Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Hva gjelder utenrikspolitikk er han den eneste som er på ballen blant TV-fjesene i USA. Fascinerende at FOX tillater ærlig omtale av amerikansk utenrikspolitikk i beste sendetid og på sitt mest populære program.

3 Likes

Synes han som regel tar feil jeg :confused:

1 Like

Ja det gjør han, med unntak av utenriks.

2 Likes

Nakstad jobber videre og ser sprek ut selv om han har korona :joy:

1 Like

Han har sikkert hørt på Joe Rogan og tatt Ivermectin

2 Likes

“Et sentralt poeng i markedsføringen i USA, var at færre enn én av hundre ble avhengig av å bruke den.”

De samme gutta pusher annen propaganda.


De som gjør jobben gjør også en veldig god jobb for selskapene de jobber for. De får myndighetene til å tro at dette er ufarlig, og så kan sannheten komme senere. At de samtidig gjør samfunnet en stor bjørnetjeneste er ikke så farlig, for å være en god ansatt er viktigere for folk flest enn å tenke på det større fellesskapet.

Dessuten skal det ikke så mange med på en slik “konspirasjon”; bare noen få nøkkelpersoner. Gutta på gølvet blir selvsagt ikke inkludert, de blir fortalt, akkurat som deg og meg.

Oxycontin er et opiodpreparat, som Morfin, og er i samme familie som Heroin.

På 6 år har bruken i Norge gått fra ca 6000 brukere til nesten 60000. Av disse er minst 10000 avhengige. Det dør nå flere av lovlige opiodpreparater enn av herion i Norge.

Hvorfor tror vi fortsatt hardnakket på det vi blir fortalt av myndighetene?

4 Likes

USA har jo offentlig sagt “vi går ikke til krig, vi skal bruke strenge sanksjoner hvis Russland invaderer Ukraina.”

Jeg skjønner ikke helt hva han roper om - etter mitt skjønn tar han feil hvis han tror det er snakk om å faktisk krige med Russland.

Det sagt, Biden er så upopulær nå at det sikkert er enkelte som ønsker en krig for å distrahere folk.

1 Like

Nettopp

Virker for øvrig som det er i ferd med å bli litt splittelse mellom Europa og USA nå - ganske forståelig i og med at det er USA som sitter tryggest til på andre siden av Atlanterhavet.

6 Likes

Er det noe jeg ikke har fått med meg eller? Fidelity har byttet ut navnet på Taiwan fondet til Greater China… Det fondet har jeg aldri kjøpt tekte jeg til jeg skjønte de hadde byttet navn…

Kina har vel truet med et eller annet…

4 Likes

Helt enig. Egentlig ganske utrolig at Tucker sier det han sier, spesielt på en kanal som Fox News. Han er bokstavelig talt den eneste som sier ting rett ut når det gjelder den amerikanske utenriksagendaen. Bare se på Jack Keane eller andre intervensjonister/neo-imperialister på Fox News. Er jo som sort og hvitt.

3 Likes

Apropos Solbergs ønske om koronapass med begrunnelse i å “hjelpe” de uvaksinerte mot seg selv.

Hun glemte kanskje å tenke over at det kunne slå tilbake på henne:

9 Likes

image

5 Likes

Det eneste som forvirrer meg mer enn sammenblandingen/sammenligningen av overvekt og smittsomme sykdommer, er bruken av «personlig» i tweeten.

Det logiske er da at man sammenligner person mot person, og enkeltperson mot enkeltperson, så kommer 95% av uvaksinerte ut som en mindre potensiell belastning av helsevesenet enn Erna.

I motsetning til å hevde at Erna alene - som enkeltperson - er en mindre belastning for helsesektoren enn 95% av uvaksinerte, som tross alt er en veldig stor gruppe :slight_smile:

2 Likes

Mulig at formuleringen er litt dårlig, men det han sier er at Erna Solberg (med sin sykelige overvekt) har en mye større sjanse for å belaste helsevesenet enn 95 % av de uvaksinerte.

Ser fram til den dagen samtlige sykelig overvektige skal overbelaste sykehusene innenfor ett forutbestemt kort tidsintervall. La oss forskuttere at ALLE med livsstilssykdom skal i perioden februar - april ankomme sykehusene med kranbil og okkupere ikke bare èn sengeplass men to hver.

De skal også kreve full råderett av opptil flere intensivsykepleiere som server de mens de ligger der og bare fortsetter å være feit. Man må bare finne seg i at dette skal gå ut over kritisk syke pasienter som av andre årsaker lider av akutt medisinsk potensielt nær døden-tilstander.

Det er jo deres rett å være feit.

1 Like

fødselsraten vakler i forskjellige regioner…

2 Likes

Interessant video, så er jeg kanskje forutinntatt fordi jeg liker Bill Maher og showet hans.

Det interessante er at folk som er tydelig på venstresiden begynner å bli drittlei av mange tiltak som framstår som unødvendige også.

Syntes de kunne gjort det over Zoom.

2 Likes