Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

2 Likes

Det er det som blir det store spÞrsmÄlet. Om putin fÄr klar bane til og ta Ukraina, gir det et signal at kina kan ta Taiwan. Dette er meget alvorlig for tar kina Taiwan, er den tredje verdenskrig i gang. Husk at xi har lovet og gjenforene Taiwan om sÄ med makt.

7 Likes

Mon tro om det tar lang tid fÞr Finland og Sverige blir NATO-medlemmer nÄ?

Finland bĂžr sĂžke medlemskap idag om de ikke skal miste ansikt.

Sverige har ikke utalt noe, men de sitter jo med nĂžkkel territorium om russland vil ta baltikum

7 Likes

Surrealistisk

Her er det bare Ä si at man tok grundig feil. Oppriktig jÊvlig trist og skummelt. Rett og slett et radikalt valg som vil omskrive moderne forstÄelse av russisk forsvars- og utenrikspolitikk.

25 Likes

Kudos.

Husk at det Ä ta omrÄder er noe helt annet enn Ä holde de.

I en artikkel jeg leste for et par uker siden sa Ukrainas tidlige forsvarsminister at forsvaret deres var fullt klare over underlegenheten deres i konvensjonell krigfĂžring og har derfor valgt asymmetrisk krigfĂžring som primĂŠr strategi, selv om de ikke vil innrĂžmme det.
Russland fant ogsÄ ut i Tsjetsjenia at luftherredÞmme og tanks ikke var like effektivt i storbyen.

2 Likes

Ikke overrasket. De lever i en forvrengt virkelighet
 og vesten “fordĂžmmer”. Uff sĂ„ vondt Putin fĂ„r i hjertet sitt😅.

Å nei. Her mĂ„ det sterkere lut til. HĂ„per nesten det eskalerer litt til, og at Nato til slutt, fĂ„r ut fingern og tar livet av Putin og hans likesinnede og bomber det militĂŠre Moskva tilbake til steinalderen. Det er det eneste sprĂ„ket det pakket der forstĂ„r.

1 Like

Verden stÄr foran et nytt rustningskapplÞp.
Samt knivskarp konkurranse om energi.

Dystert for troen pĂ„ en fredelig sameksistens, eller “sammen for en felles framtid” som kineserne hadde som OL-motto.

Og trist for alle som trodde pÄ Paris-avtalen med kutt i utslipp av klimagasser.

2 Likes

Hvor mange sÞknader om medlemskap fÄr nato den kommende uken?

1 Like

Nettopp Äpnet avisene her.

Putin sa i talen at Russland ikke vil okkupere ukrainsk territorium. Han ber ukrainske soldater om Ä umiddelbart legge ned vÄpnene og gÄ hjem, skriver det russiske nyhetsbyrÄet TASS ifÞlge Reuters.

Antar de vurderer det dithen at det «beste» er en massiv show of force, for Ä hurtig fÄ full kontroll over hele de omstridte regionene.

SÄ fÄr vi virkelig hÄpe de stopper med det. Om de forsÞker seg pÄ mer / hele sÄ vil de tape.

Stor respekt til deg.

Jeg tror egentlig at ingen som kjenner forholdene i Russland og tilstanden pÄ hÊren dems sÄ for seg at putin er sÄpass gal.

En ting er Spesialstyrker, men det er MYE dÄrlig trent personell blant de 200.000

1 Like

Virker veldig sÄnt, De har angrepet massivt med krysser raketter pÄ militÊrmÄl. Samt gÄtt fra krim og hviterussland. OgsÄ full krig i donbas.

Jeg tror mÄlet er Ä ta Kyiv og hÄpe pÄ snarlig overgivelse. Jeg mistenker at putin undervurderer Ukraina. dvs jeg hÄper.

8 Likes

Ja, om de strekker strikken for langt her vil de gÄ ned i historien som en episk feilslutning.

Er det for mye Ä hÄpe pÄ at noen i Putins indre sirkel tar affÊre?

3 Likes

Han viste tydelig at han har 110% kontroll under sendingen fra “sikkerhets” rĂ„det hans. NĂ„r han fikk etteretningsjefen til Ă„ begynne Ă„ stamme.

1 Like

Han sov nok godt etterpÄ

Pluss litt voodo.

BÞrsene stuper verden over. Kan det globale nÊringslivet (inkl. Kinas) virkelig akseptere at det sitter en bÞlle med mindreverdighetskomplekser og trykker pÄ den rÞde knappen? Tilsynelatende.

2 Likes