Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

For that, Cheney said the president alone was to blame.

“The President of the United States summoned this mob, assembled the mob, and lit the flame of this attack. Everything that followed was his doing,” she said in a statement. “None of this would have happened without the President. The President could have immediately and forcefully intervened to stop the violence. He did not.”

Nine other Republicans also voted to impeach Trump:

  • Rep. John Katko, R-N.Y.
  • Rep. Fred Upton, R-Mich.
  • Rep. Jaime Herrera Beutler, R-Wash.
  • Rep. Adam Kinzinger, R-Ill.
  • Rep. Dan Newhouse, R-Wash.
  • Rep. Anthony Gonzalez, R-Ohio
  • Rep. Tom Rice, R-S.C.
  • Rep. Peter Meijer, R-Mich.
  • Rep. David Valadao, R-Calif.

Fordi de mener han er skyldig, og har konkludert før etterforskningen begynner, så de er ett politisk alibi for demokratene mot beskyldninger om å gjennomføre en ren partipolitisk hekseprosess. Og man vet at de uansett vil støtte konklusjoner som fordømmer Trump så det er ingen politisk risiko.

Kinzinger har jo sagt han ikke søker gjenvalg, mens Liz Cheney er en person mange mener vil stille i presidentvalget for republikanerne i 2024 som motkandidat hvis Trump stiller. Hun er i så fall tjent med økt offentlig oppmerksomhet rundt sin person.

1 Like

Hva syns dere om at barnevernet nekter å svare VG på spørsmål med forklaring om at det kan “svekke barnevernets omdømme”? Ref forside sak nå.

1 Like

Helt forferdelig, og bør være ulovlig.

Man bør ikke kunne nekte journalister innsyn i saker fordi det er egnet til å svekke omdømme til statlige etater. Hva skal man med offentlighetslover hvis dette er lovlig?

7 Likes

Ser at e24 rolig har fjernet kommentarfeltene under artiklene sine. Stort sett det eneste stedet man kunne finne ærlig og troverdig informasjon på siden :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Vet ikke helt, de kan vel ikke slippe interne dokumenter fra Barnevernet med personsensitiv informasjon uten lovhjemmel til det? Tror ikke det er noen lov som sier at de må slippe dette til pressen? Virker rart å kreve. Om de skal foreta all intern-kommunikasjon som om det skal vises på forsiden av VG blir det lite effektivt og ærlig internt.

2 Likes

Vi kan forvente flere tvangssalg og konkurser i 2022.

1 Like

Noen som husker da dette var en spinvill konspirasjonsteori?

Hmm det var vel microchip inni vaksinen selv som var en vill konspirasjonsteori…?

5 Likes

Virker som om konspirasjonsteoriene er mer rett enn feil. Dessverre.

Fra i fjor:
"It claims that the coronavirus pandemic is a cover for a plan to implant trackable microchips and that the Microsoft co-founder Bill Gates is behind it.

We’ve found no evidence to support these claims."

Mer enn et klapp på skulderen og ros for å stå på. Det synes jeg er bra. Dette koster veldig lite hvis det hjelper oss å holde samfunnet gående som normalt.

8 Likes

Ser ikke helt at et svensk startup firma som vil selge implantater til de som ønsker det liksom skal understøtte teorien

3 Likes

Legitime mistanker rundt korona blir dessverre pimpet med teorier som bok er vrøvl.

At legemiddelfirmaene har utnyttet situasjonen til å få solgt en hel haug av vaksiner er plausibelt.

At vaksinene kan gi bivirkninger og langtidsskader er også plausibelt, siden vaksiner inneholder stoffer vi vet er skadelige for levende organismer
(MSG, formaldehyd, aluminium, tidligere kvikksølv(!) mm - er dette stoffer som er bra å sprøyte inn i menneskekroppen? Tvilsomt.):

Men at viruset er utviklet for å drepe mennesker gjennom vaksiner og eller registrere vaksinepass på microchips, det er ikke så sannsynlig, og er muligens «konspirasjonsteorier» laget for å føre fokuset bort fra det som er mer plausibelt - feks at vaksinene kan føre til sykdom senere i livet som igjen kan føre til mer salg av medisiner osv.

Tro meg @KitronStar jeg tror mange i landet vårt dessverre er litt for godtroende til det vi blir fortalt av myndigheter, men ikke fordi myndighetene er onde eller ikke har rent mel i posen, men tvert imot fordi myndighetene er mennesker som lytter til eksperter som alle andre.

Men hva om ekspertene har blitt foret feil data?

Filmen Dark Waters på Netflix viser godt hvordan mennesker i form av sin stilling, for å gjøre en god jobb på vegne av firmaet de jobber i, velger å se bort ifra moralske plikter som menneske.

Lobbyvirksomhet er et reelt samfunnsproblem og den er temmelig naiv som tror at det ikke er en massiv lobbyvirksomhet som styrer også diskusjonen rundt Covid.

7 Likes

En av de beste traderne på børsen i USA siste år er…

wait for it…

Nancy Pelosi

$17 millioner i avkastning siste året for en som bare har vært politiker hele sitt liv viser for det første at man både må ha høy lønn som politiker og for det andre at den beste skolen man kan gå for å lære å trade bra er å først gå inn i politikken.

Jeg er sikker på at det ikke har noe med korrupsjon eller insider trading å gjøre…

4 Likes

Det viktigste er innsiderinformasjonen som de trader på :slight_smile:

Spetalen fikk motbør fra både kraftbransjen og tungindustrien, som ikke venter at kraftprisen vil øke så mye at det blir et problem for industrien.

-Jeg ser at kraftselskapene mener jeg tar feil og at strømprisen kun vil øke med 2–3 øre fra dagens nivå. Spør Tom Nysted i Agder Energi om jeg kan utstede en call opsjon på to øre spread i ti år med strømpris Norge mot Tyskland/England på en milliard kroner, skriver Spetalen i en sms til DN igår morges.

6 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Tror dere at hun trader selv? :stuck_out_tongue: vil tro alt blir styrt av et eller annet privat firma/bank for henne og at de har oppnådd god avkastning. Men motbevis gjerne den fordommen :slight_smile:

Nei jeg tror hun er et råskinn på teknisk analyse og kjempesmart så derfor plukker hun vinnere langt bedre enn private firma over hele fjøla.

3 Likes

Mer jeg leser om disse utenlandskablene, ACER og elektrifisering av norsk sokkel jo mer forbannet blir jeg på udugelig politikere.

Undres på hvorfor disse særdeles udugelige politikerne blir valgt inn i maktposisjoner??

3 Likes

Politikere og forvaltning har vært litt vel late og lent seg ukritisk på prognoser fra kraftbransjen selv.
Man blir ikke lite matt når den samme bransjen nå vil ha storstilt utbygging av fornybart på land og hav, fordi Norge fremover neppe vil ha den overskuddskraften som tidligere var anslått til ca. 10 prosent. Dvs. denne kraften som var hovedargumentet for de mange utenlandskablene.

Jeg tror ikke det er noen sak i nyere tid som har bidratt mer til tillitsras og forakt overfor politikere og bransjefolk. Det verste er at det er fullt fortjent. Noen har åpenbart ikke gjort jobben sin. Et av våre få naturgitte fortrinn for befolkningen og næring her nord er havna rett i sluket.

3 Likes