Flott med et eksempel som viser at det ikke nødvendigvis er så ufarlig som en forkjølelse.
Blir litt lei av antakelsene som mange baserer seg på her inne. Spesielt når det handler om livene til andre personer. Covid er og blir et problem. Om man skal diskutere hvilke tiltak som er nødvendige/riktige må man i det minste være enige om antakelsene man baserer seg på først.
Det er konsekvenser av tiltakene også, så man må veie disse opp mot hverandre for å komme til noe godt svar. Det har myndighetene allerede gjort, og resultatet er det vi har nå.
Om man drar covid over en kam og sier det ikke er farlig virker tiltakene for strenge og hvis man nesten har dødd av det selv kan de virke for svake kan jeg tenke meg.
Uansett ender vi opp med at myndighetene bestemmer, så får vi vente til neste valg med å bytte hvis man er uenig. Eventuelt sende mail til politikerne man er uenig med da. Praten vår her inne er og blir her inne.
Kan legge til at jeg er veldig lei av tiltakene personlig og skulle ønske de var fjernet helt i 6 mnd, så kunne vi se hvordan det går da. Konsekvensene for meg og min bedrift er for store til at jeg ønsker at tiltakene skal fortsette som nå hvis jeg kunne stemt på det selv. Når det er sagt er jeg helt åpen for at andre har sine synspunkter basert på sine omgivelser og at vi sammen må følge det som blir bestemt. Har tillit til at det som blir gjort har god hensikt og at det ofte ikke er så mye annet man kan gjøre. Erkjennelse av konsekvensene som går utover bedrifter og privatpersoner kunne dog hatt mer fokus for å blidgjøre de i samme situasjon som meg, selv om det ikke ville løst noe mer enn det følelsesmessige.