Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Jaja, RIP.

De blir vel kansellert for å oppfordre til vaksineskepsis.

3 Likes

Får håpe man tar feil, men oppvasken kan bli av episke proporsjoner etter dette globale eksperimentet med hasteutviklede vaksinerer prakket på alle uavhengig av risikoprofil og med små barn som (hittil) eneste unntak.

7 Likes

Er noen land som har prakket det på små barn også.

Regner jo med at det ikke har noen negative helsemessige konsekvenser, men om det har det så vil hoder rulle. Bokstavelig talt.

2 Likes

All sunn fornuft har blitt borte under denne pandemien. Hvorfor i huleste skal friske folk under 30 år vaksinere seg mot denne sykdommen, som knapt er en forkjølelse med omikron-varianten. Jeg har kun tatt en dose, men det var kun for å få vaksinepass selv om jeg har gjennomgått sykdom i høsten 2020. Skal ikke ta flere doser, og heller bygge opp immunforsvaret mitt.

9 Likes

Ironisk nok så er å vaksinere seg = å bygge opp immunforsvaret…

6 Likes

BRRRRRRRREEEAKING NEWS!

Edit:

Til noe helt annet, så er professor John Mearsheimer en bauta innen internasjonale relasjoner det alltid er verdt å lytte til. Her maler han bakgrunnen for situasjonen i Ukraina i en forelesning (2015) på knappe 45 minutter.

4 Likes

Interessant utvikling. Det er ca en måned til demokratene bør forsøke å lande ett budsjett.

“We’re going to start with a clean sheet of paper and start over,” Manchin told reporters, adding he doesn’t have talks scheduled with the White House.

Pressed if his previous $1.8 trillion offer to the White House was still on the table, Manchin indicated it wasn’t, saying Democrats will “just be starting from scratch.”

The main thing we need to do is take care of the inflation. Get your financial house in order. Get a tax code that works,” Manchin said. “We can do a lot of good things. … But get your financial house in order. Get this inflation down. Get COVID out of the way and then we’ll be rolling.”

Skal se om det ender med at Manchin får vilja si - ett budsjett med støtte fra moderate republikanere og ikke progressive demokrater.

EU strammer mer inn på diktaturet og snart er det ingen mulighet å etterleve yttringsfriheten…

1 Like

Russia to hold major navy drills involving all its fleets | Reuters
Vi får holde pusten til etter OL

Separately, China, Russia and Iran are set to hold joint naval drills on Friday, a public relations official from Iran’s armed forces told the semi-official ISNA news agency. read more

:cold_face:

1 Like

Heftig fra Preben Aavitsland.

Utviklingen i EU bør skremme. Der er ulikheten i ferd med å gro fast. Passersedler skal kreves ved grensepasseringer i lang tid framover; det er ingen tegn på at politikerne vil avslutte ordningen. Mange land har i tillegg tydelig forskjellsbehandling av vaksinerte og uvaksinerte innenlands. Fra et smittevernsynspunkt er det meningsløst, men politikerne får vise handlekraft og innbille folket at epidemien bekjempes mens man egentlig bare plager det uvaksinerte mindretallet. Dessverre fører ordningen til at noen føler seg nødt til å ta flere vaksinedoser enn de trenger. Jeg er redd det blir bare verre før EU-byråkratene i Luxembourg og politikerne i EUs hovedsteder en gang innser hva de holder på med.

9 Likes

USAs fiendtlige stilling mot disse tre land bringer dem bare tettere sammen. Og verden blir samtidig mer polarisert.

4 Likes

image

1 Like

Synes å ha sett slike artikler svært ofte de siste… 8 årene.

1 Like

…nå er Nato og USA innblandet…hissig stemning denne gangen tydelivist fra Media :face_with_hand_over_mouth: :popcorn:

1 Like

Strømmen…pga det Fredrik sa :thinking:

Men hvis vi ikke tåler noen tusenlapper i strømregning - hvordan går det da når renta nå skal kraftig opp? Jeg er spent på det.

3 Likes

Denne mannen er overlege i FHI.

Det trengs MANGE flere som han.

14 Likes

Meget bra analyse av Tucker Carlson - utrolig sjeldent perspektiv fra MSM.

Hva ville USA gjort hvis Russland sendte avanserte store mengder våpen, militære rådgivere, og milliarder av dollar til Mexico?

Jeg tror det nettopp er derfor russerne er så opptatt av å få et skriftlig svar på sikkerhetskravene sine. De er ikke dumme, og vet at det kommer til å bli nei på de fleste av de. Men da har de noe skriftlig de kan vise til, når de sender missiler til Venezuela og/eller Cuba.

11 Likes

Ikke uten grunn til at alle andre i media hater ham.

2 Likes