Bra vi får stengt ned for reise fra Afrikanske land nå. Viktig at politikerne treffer gode og treffende tiltak umiddelbart. Det er nok helt sikkert sånn at vi nå forhindrer denne forferdelige varianten (som vi ikke vet hvor farlig er enda - den er sikkert verre enn pesten) fra å spre seg i Europa. Bare vi nekter afrikanere å komme til Europa framover så går nok det bra. Ingen grunn til å tro at Omikron (som jeg heretter omdøper til Omnipest, da jeg anser det som mer passende) ikke allerede er på vei for å spre seg innad i Europa og snart utrydder halve befolkningen.
I andre nyheter så jobber vi hardt med koronasertifikat i Norge. For selv om alle vet at dette har minimal effekt på å spre smitte, så er det viktig å straffe de uvaksinerte. Det er slik det framstår for meg. Ikke som ett tiltak for å stoppe spredning av smitte, men en straff for uvaksinerte for å gi dem incentiv til å vaksinere seg.
Gjør vurdering av coronapass
Ifølge Johansen vurderer byrådet nå de juridiske og praktiske sidene ved et eventuelt coronapass i Oslo.
– Det kan bli innført, men det er veldig viktig å være klar over følgende: Det er ikke mulig å innføre coronapass uten samtidig å innføre inngripende tiltak som coronapasset kan gi oss fritak fra. Slik er loven, sa Johansen i bystyresalen onsdag ettermiddag.
– Så må vi også vurdere de etiske sidene ved innført inngripende tiltak rettet mot de som ikke er vaksinerte, og være klar over at Folkehelseinstituttet mener at coronapasset har begrenset effekt på smittespredningen.
Jeg begynner å bli for negativ kjenner jeg. Trenger en eller annen tullete konspirasjonsteori å tro på jeg også. Koronapass som straff for uvaksinerte innvandrere? Jaja, jeg syntes det er tull, men heldigvis er hele utvidede familien (over 16) og alle jeg omgås privat vaksinerte så vidt jeg vet, så dette rammer ikke meg på noen som helst måte.
Jeg skal vel klare å omstille meg, og tåle dette så inderlig vel jeg også