 16, 2022.
De høyner budet altså. Det vanlige er jo at kursen åpner nær bud-kurs, men ikke i dette tilfellet. Tror ikke markedet at dette budet går igjennom?
Nei , og hele fremgangsmåten virker jo litt rar når pressen får info omtrent på samme tid som styre.
Det forrige budet på 8.5 er det noe som ble skrevet om den 16.november?
Dette er vel det man kaller et fiendtlig bud.
Spennende det her
Jeg har iallfall ikke fått med meg noe bud i november. Er vel uansett ingen sjanse for at dette budet går gjennom heller ?
Jeg har sjekket, finner ingenting om noe tidligere bud, kursen reagerte heller ikke rundt 16.november. Men er ikke Rovio pliktig til å opplyse om bud ASAP ? Hvorfor ble det ikke gjort den 16.november?
EDIT:
Hva tror folk om Sega oppkjøpet? seriøst eller bullcrap?
Hvorfor skulle det være bullcrap ?
Jeg vet ikke, Derfor jeg spør hva dere som kan mer om caset tror.
Jeg kommer nok til å vurdere å selge hvis budet er 20% over det Playtika kom med selv om jeg tror Rovio ( med rett ledelse ) burde kunne vokse en del framover.
EDIT: Og da var man ikke lengre aksjonær i rovio…